Vlootvernieuwing AF-KLM

En niet ter vervanging, maar uitbreiding.:yeehaa:
De 5 junglejets zijn dus wel ter vervanging.
 
Last edited:
In 2011 al de eerste extra E-190's terwijl de koop nog niet is afgerond. Dat is snel! Ben benieuwd in welke maand de eerste komt...
 
Zo vatte ik het ook op van de cockpit info evening. Raar dat er nog niks op MyKLC staat...
 
Zo is het ook verteld door de Managing Director KLC.
Hij was in ieder geval duidelijk over het feit dat het geen verandering zou brengen in de functiepay. Of er werden afspraken gemaakt met het VNV, of er werden voldoende 100's vervangen om nog steeds binnen de huidige ratio te blijven... Dat was een week of twee geleden, dus toen al was blijkbaar al besloten om het geen 100% uitbreiding te laten worden...
 
Wel een boeiend artikel in het Haarlems dagblad (bron)

Quote van Hartman uit het artikel:
We hadden via een leasebedrijf al een aantal 787-9 besteld, maar de onzekerheid is te groot. Boeing loopt steeds vertragingen op en recent moest een testtoestel een noodlanding maken, waardoor weer nieuwe vertraging is ontstaan. De eerste toestellen worden volgend jaar geleverd. Maar het grotere type dat wij via de leaseconstructie hebben besteld, is nog niets eens van de tekentafel af.
 
was dat dezelfde cockpit infoavond waar werd beweerd dat er geen F70 opleidingen zouden zijn?
Niets is zo grillig als de luchtvaart
 
Volgens mij werd er op die info-evening verteld dat ze nog niet wisten of het uitbreiding of vervanging zou worden en dat dit afhankelijk was van hoe de vraag vanuit de markt zich zou ontwikkelen.
 
Komen er Airbussen bij??

Persoonlijk vlieg ik liever met Boeing. Die zijn voor mijn gevoel ruimer. Mijn favo toestel is de 747 omdat ik verre reizen maak.

Groetjes
MSF
 
ah Burton thnx for de info.

als je kijkt op de fleet status december 2010 waren het er nog 3 x 333 en 1 x 332.
nu is het veranderd in 4 x 333. zo zie je maar weer het veranderd per dag...

grtz
 
De laatste in order zijnde 332 (PH-AON) is door KLM inderdaad omgezet naar een 333 en de aflevering ervan is naar voren gehaald.
 
dan worden het serieuze ica bakken! Als dat wordt "geruild" voor de 74F gaan we er wel op achteruit in Funtiepay. sterker nog; ik ben benieuwd waarvoor de MD straks wordt ingeruild, indien ook voor de airbus -300, gaan we er nog meer op achteruit terwijl de kisten groter worden..
ben benieuwd.
 
Ook 5 E190's erbij. Als de 100's niet voor de zomer van 2012 weg zijn, met ook de F voor bazen 70/100/E190 omhoog. Dan namelijk 27 100-zitters om 26 70-zitters.
 
Back
Top