23-09 D-Day passage MP

Sjakie, er is nog niet bekend of de a330-300 hetzelfde wordt ingeschaald als de a330-200, fp hangt o.a. af van aantal stoelen, en daarmee komt de 300 toch wel aardig in de buurt van de md-11.........
 
Weet je wat ik graag zou willen Q?
Dat mensen zoals jij, jonge ......... met weinige ervaring in de luchtvaart hun plek eindelijk eens leren kennen.

Beste Sjakie,

Ik zou graag met je inhoudelijk op de zaak ingaan, maar aan ordinaire scheldpartijen doe ik niet mee.

Met vriendelijke groet,

q-nimbus, met precies 9 jaar en 7 maanden ervaring in de luchtvaart.
 
Hoe lang zijn LAX, SFO, MIA (komt weer terug) en YYZ bijv. al KLM bestemmingen? Wel wat langer dan MP, if my memory serves me well.
Correct. Echter onder druk van KLM heeft MP deze bestemmingen moeten laten vliegen
Ik zou ook graag zien dat mensen stoppen met de KLM directie en Brussel de hele tijd de schuld geven. Als diezelfde KLM directie MP niet had overgenomen was de tent al jáááren geleden failliet gegaan en hadden de werknemers niets gehad.
Bron?
Daarbij, om maar even op dezelfde weg door te gaan als die je zelf ingeslagen bent, als MP de KLM vrachtproductie niet had "overgenomen", had die kant van KLM ook enkelt maar rode cijfers geschreven
Het wordt tijd de realiteit onder ogen te zien: MP is al een decennium een zinkend schip en gaat nu eindelijk ten onder.
Slechte woordkeuze. Uiteindelijk zou hier beter staan en al heel anders klinken naar je collega's toe. Geeft in ieder geval aan hoe zwart wit je kijkt, en alleen, en enkelt maar alleen aan je eigen hachie denkt, wat je deels nog eens hebt gekregen door MP. Hoe? Maak zelf maar even je optelsom van alle feiten die in dit topic genoemd zijn. Dit lezende gok ik dat je echte naam Hector Malot is?
Van de week hoop ik echter wel een lekker biertje in JNB met jullie te mogen drinken!
Hypocriet. Het woord wat ik erachter wou typen laat ik voor het gemak maar even achterwege.

Voor de duidelijkheid. ik werk niet bij MP, ik werk niet bij KLM, ik ben een buitenstaander, die de Nederlandse markt al jaren volgt. Ik heb verder geen enkel belang in deze discussie. KLM heeft MP in 12 jaar tijd (1998 was toch de datum van het tekenen van de intentieverklaring tot overname van MP, getekend door Leo van Wijk?) zelf om zeep geholpen en daar hebben een hoop KLM-ers toendertijd van geprofiteerd. Het is nu tijd dat dat ook eens andersom gebeurd (En dan profiteert de MP vlieger eigenlijk nog niet eens). Om in je eigen woorden te spreken: Eindelijk.
Kom op zeg, wat een moeilijk gedoe. KLM met een vloot van 112 toestellen (excl. cityhopper) kan niet even de crew inpassen van 4 MP kisten?? Waarbij een groot gedeelte gewoon in de vrachttak van MP aan het werk gaat en het wellicht maar om de helft van de in totaal 113 vliegers gaat? Wat Verliest een gemiddelde KLM-er hierbij aan tijd?

Wellicht ten overvloede: KLM M11: 285 seats, KLM A333: 291 seats
 
Luister mensen, wat de KLM directie doet kan ik als KLM vlieger helemaal niets, maar dan ook niets aan doen. Reken het mij en m'n collega vliegers dus ook niet aan. Hartman, bij hem moet je zijn.

Het enige wat ik wil is dat ik er niet slechter van word. Ik gun mijn MP collega's hetzelfde, echt waar. Maar iedereen weet dat dit niet gaat gebeuren.

Overignes, puur hypothetisch natuurlijk, maar als MP nou een financieel solide bedrijf was geweest en 4 A330's had gehad, dan waren de kaarten heel anders geschud. Maar met 4 oeroude 767's waarvan er 1 letterlijk ter beschikking van de wetenschap gesteld gaat worden...
 
Sjakie,
En over het in het verleden overnemen van zogenaamde voor MP winstgevende routes door de KLM kan ik je het volgende vertellen; dit zijn puur speculaties van MP vliegers.
( Het vliegen van volle vliegtuigen betekend helaas niet dat een route winstgevend is....)

Deze bewering is nog nooit onderbouwd. Niet in de media en zelfs niet in de ledenraad.

