Jobs voor werkloze piloten

En dan krijg je een vliegbaan, en gaat je toekomstige nieuwe baas even langsbellen waar je gewerkt hebt. Vliegopleiding? Huh, maar hij zei dat hij rond heeft getrokken? Huh, heeft hij gelogen dan? Nou hem vertrouw ik niet.

Top plannetje.

Inderdaad.
'Eerlijkheid duurt het langst'.
 
Inderdaad.
'Eerlijkheid duurt het langst'.

Een baan vinden buiten de vliegerij nog langer als je te eerlijk ben.

Daar zit je dan met je HBO of Uni. Kun je in beide gevallen geen baan vinden. In zowel vliegen niet als op de grond in andere branches.

Top
 
Een baan vinden buiten de vliegerij nog langer als je te eerlijk ben.

Daar zit je dan met je HBO of Uni. Kun je in beide gevallen geen baan vinden. In zowel vliegen niet als op de grond in andere branches.

Top

'Vroeg of laat komt de waarheid bovendrijven'.

Je chargeert wel een beetje. Trouwens, uiteraard afhankelijk van de opleiding, maar je kan ook wat voor jezelf beginnen. Ik volg een soort van Informatica<@VU> en zou daarmee wat voor mijzelf kunnen doen. Werk is er altijd te vinden, alleen niet allemaal even leuk.

Kan blijven strooien met spreekwoorden.:)
 
'Vroeg of laat komt de waarheid bovendrijven'.

Je chargeert wel een beetje. Trouwens, uiteraard afhankelijk van de opleiding, maar je kan ook wat voor jezelf beginnen. Ik volg een soort van Informatica<@VU> en zou daarmee wat voor mijzelf kunnen doen. Werk is er altijd te vinden, alleen niet allemaal even leuk.

Kan blijven strooien met spreekwoorden.:)

Als je dat niet leuk , kan veranderen in iets leukers.

Ik lieg liever in de zakenwereld voor tijdelijk, dan in de airline industrie.

En iets opzetten heb je geen tijd voor en het kapitaal niet.
Je moet zo snel mogelijk een fatsoenlijke baan vinden. Ook al komen zij erachter. Wat dan nog?

Ik ben toch liever jurist bijvoorbeeld dan vakkenvuller. Daar heb ik een leugentje voor eigen bestwil wel voor over.
En het betaald goed.
 
Als je dat niet leuk , kan veranderen in iets leukers.

Ik lieg liever in de zakenwereld voor tijdelijk, dan in de airline industrie.

En iets opzetten heb je geen tijd voor en het kapitaal niet.
Je moet zo snel mogelijk een fatsoenlijke baan vinden. Ook al komen zij erachter. Wat dan nog?

Ik ben toch liever jurist bijvoorbeeld dan vakkenvuller. Daar heb ik een leugentje voor eigen bestwil wel voor over.
En het betaald goed.

Zoals al eerder gezegd, de waarheid duurt gewoon het langst.
Uiteindelijk kom je jezelf toch weer tegen als je liegt... Is het niet in de 'zakenwereld' dan is het wel in de luchtvaart.

Persoonlijk ben ik van mening dat, wanneer je er voor kiest een vliegopleiding te volgen, je ook de eventuele nadelen moet accepteren. Welke dan inderdaad kunnen zijn dat je minder snel aangenomen wordt bij een bedrijf, wanneer ze weten dat je zult vertrekken zo gauw je een baan in de luchtvaart aangeboden krijgt.


@Lima-Lima,

Als je een opleiding hebt afgerond, maar nog steeds een studieschuld bij de DUO hebt, neem ik aan dat je flink hebt bijgeleend?
Heb je er bewust voor gekozen €100 per maand af te lossen? Tenminste, ik was altijd in de veronderstelling dat er een minimum aflossing van €45 per maand was, waar je vervolgens 15 jaar de tijd hebt om het terug te betalen.
 
Als je dat niet leuk , kan veranderen in iets leukers.

Ik lieg liever in de zakenwereld voor tijdelijk, dan in de airline industrie.

En iets opzetten heb je geen tijd voor en het kapitaal niet.
Je moet zo snel mogelijk een fatsoenlijke baan vinden. Ook al komen zij erachter. Wat dan nog?

Ik ben toch liever jurist bijvoorbeeld dan vakkenvuller. Daar heb ik een leugentje voor eigen bestwil wel voor over.
En het betaald goed.

