Inderdaad 3 kisten niet rendabel, mijnsinzien moet je zeker op grotere schaal opereren dus met nieuwe(oude)routes en aanvullen met minder of niet rendabele KLM-routes. Qua concurrentie de beste opzet (kijk en nu ontploffen er een grote groep mensen in amstelveen en parijs.....)
Ondanks het feit dat die enige horde bij KLM (vlieger CAO) wel overkomen kan worden moeten we toch maar KLM routes afstoten naar Trans of zelfs extra routes creëren zodat het full service ICA product van MP en KLM een Low cost product bij Trans kan worden? Jij verwijt Gregorowitsch van rethoriek, ik jou van opertunisme.
...zou veel beter zijn dat Blauw Rood Groen elkaar niet meer bestreden binnen de VNV en dat de energie in de concurrentie van buitenaf wordt gestoken!! Eindelijk de lowcost gezien als gevaar (al bijna 40% vd europa markt and climbing fast)na jaren onkennen en denken jullie nu werkelijk dat er alleen arabieren zullen instappen in de door Emirates bestelde ruim 100 777's en 90 a380's??
Stop zelf eerst met al die onzinnige claims op leisure/charter en MP vliegers om te laten scholen naar de 737 puur om KLM dwars te zitten. Emirates is geen low cost zoals Transavia. Emirates is een full service carrier tegen goedkope prijzen. Waarom goedkoop? Omdat de staat overal miljarden in pompt. De eerste die het vergelijk Emirates met Trans maakt moet nog komen denk ik. Maar dat is totaal irrelevant voor onze discussie.
@ Sjakie: ''hoog van de toren blazen'' vind ik gelijk aan arrogant, maar dat terzijde. Je mist echt mijn punt. Ik snap niet dat je zo graag op een KLM lijst wil, jullie verliezen helemaal niets bij een integratie. Salaris en onderlinge senioriteit blijft hetzelfde met als voordeel dat je naar KLM passage kunt doorstromen als je KLM senioriteit voldoende is. Dat was niet anders geweest als MP een op zich zelf staand bedrijf gebleven zou zijn. Die widebodies worden gewoon door MP vliegers bemand en als alle 747's weer terug uit de woenstijn/lease zijn dan hebben jullie 4 KLM ERF kisten extra gekregen. Afhankelijk van hoeveel A330's wij er nog bij gaan krijgen verwacht ik dat KLM hooguit quite speelt.
Het gaat me niet om het overnemen van jouw plaats terwijl ik de indruk krijg dat het andersom wel het geval is.
Sjakie eerst claim je dat niemand die UK F100's wilde vliegen, maar nu wel dat die MP jongens weg gingen voor de 4 strepen op de 50 tegen F/O pay en een kleine fooi? Die MP jongens maakten initieel wel een grote drop in salaris en zijn niet allemaal CPT 50 geworden. Na 3 jaar zit pas de helft op hun oude MP salaris schat ik zo. Ze zijn naar de KLM gekomen omdat ze hier uiteindelijk een betere carrière zouden hebben. Vind jij het dan fair dat ze er behoorlijk op achteruit gaan als andere MP vliegers nu boven hen op de lijst komen?
Niet alle jongens met minder dan 4 dienstjaren zijn coco. Ik ben F/O E190 met dik 3 dienstjaren, maar wordt ondertussen wel over een kam geschoren met coco's die ''hoog van de toren blazen'' omdat ik op kom voor mijn carriere. Zoals Purno zegt; juist omdat wij nog zo'n lange weg te gaan hebben is een stap terug of vertraging in stap omhoog een hele grote invloed op je carriere.
@ Gohstflyer; Ik heb ook de andere kant van de medialle gezien en leef mee met collega's bij andere toko's die het niet zo makkelijk hebben. Maar waar ligt de grens? Dat we blij mogen zijn dat de baas ons van straat houd?
Dat onze primaire- en secundaire marktvoorwaarden wel nog marktconform zijn betekent niet dat wij ook maar in moeten leveren omdat de rest dat ook doet. Ik kom op voor mijn carrière net zoals elke andere vlieger dat voor zijn carrière doet. Ik wil niet het werk van andere afpikken, maar ik wil ook niet dat andere mensen het recht claimen dat ze boven mij op een KLM senioriteitslijst horen. Het gaat niet om wat ik niet heb, maar om wat ik wel heb en wat ik kwijt kan raken. Dat is een fundamenteel verschil...