Zoals Martin Schroder ook al eerder openlijk aangaf ( zie eerder in dit topic ).De ondergang van het passagedeel van MP heeft niets met het beleid/invloed van de KLM te maken maar met het veranderen van de markt in de loop der jaren.

Zet je frustraties en emoties opzij en voer deze discussie met feiten.

De junioren KLM vlieger hoeft er niet beter van te worden. Ik snap ook wel dat onze ERF's bij de KLM geen bestaansrecht hebben. Net als jullie B767's geen bestaansrecht hebben bij MP. Hoe mooi is het dan dat we deze productie kunnen behouden door deze divisies uit te ruilen. En met ruilen bedoel ik voor het verlies van elke FTE bij MP komt een FTE vanuit KLM terug. Wij worden er niet beter op en jullie er niet slechter op.

Capice?
 
Luister mensen, wat de KLM directie doet kan ik als KLM vlieger helemaal niets, maar dan ook niets aan doen. Reken het mij en m'n collega vliegers dus ook niet aan. Hartman, bij hem moet je zijn.
Kijk je slaat de spijker op zijn kop. Zo kan jij er straks ook niks mee als eea niet gaat zoals jij zal wensen. Daarbij, als er nu vertraging komt in jouw doorgroeimogelijkheden door de "overname" van MP, dan komt dat dus geheel door je eigen werkgever. Hartman, dat is de man waar je dan moet zijn.
Maar met 4 oeroude 767's waarvan er 1 letterlijk ter beschikking van de wetenschap gesteld gaat worden...
Achterhaald. Daarvan was sprake bij de PH-MCG. Voor jouw info, deze vliegt al een jaar niet meer voor MP en staat te Roswell. Gesloopt en wel. De andere 3 zijn iig nog jonger als de oudste 744's van KLM. Lijkt mij verder ook niet ter zake doendend. De reden waarom Martinair met de oudjes vliegt en daardoor niets waard is, daarvoor moet je wederom bij jouw werkgever zijn, om jezelf maar even te quoten.
 
Tjonge Q, noem jij dat al een "ordinaire scheldpartij"? Een paar puntjes zijn voor een ieder zelf in te vullen. Voorlopig ben jij de enige die scheldt met je "ouwe lullen".
Ik ben je geleuter meer dan zat, reageer dan ook niet meer op je berichten, ja roep maar "fijn". Je beticht een ander telkens van iets wat je zelf in het kwadraat doet. Lees je postings maar eens terug en niet alleen in dit topic, ja nu ik, ongelofelijke grootbek-kikker.
He lekker zo 'n stukje emotie, lucht op Purno.

B767-300ER, je had het niet beter kunnen verwoorden. Het woord hypocriet is in mijn ogen wel de juiste benaming. Ook ik wilde het niet gebruiken maar aangezien Q meent dat hij wel alles mag zeggen bij deze. Evenals het egoistische van "eindelijk".

Onassis aangezien lachen ook emotie is, dank voor je opmerking.

B767-300ER neem jij als zeer goed geinformeerd persoon de honneurs maar verder waar. Lees af en toe wel mee. Had graag een inhoudelijke discussie gevoerd maar dat is kennelijk niet mogelijk. Jammer.

Met collegiale groet .
S
 
Ja Sjaak je hebt volkomen gelijk..had hetzelfde voornemen maar af en toe JEUKT het!
Weet je wat nou een idee zou zijn? Een pils-forum opzetten waar alleen diegenen kunnen komen die wat normaals te zeggen hebben.
Natuurlijk zijn de goeien inmiddels al uitgefilterd en persoonlijke vrienden geworden

Zoals al eerder gezegd: laten de brulkikkers maar hun verhaal durven te herhalen met een paar seniore mp-vrachtboeren aan de bar downroute..zal zeker gewaardeerd worden!

De garoeten,

D
 
Heb ook al een tijdje niet meer gereageerd, maar ook hier jeukt het.
Hoop dat het nog heel lang mag duren voor dat 'Q-bus' links komt zitten.
Captains potential...met z'n 9 jaar en zeven maanden...tsss :yeehaa:
 
Last edited:
Het wordt hier te persoonlijk. Als iemand een reactie geeft waar anderen het niet mee eens zijn, hoeft men deze niet meteen te bashen, hoe onaangenaam de reactie ook overkomt. Als het doel een inhoudelijke discussie is, zijn alle betrokken daarbij en kan men daar ook gewoon aan bijdragen. Houd het hoofd koel en tel tot tien.
 
Als ik ons even mag vertengewoordigen..