Dus jij mag wel liegen, maar wanneer een aanbieder van een vliegopleiding niet geheel de waarheid verteld, dan niet.
Je meet met twee waarden. Jurist zijn en daarmee je werkgever oplichten, hier distancieer ik mij van.
 
Dus jij mag wel liegen, maar wanneer een aanbieder van een vliegopleiding niet geheel de waarheid verteld, dan niet.
Je meet met twee waarden. Jurist zijn en daarmee je werkgever oplichten, hier distancieer ik mij van.

Ik noem het geen oplichten.

Maar goed. Ga jij maar 100% eerlijk zijn en een baan aannemen op uitzendbasis bij de appie of steek jezelf in nog meer schulden met het opzetten van een bedrijf.

Rente blijft doorgroeien. Dus ook je schuld.

Zelf ben ik ook helemaal geen voorstander van liegen, maar je moet ook denken aan je schuld die betaald moet worden. Dat lukt echt niet met uitzendwerk bij de appie.
 
@Lima-Lima,

Als je een opleiding hebt afgerond, maar nog steeds een studieschuld bij de DUO hebt, neem ik aan dat je flink hebt bijgeleend?
Heb je er bewust voor gekozen €100 per maand af te lossen? Tenminste, ik was altijd in de veronderstelling dat er een minimum aflossing van €45 per maand was, waar je vervolgens 15 jaar de tijd hebt om het terug te betalen.

Nou het klopt dus dat je geen rijke ouders nodig hebt voor een vliegopleiding, evenals mijn rechten heb ik dat zelf betaald. Ik zat op kamers in Amsterdam en dan krijg je niet genoeg van de overheid om rond te komen, wilde naar een sportschool, soms een biertje tappen, kleren nodig, en die klote wasmachine ging ook kapot, tv is gestolen en ik was niet goed verzekerd, zo loopt het redelijk snel op dus heb wel wat bij moeten lenen ja.
 
Nou het klopt dus dat je geen rijke ouders nodig hebt voor een vliegopleiding, evenals mijn rechten heb ik dat zelf betaald. Ik zat op kamers in Amsterdam en dan krijg je niet genoeg van de overheid om rond te komen, wilde naar een sportschool, soms een biertje tappen, kleren nodig, en die klote wasmachine ging ook kapot, tv is gestolen en ik was niet goed verzekerd, zo loopt het redelijk snel op dus heb wel wat bij moeten lenen ja.

Ok, thanks voor je antwoord!
Betaal momenteel mijn studie ook helemaal zelf, maar heb geluk gehad met mijn kamer. Kan momenteel redelijk makkelijk rondkomen van mijn stu-fi en bijbaantje!
 
@ Lima-Lima:

Ik woon in Angeren en daarvoor in Huissen (dichtbij Nijmegen) en heb in Nijmegen Bedrijfswetenschappen gestudeerd.
Toen ik klaar was met de KLS heb ik een half jaar op en neer gereden om Loadsheets te maken bij KLM Loadcontrol. Erg leuke werkomgeving en dicht bij het zogenaamde vuur.
Met reiskostenvergoeding.kwam ik toch echt een heel eind (goedkoop diesseltje, 1 op 18 rij ik overigens nog steeds, haha) en een leuk salaris om meteen mee af te kunnen gaan lossen (ik woonde toen al samen en betaalde ook bij de IBgroep, uuh DUO nog eens 95 euro af)
Het gaf mij ook iets teveel gedoe om hier iets in de buurt te vinden voor een paar maandjes of misschien voor heel lang (dat was moeilijk uit te leggen).

Ik vlieg nu alweer 5 jaar bij De Blauwe en bevind me naast het vliegen tegenwoordig ook ongeveer twee weken per maand in het OCC als Dispatcher (keeping the family together).
Ik heb net een Dispatch contract bijgetekend t/m 31 maart 2011, aangevende dat KLM voorlopig terughoudend blijft met aannames. Voorlopig blijf ik dus 50% vliegen en met mij nog een tiental anderen van KLC.
Men is wel aan het recruiten voor Dispatch onder vliegers, maar ik weet niet wat de status hiervan is. Voorkeur gaat uit aan hogeropgeleiden, die niet te hoog op de lijst van KLM staan om te gaan beginnen, anders is het een dure investering.
Ik kan het overigens iedereen aanraden, je leert er echt veel van, ik in ieder geval, omdat het toch een verdieping is van mijn operationele kennis (ik kwam er dus laatst achter dat Slottijden er niet speciaal zijn om piloten te pesten, maar echt iets met ATC te maken kan hebben ;)

Overigens kan het ook erg nuttig zijn om op bijv. een advocatenkantoor te werken (een back-up is altijd handig, want je vergeet je verworven kennis toch wel snel)

Hoe dan ook, er zijn veel leuke jobs, binnen en buiten de luchtvaart.
 
