Flightsimmen op de pc goed of niet??

Status
Not open for further replies.
Haha die gozer zet zn cessna uit door gewoon de magneto's naar off te draaien....das niet zo goed!

Maar voor de rest is het niet onaardig, afgezien van de volgorde waarin alles plaats vind.

Die Avatar? Was een paar weken geleden, uitzendkrachtje kreeg een black-out.

Ken beuruh.
 
PMDG is wel aardig
vooral de 747-400 van hen

voor de 737 kies ik liever voor de 737-3/4/500 van Wilco. www.wilcopub.com

voor de MD-80 vlieg ik wel eens met Maddog 2006. www.flythemaddog.com

voor de oudere MD-80 (geen efis) kies ik voor de Super80 van coolsky. http://www.flight1.com/products.asp?product=uas80

verder is de ATR ook wel aardig: http://www.flight1.com/products.asp?product=atr1

ik vlieg ook graag een rondje in de 767 van: http://www.flight1.com/products.asp?product=FL1-767-001


je moet wat met al die vrije tijd he! ik zelf vlieg het liefst met de maddog2006.

qua realisme zijn alle bovenstaande sims erg goed. de systemen zijn allemaal erg goed nagebootst. maar vliegen kan je niet leren op flightsim.


oh ja:
http://thepiratebay.org
 
'Kracht van roeren' heeft niets met inverted vliegen te maken. Zolang de luchtsnelheid over de flight controls maar hoog genoeg is, is er niets aan de hand. ZOu me in een 747 meer zorgen maken over brandstof pompen etc. Overigens hebben 747's meerdere malen inverted gevlogen, alleen niet met opzet....... (en ook niet voor langere tijd). Overigens heeft een aardige meneer van Boeing me in Seattle een video laten zien van een 737 die op de kop vloog (expres)(sort of dan)(rudder hardover test die wat te fanatiek gigng geloof ik). De video was vanuit de cockpit gemaakt. Het bewijs voor mij was dat de captain z'n petje afviel. petjes vallen niet omhoog.
 
En ik weet uit zeer betrouwbare bron dat een warrior ook prima op de kop vliegt.:grijns: :grijns: :grijns:
Maar niet zo lang, want dan stopt de motor:rolleyes: (Doh..)

Ik heb trouwens een SAA B747-400 een airshow zien vliegen in Duxford en dat was zeer indrukwekkend.
 
FS hield bij mij als 15-jarige de motivatie er goed ik. Gewoon lekker blijven spelen. (maar puleeeaaase kom me niet in de cockpit vertellen dat je je ATP checkride heb gehaald op de 737 op FS en dat je dus beschikbaar ben als het nodig is tijdens de vlucht.... Ja, echt gebeurd)

Uhm.. Flying Dutchman.. dat was ik :haha:

Anyway.. even nog een off-topic vraagje. Zelf ben ik in opleiding voor PPL en heb inderdaad de sim voorlopig afgezworen (ook al vloog ik graag met de ATR en FS2Crew naar London City).

Maar vroeger (lees: voor 9-11) ging ik graag een kijkje nemen in de cockpit om eventjes te babbelen met de piloten en mij laten verbazen door hun kennis en kunde. En natuurlijk het idee dat ik daar ook graag zou willen zitten.

Maar goed.. mag ik uit jouw opmerking lezen dat het tegenwoordig (af en toe) weer wordt toegestaan? Ik dacht nl. dat de cockpit gedurende de vlucht op slot moet zijn. Ik vind het namelijk erg jammer dat dit niet meer mag.

Ok.. nu ik toch aan het vragen ben... nog 2 dingetjes.

1. Mogen alleen piloten of mensen die werken bij "de company" (KLM/Transavia etc) meevliegen op de jumpseat en:
2. Wat zijn de voorschriften als er iemand aan boord is die dreigt mensen (passagiers of flightcrew) om te brengen tenzij de cockpit deur wordt geopend?

Gr.
Abrucx
(ps met name de 1e twee vragen ben ik benieuwd naar)
 
1. Mogen alleen piloten of mensen die werken bij "de company" (KLM/Transavia etc) meevliegen op de jumpseat

Als je IPB't bij KLM:

*Als IPB mag je alleen mee als er reguliere stoelen over zijn.
*Als de reguliere stoelen bezet zijn, dan is er nog een mogelijkheid om op de jumpseat mee te komen indien de captain/purser daar toestemming voor hebben gegeven.
*De Captain kan zijn 'ruststoelen' weggeven aan IPB-ers (in een 747 heb je achter de cockpit twee ruststoelen. Na Take-Off moet je dan vaak stoelendans gaan houden en kun je plaatsnemen op een jumpseat bij een deur waar tijdens Take-Off het cabinepersoneel zit.

IPB-en is mogelijk voor KLM-ers, aanhang en tegenwoordig vrienden (Companion-travel).

Je moet wel minimaal 12 jr zijn om op een jump-seat te mogen zitten.