De 350 afgestudeerde KLS'ers waarbij sommige al 2 jaar op de bank zitten, met een lening van 170k, zitten ook niet te wachten op instroming van martinair vliegers. ;)

Waarom sommige coco's zo ontzettend tegen dit alles zijn is, omdat de gemiddelde coco net zoals Onassis vindt dat het na 2 jaar chef heading bug zijn erg gaat vervelen. Die zitten terecht niet te wachten op nog 1-2 jaar coco zijn.

Ik zou het geweldig vinden! Jullie vliegen tenminste, jullie verdienen tenminste en ik ben jaloers!

:)
 
Sjakie,

als er besloten wordt om iedereen horizontaal te laten in te stromen op basis van dienstjaren bij de klm hoe zie je dat dan voor je.

Waar ik aan zit te denken is, er vanuit gaande dat jullie minst seniore capt misschien 15 jaar in dienst is, deze bij de klm lijst ergens in een functie co ica terecht komt of capt 737.
Zal hij dan zijn functie op moeten geven?
Of denk je aan behoud van functie tot in den eeuwigheid. Baas ica blijft baas ica ("hoger" bestaat niet:eek:). Als dit laatste het plan is betekent het wel vertraging in mijn ogen. Dit geldt ook voor de fo aan de mp kant. Je zal maar de meest seniore co zijn op dit moment!

Uiteraard heb ik als klm vlieger hier ook een mening over maar die is nog niet van belang, eerst eens zien waar de vnv meekomt binnenkort. Hopelijk zal het bevredigend zijn voor de meeste mensen. Helaas voorzie ik altijd verliezers wat er ook besloten zal worden.

Met collegiale groet, Westlander
 
crip_vs__blood_by_dopey_templeroz.jpg


Ok gaat lekker!
:D:D:D
 
Kijk je slaat de spijker op zijn kop. Zo kan jij er straks ook niks mee als eea niet gaat zoals jij zal wensen. Daarbij, als er nu vertraging komt in jouw doorgroeimogelijkheden door de "overname" van MP, dan komt dat dus geheel door je eigen werkgever. Hartman, dat is de man waar je dan moet zijn.

Je hebt helemaal gelijk. Voor wat betreft de MCG; ik was verkeerd geïnformeerd. Maar mijn hypothese blijft: met een moderne vloot hadden de zaken er heel anders voor gestaan, wiens schuld dat ook is.

Ik heb nergens invloed op, maar dat betekent niet dat ik nergens wat van mag vinden. Niemand van ons heeft dit, maar jullie doen het voorkomen dat de andere helft van de groep mensen die het meeste belang heeft bij een goed verloop van de integratie, namelijk juniore KLM-vliegers, niet mee mag doen aan de discussie.

Ik zit nu ruim 3 jaar op de jumpseat; ik wil gewoon (weer) naar rechts, en niet nog meer vertraging oplopen. Is dat zo gek?

Een persoonlijke noot richting Sjakie, Onassis en NKAWTG: blijkbaar heb ik de in de indruk gewekt dat ik het liefst zie dat de MP collega's linea recta worden ontslagen ofzo. En dat allemaal omdat er een emotionele lading aan mijn gebruik van 'eindelijk' wordt gegeven. Alsof het mijn diepste wens is dat Martinair ten onder gaat, al sinds mijn jonge jeugd.

Een slechte woordkeuze, ja, maar verkeerd begrepen door een aantal mensen. Mijn excuses voor dit misverstand, al blijft de strekking van die betreffende zin gewoon bestaan: Martinair is al jaren gedoemd ten onder te gaan, of dat nou aan de KLM directie ligt, of aan de veranderde markt, of waar dan ook; aan mij en m'n collega's ligt het in ieder geval niet.

En ja, straks aan de bar herhaal ik deze mening. Niet alleen omdat het met een pot bier veel lekkerder praat, maar omdat ik ervan overtuigd ben dat er met de uitruilconstructie die er komt een aantal mensen tussen wal en schip gaan vallen. En dat zullen geen KLM-ers zijn. Als dat bijdehand is, of als je dan een jonge .......... bent, so be it.

@Sjakie: blijkbaar zijn we dezelfde mening over elkaar toe gedaan, dus staan we quitte. Zullen we dan nu inhoudelijk verder gaan?

Met vriendelijke groet,

Q-nimbus, die overigens niet heel bekend is met de Franse literatuur.
 
De 350 afgestudeerde KLS'ers waarbij sommige al 2 jaar op de bank zitten, met een lening van 170k, zitten ook niet te wachten op instroming van martinair vliegers. ;)

Brengt een interessant punt op: Hoe kijken de KLM'ers hier tegenaan: Moet een wachtende KLS'er hoger op de lijst dan een boventallige MP-vlieger?