@ jockey747
Het is niet dat ik niet wil werken op schiphol, ik vind het niet erg om om 4 uur snachts op te staan en in de auto te stappen en 3 uur file te rijden bij wijze van spreken.
Het zijn de werkgevers die tot nu toe allemaal aangeven het niet te zien zitten in iemand die zo ver weg woont van schiphol.
Het liefst zit ik ook elke dag in de buurt van het vuur iets luchtvaart gerelateerds te doen, maar in mijn geval zou dat tot nu toe verhuizen moeten betekenen, en dat kan ik financieel niet opbrengen voor een geen vlieg baan helaas
 
@lima lima,

Ja, dan wordt het inderdaad lastig als bedrijven moeilijk gaan doen.
Na ja, je hebt in ieder geval een baan en ook nog eens in de mooiste stad van Nederland, dus dat is al een geluk op zichzelf, haha.:biertje:
 
Men is wel aan het recruiten voor Dispatch onder vliegers, maar ik weet niet wat de status hiervan is. Voorkeur gaat uit aan hogeropgeleiden, die niet te hoog op de lijst van KLM staan om te gaan beginnen, anders is het een dure investering.

Er zijn 8 afgestudeerde KLS-ers geselecteerd die vanaf 13 december bij KLM een interne opleiding gaan volgen, en vervolgens als Flight Dispatchers aan de slag gaan.
 
Dat is mooi voor deze mensen, dan zie ik ze in de loop der tijd wel verschijnen in het OCC.

Aangezien ik t/m 31 maart heb bijgetekend, zal het dispatch daarna weer gewoon weer worden gedaan door 100% dispatchers (daar schaar ik de toekomstige KLM vliegers ook even bij).
De afspraak met de bonden was dat dit solidariteitsproject tot april zou lopen. We merken nu al dat steeds meer mensen weer teruggaan naar hun oude afdeling...ook vliegers op andere afdelingen gaan weer terug naar hun oude vliegpercentage.
Dispatch is een beetje andere koek omdat er hier geïnvesteerd is in een enigszins intensieve training en die moet er natuurlijk wel even terugverdiend worden.
 
Dus jij mag wel liegen, maar wanneer een aanbieder van een vliegopleiding niet geheel de waarheid verteld, dan niet.
Je meet met twee waarden. Jurist zijn en daarmee je werkgever oplichten, hier distancieer ik mij van.

Ooit een Jurist tegengekomen die altijd de waarheid spreekt? bwahahaa.
In de Engelse tong bestaat al jarenlang een grapje:
"How can you tell a lawyer is lying?

... His lips are moving"

Overigens is het moraalridder gehalte weer aanzienlijk. Hoe eerlijk vind je het dat een werkgever piloten op de zwarte lijst zet "omdat ze wel direkt zullen vertrekken als de markt aantrekt"? Is dat sowiezo niet op ieder individu van toepassing?
:yeehaa:
 
Ooit een Jurist tegengekomen die altijd de waarheid spreekt? bwahahaa.
In de Engelse tong bestaat al jarenlang een grapje:
"How can you tell a lawyer is lying?

... His lips are moving"

Overigens is het moraalridder gehalte weer aanzienlijk. Hoe eerlijk vind je het dat een werkgever piloten op de zwarte lijst zet "omdat ze wel direkt zullen vertrekken als de markt aantrekt"? Is dat sowiezo niet op ieder individu van toepassing?
:yeehaa:

Maar je wilt toch ook niet een niet-gecertificeerd piloot naast je hebben zitten?
Ik ben niet zeer bekend in de vliegwereld, wat betreft de eerlijkheid van een werkgever.

Het punt is duidelijk.
 
Jurist: :biertje:

Lay Back: Ik heb het toch niet over liegen over kwalificaties die je niet hebt?
Als je nou zowel gekwalificeerd jurist en piloot bent, wat is er dan erg aan om in ieder geval in eerste instantie je kwalificatie als piloot niet te vermelden?
In ieder geval om een voet in de deur te krijgen.
Wat is er gebeurd met recht op gelijke behandeling als je niet aangenomen wordt omdat je toevallig ook piloot bent? Als je Reservist bent kan je toch ook opgeroepen worden? Of hebben die hetzelfde probleem? Ik weet het eerlijk gezegd niet.
 
Back
Top