@ PH-JDW
Ik heb idd een uur in een cessna 172 gevlogen... Ik weet echter niet of dat zo heel veel uitmaakt omdat je in een cessna gebruik maakt van de basic 6 instrumenten (oud) en in een FNPT sim een glass cockpit krijgt (modern), is toch een tikkeltje anders met instrumenten scannen. Als je echt wil zien hoe een kist reageert op je handeling kan je ook gebruik maken van flight simulator FS2004 of FSX, of natuurlijk droog vliegen.
Waar het uiteindelijk om gaat is dat je met 0 uur ervaring een leercurve moet laten zien, je hoeft geen ervaren piloot al te zijn om het zo maar te zeggen. Fouten maken kan en mag, maar zorg er voor dat je het de 2e keer wel goed doet of op zn minst beter dan de eerste keer. En probeer strak te vliegen dus neem geen genoegen met 6999ft. als er gevraagd wordt om op 7000ft. te vliegen.
@ lennystyles
Thnx for the peptalk
Op dit moment is Fase 2 prioriteit, haal de sim maar eerst uit je hoofd... zo heb ik het ook gedaan, want anders ga je te hard van stapel. Heel veel succes met fase 2, zorg dat je fris aan je dag begint dus lekker op tijd naar bed.
De instructeur stelt idd makkelijke vragen, alleen makkelijke vragen worden opeens heel lastig als je strak moet vliegen en je instrumenten continu moet scannen..
Tijdens de oefensessies zal hier ook zeker aandact aan besteed worden, maar prioriteit blijft het vliegen.
Heel veel succes, nogmaals concentreer nu puur op Fase 2.