Over de quote van PAIN inhoudelijk: Ik denk dat martinair vliegers niet zitten te wachten op de mening van non-airline pilots.

Q, je gebruikt nou precies het "vermoorde onschuld" argument waar ik het over had. Het is allemaal niet je persoonlijke schuld dus hoef je geen rekening te houden met de consequenties voor de MP-vliegers?

Er wordt productie toegevoegd bij KLM door het stoppen van MP-passage. Wat voor service, klasse en pax daar aan boord zitten is niet zo relevant, je hebt nog steeds vliegers nodig in die cockpit. Stel nu dat alle MP-mensen die in aanmerking komen, onderop de lijst moeten, wat dan? Dan zal door de productieuitbreiding je promotie als KLM'er versnellen! Dus staan niet alleen de MP-vliegers onderop, de KLM-vliegers profiteren van het verdwijnen van de MP-productie. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn? Net zoals je kunt stellen dat je geen dag vertraging wil ondervinden kun je het ook niet maken om een dag sneller "baas" te worden ten koste van iemand anders. Dus zal er ergens een verdeelsleutel gevonden moeten worden waardoor per saldo iedereen zo min mogelijk benadeeld wordt met diverse wegingsfactoren die kunnen verschillen per vliegergroep.
 
Q, je gebruikt nou precies het "vermoorde onschuld" argument waar ik het over had. Het is allemaal niet je persoonlijke schuld dus hoef je geen rekening te houden met de consequenties voor de MP-vliegers?

Er wordt productie toegevoegd bij KLM door het stoppen van MP-passage. Wat voor service, klasse en pax daar aan boord zitten is niet zo relevant, je hebt nog steeds vliegers nodig in die cockpit. Stel nu dat alle MP-mensen die in aanmerking komen, onderop de lijst moeten, wat dan? Dan zal door de productieuitbreiding je promotie als KLM'er versnellen! Dus staan niet alleen de MP-vliegers onderop, de KLM-vliegers profiteren van het verdwijnen van de MP-productie. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn? Net zoals je kunt stellen dat je geen dag vertraging wil ondervinden kun je het ook niet maken om een dag sneller "baas" te worden ten koste van iemand anders. Dus zal er ergens een verdeelsleutel gevonden moeten worden waardoor per saldo iedereen zo min mogelijk benadeeld wordt met diverse wegingsfactoren die kunnen verschillen per vliegergroep.

Ik kan het niet beter verwoorden, je hebt helemaal gelijk. Wellicht ten overvloede: ik heb niemand gezien die van deze situatie beter wil worden.

En Martinair vliegers gaan natuurlijk VOOR KLSers. Dat lijkt me vanzelfsprekend. Die mannen zijn nog niet eens in dienst, hoe vervelend dat ook voor ze is.

Iz, Ben jij eigenlijk nog actief in Badhoevedorp?
 
Een persoonlijke noot richting Sjakie, Onassis en NKAWTG: blijkbaar heb ik de in de indruk gewekt dat ik het liefst zie dat de MP collega's linea recta worden ontslagen ofzo. En dat allemaal omdat er een emotionele lading aan mijn gebruik van 'eindelijk' wordt gegeven. Alsof het mijn diepste wens is dat Martinair ten onder gaat, al sinds mijn jonge jeugd.

Een slechte woordkeuze, ja, maar verkeerd begrepen door een aantal mensen. Mijn excuses voor dit misverstand, al blijft de strekking van die betreffende zin gewoon bestaan: Martinair is al jaren gedoemd ten onder te gaan, of dat nou aan de KLM directie ligt, of aan de veranderde markt, of waar dan ook; aan mij en m'n collega's ligt het in ieder geval niet.
De woordkeuze maakt in deze het verschil. Hte verschil tussen eindelijk en uiteindelijk, is voor velen wel belangrijk omdat het de uitspraak een hele andere lading meegeeft.
Q-nimbus, die overigens niet heel bekend is met de Franse literatuur.
Het feit dat je aangeeft dat het hier Franse Literatuur betreft, dan snap je in ieder geval wat ik ermee bedoel te zeggen???

Excuses aanvaard.
 
B767-300ER neem jij als zeer goed geinformeerd persoon de honneurs maar verder waar. Lees af en toe wel mee. Had graag een inhoudelijke discussie gevoerd maar dat is kennelijk niet mogelijk. Jammer.

Met collegiale groet .
S
Sjakie

Ik ben dan volgens jouw mening dan wel zeer goed geinformeerd, maar ben, helaas, niet op de hoogte van alle ins en outs!Slechts een aantal. Dus die beperking heb ik wel ;)

763
 
Last edited:
Back
Top