Jobs voor werkloze piloten

Poeli

New member
Wat ik mij eignelijk afvraag, wat voor jobs doen piloten die niet vliegen (maw werkloos zijn als piloot)? Ik heb er net 3 dagen aan de lopende band op zitten als studentenjob (neen studeer niet voor piloot;-)). Ik ben blij dat die 3 dagen er op zitten. Maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat een werkloos piloot dit doet tot hij/zij werk vindt als vlieger? Na die 3 dagen werd ik al knettergek! Om nog maar te zwijgen over de lening die moet afbetaalt worden met 8-10€ per uur...
Gewoon uit interesse hoor. Als student gaan werken doet je écht wel beseffen over hoeveel geld het gaat voor een opleiding.
 
Ik had bij een verkooporganisatie waar ik werkte ook een werkloze Kls'er in dienst :)

Verder vindt je ze overal.. Voornamelijk supermarkten, flight instructor of een baan waarvoor ze eerst een studie hebben gevolgd ofzo...

Ik heb ook gehoord dat sommige mensen in de Business Class lounge op Schiphol werden bediend door gasten/dames met een F-ATPL
 
Bij airlines tref je er nogal wat in functies op de grond, bijvoorbeeld op kantoor, dispatch, ik werk zelf bij flight operations. Ben 1.5 maand klaar met mn opleiding en kan hiermee beginnen met aflossen en tsja als het dan toch voorlopig nog op de grond is, dan is dit een prima omgeving. Op/rond Schiphol tref je inderdaad tientallen die een vliegopleiding hebben afgerond en in hetzelfde schuitje zitten en in de startblokken staan...
 
Ik werk op een advocaten kantoor, maak dagvaardingen ed, genoeg om de rente te betalen en ook stukjes af te lossen. Verder druk aan het zoeken naar iets in de vliegwereld. Maar aangezien ik in nijmegen woon valt alles op schiphol af, vind elke werkgever te ver reizen helaas
 
Ik werk op een advocaten kantoor, maak dagvaardingen ed, genoeg om de rente te betalen en ook stukjes af te lossen. Verder druk aan het zoeken naar iets in de vliegwereld. Maar aangezien ik in nijmegen woon valt alles op schiphol af, vind elke werkgever te ver reizen helaas

Ben je niet bereid te verhuizen dan voor een (vliegende) baan?
 
Last edited:
Ben je niet bereid te verhuizen dan voor een (vliegende) baan?

voor een vliegende baan verhuis ik morgen nog naar zuid verwegistan, maar voor een andere baan op schiphol.. Ik heb ook een studie schuld, woon nu bij mijn ouders terug in huis, een niet vliegbaan op schiphol wordt daarom zo duur dat ik niet meer af kan lossen wat nu wel het geval is.
 
ik werk nu ook op oost als logistiek planner bij het onderhoud, leuke job, leuke collega's en weer een beetje dichter bij de cockpit....
 
Para's gedropt in Zeeland op een Cessna 182 en 206, mooiste SEP vliegen wat er bestaat! Veel uren gemaakt in korte tijd en supermooie tijd gehad! En ik kreeg er nog geld voor ook (niet veel maar toch). Dus zeker een aanrader!! Nu op naar de 73....
 
voor een vliegende baan verhuis ik morgen nog naar zuid verwegistan, maar voor een andere baan op schiphol.. Ik heb ook een studie schuld, woon nu bij mijn ouders terug in huis, een niet vliegbaan op schiphol wordt daarom zo duur dat ik niet meer af kan lossen wat nu wel het geval is.

Logische keuze inderdaad. Veel succes met het vinden van een baan! Los je wel af, of betaal je alleen rente?
 
Last edited:
Logische keuze inderdaad. Veel succes met het vinden van een baan! Los je wel af, of betaal je alleen rente?

