@CS: Jij bent deze discussie gestart, waarom trek je je opeens terug?
Je bronnen zijn blijkbaar slecht geinformeerd. Alle kronkels in je valse statements zijn hierboven al rechtgetrokken. Dus zal ik daar verder niet op in gaan.
Echter, als oud-student kan ik je best een inkijk geven over de situatie binnen mijn klas:
Afgestudeerd in het midden van de financiële crisis (geen enkele airline was hiring).
Van de 10 studenten zijn er nu 4 aan het werk, 1 in een holding (aangenomen dus), 1 midden in een selectie procedure, 2 hebben een interview gehad en 2 helaas nog niet.
Allemaal mede mogelijk gemaakt door EPST. Hoe je het ook wendt of keert is dit een prima resultaat, en al helemaal midden in een financiële crisis.
Zoals eerder al is gezegd: geen enkele vliegschool kan banen creëren, dus 'je neefje' zal zelf ook de nodige inbreng moeten hebben.
Wel kunnen vliegscholen zoveel mogelijk doen om je voor te bereiden en current te houden.
De nazorg van EPST is, uit eigen ervaring, belachelijk goed.
Je neefje zou voor de grap z'n contract eens opnieuw moeten lezen. EPST is niets verplicht, en TOCH een nazorg-traject met o.a. sollicitatie-training, theorie-refresher avonden, gratis sim-training, gratis IR revalidation, goedkope tweede IR revalidation, gratis voorbereiding op een sim grading met een instructeur.
Dit alles is juist een reflectie van de effort die EPST in haar studenten steekt, vandaar ook de hoge standaard en qualiteit.
En natuurlijk is het balen als 'je neefje' na lange tijd nog geen uitzicht heeft op een baan, maar Bruce Lee zei ooit: 'To hell with circumstances, I create opportunities.'
Misschien kan hij daar nog iets van opsteken