CONCLUSIE:

Het kan dus best dat er een 13-jarige BrEeZaH-vriendinnetje van het dochtertje van de co-piloot mee mag in de cockpit crew rest (achter de gesloten cockpitdeur dus...)
 
Als je IPB't bij KLM:

*De Captain kan zijn 'ruststoelen' weggeven aan IPB-ers (in een 747 heb je achter de cockpit twee ruststoelen. Na Take-Off moet je dan vaak stoelendans gaan houden en kun je plaatsnemen op een jumpseat bij een deur waar tijdens Take-Off het cabinepersoneel zit.

IPB-en is mogelijk voor KLM-ers, aanhang en tegenwoordig vrienden (Companion-travel).

Je moet wel minimaal 12 jr zijn om op een jump-seat te mogen zitten.

Ok.. ik ben dus nu op zoek naar nieuwe vrienden die captain (of misschien co?) zijn op een toestel waarmee ik naar verre (en dichtbije) oorden vlieg :grijns:

Ik ben aardig, spontaan en hou niet van BrEeZaH's aan boord :haha:

Zou het in ieder geval best gaaf vinden om een keer op de jumpseat mee te mogen. Da's toch even iets anders dan rondfladderen in een Robin Diesel of Cessna "koekblik".

Abrucx
 
2. Wat zijn de voorschriften als er iemand aan boord is die dreigt mensen (passagiers of flightcrew) om te brengen tenzij de cockpit deur wordt geopend?

De voorschriften daarover zijn dat je niet over dergelijke procedures in het openbaar (of internet) mag praten, dus ben bang dat je hier niet veel over te horen zult krijgen.

FD
 
Het kan dus best dat er een 13-jarige BrEeZaH-vriendinnetje van het dochtertje van de co-piloot mee mag in de cockpit crew rest (achter de gesloten cockpitdeur dus...)

Het komt dus ook wel eens vor dat een vlieger van een andere maatschappij achterblijft vanwege bovengenoemd vriendinnetje..
Goede deel voor de eigen vliegers natuurlijk; minder aangenaam voor de rest!
 
Ik heb FSX met meerdere add ons, maar deze zijn lang niet allemaal even framerate vriendelijk. Maar er zijn genoeg forums op internet die hierover gaan en laten we het a.u.b. bij de echte luchtvaart houden op airwork;)

ps: heb nog nooit een euro uitgegeven aan een add on... achteraf ben ik daar blij mee omdat sommige nogal tegenvielen.
 
Ik heb FSX met meerdere add ons, maar deze zijn lang niet allemaal even framerate vriendelijk. Maar er zijn genoeg forums op internet die hierover gaan en laten we het a.u.b. bij de echte luchtvaart houden op airwork;)

ps: heb nog nooit een euro uitgegeven aan een add on... achteraf ben ik daar blij mee omdat sommige nogal tegenvielen.


Ik vind heel het spel NIET framerate vriendelijk. FS2004 gaat op full settings.
maar fsx wil nog al eens hangen. Ik heb er speciaal €1400,-uitgegeven om het te kunnen spelen. maar dan heb ik wel Directx10 --> 8600GTS
met pmdg vallen de frames wel mee, maar met wilco blijft hij wel eens hangen.
 
Maar er zijn genoeg forums op internet die hierover gaan en laten we het a.u.b. bij de echte luchtvaart houden op airwork;)
Daar ben ik het wel mee eens ;) Ik dacht dat deze topic ging over het wel of niet goed zijn van simmen in verband met het echte vliegen, niet over de addons ;) Vraagje, FSXpiloot, ben je van plan ooit zelf ook piloot te houden, of hou je het alleen bij FSX? (om maar even over de echte aviation te beginnen :rolleyes: )
 
Daar ben ik het wel mee eens ;) Ik dacht dat deze topic ging over het wel of niet goed zijn van simmen in verband met het echte vliegen, niet over de addons ;) Vraagje, FSXpiloot, ben je van plan ooit zelf ook piloot te houden, of hou je het alleen bij FSX? (om maar even over de echte aviation te beginnen :rolleyes: )

Ik hoop het niet, straks wil hij aan de inzittenden bewijzen dat een 747 toch echt wel op zijn kop kan vliegen :grijns:

:D
 
Ik hoop het niet, straks wil hij aan de inzittenden bewijzen dat een 747 toch echt wel op zijn kop kan vliegen :grijns:

:D

Nee dat kan echt niet want dat heeft hij nog nooit ergens gezien of gelezen hoor! (Of zou hij na de reacties in dit topic dan toch van gedachten veranderd zijn? Het is immers wel gelezen...) :stapelge:

:D
 
Maar er zijn genoeg forums op internet die hierover gaan en laten we het a.u.b. bij de echte luchtvaart houden op airwork;)

Dank je wel, je neemt me de woorden uit de mond.
Dus hierbij het verzoek het te hebben over het oorspronkelijke topic, of te verhuizen naar een van de vele en ongetwijfeld uitstekende flightsim-boards.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top