Minder dan de bank zou willen maar los wel iets af ja, moet ook nog bij de IB groep mn studie van hiervoor aflossen, die willen ook nog is 100 euro per maand. Nu maar snel hopen op een vliegbaan daar heb ik het toch voor gedaan allemaal
 
Minder dan de bank zou willen maar los wel iets af ja, moet ook nog bij de IB groep mn studie van hiervoor aflossen, die willen ook nog is 100 euro per maand. Nu maar snel hopen op een vliegbaan daar heb ik het toch voor gedaan allemaal

Hoe lang ben je nu klaar met je opleiding? Waar heb je die gedaan en welke opleiding heb je hiervoor afgerond? Kun je niets tijdelijk in dat vakgebied vinden?
 
Hoe lang ben je nu klaar met je opleiding? Waar heb je die gedaan en welke opleiding heb je hiervoor afgerond? Kun je niets tijdelijk in dat vakgebied vinden?

Heb in amsterdam rechten gestudeerd en afgerond, en nu net 3 maanden klaar met mijn vliegopleiding. Kan niet echts iets goeds vinden met rechten, bij elke sollicitatie is men overtuigd dat ik met een paar weken weer weg ben voor een vliegbaan.
 
Heb in amsterdam rechten gestudeerd en afgerond, en nu net 3 maanden klaar met mijn vliegopleiding. Kan niet echts iets goeds vinden met rechten, bij elke sollicitatie is men overtuigd dat ik met een paar weken weer weg ben voor een vliegbaan.

Vervelend voor je! Hoe oud ben je?

Ik heb ook rechten gestudeerd en ben nu aan de slag als advocaat. Dat ik nu een goed betaalde baan heb, en deze ook graag houd na het volgen van een vliegopleiding, is voor mij een reden een modulaire ATPL opleiding te doen.
 
Heb in amsterdam rechten gestudeerd en afgerond, en nu net 3 maanden klaar met mijn vliegopleiding. Kan niet echts iets goeds vinden met rechten, bij elke sollicitatie is men overtuigd dat ik met een paar weken weer weg ben voor een vliegbaan.

Ik maak me hier ook een beetje zorgen over. Ik heb hiervoor hbo elektrotechniek gestudeerd. Mijn planning is dus dat als ik klaar ben een tijdelijke job te zoeken in dit vakgebied als ik nog geen job kan vinden in de cockpit. Maar ik vrees ook dat ze gouw minder interesse in je tonen als ze in je CV zien dat je een vliegopleiding hebt genoten...

Je kan je vliegopleiding natuurlijk uit je CV halen maar dan is de vraag wat vul je daarvoor in voor de studietijd van +2 jaar?
 
Ik maak me hier ook een beetje zorgen over. Ik heb hiervoor hbo elektrotechniek gestudeerd. Mijn planning is dus dat als ik klaar ben een tijdelijke job te zoeken in dit vakgebied als ik nog geen job kan vinden in de cockpit. Maar ik vrees ook dat ze gouw minder interesse in je tonen als ze in je CV zien dat je een vliegopleiding hebt genoten...

Je kan je vliegopleiding natuurlijk uit je CV halen maar dan is de vraag wat vul je daarvoor in voor de studietijd van +2 jaar?

Heel crea boekhouden, zoals ik zelf al eens eerder aangaf.

Dan bedenk je wat plekken in de wereld waar je al eens ben geweest, en zeg je dat je rondgetrokken heb. Dan lijkt het meteen of je al super volwassen ben en zelfstandig en toon je je bereidheid om te reizen.

Is maar een tipje.
 
En dan krijg je een vliegbaan, en gaat je toekomstige nieuwe baas even langsbellen waar je gewerkt hebt. Vliegopleiding? Huh, maar hij zei dat hij rond heeft getrokken? Huh, heeft hij gelogen dan? Nou hem vertrouw ik niet.

Top plannetje.
 
Ik lees dat een aantal mensen werkzaam is bij dispatch of op operations. Hoe zijn jullie aan die baan gekomen via een uitzendbureau of rechtstreeks bij het bedrijf zelf?

Zou iemand mij wat namen kunnen geven van bedrijven die mensen aannemen voor dispatch of operations?

Thnx
 
Back
Top