PitchDisconnect
New member
Groeten vanuit het zonnige Bonaire ;-)
Eind septemberVoordat er zekerheid is omtrent Martinair gaat er helemaal niemand aangenomen worden...
Wie zou er vrolijk van worden wanneer je al een tijdje aan het vliegen bent om dan weer coco te worden? Of is dat alleen vanwege baanbehoud (seniorentijd etc)?
Iets anders; Weet iemand wat de bezettingsgraag (pax) is bij MP? Wanneer het met die paar kisten nog voldoende is zouden vliegers en cabine toch 1 op 1 overgenomen moeten worden door KL of HV? Of leef ik dan in een luchtkastelen wereld?
Luchtkasteel.
Denk je dat een willekeurige FO van de KLM 332 het leuk zal vinden als er opeens captains 767 overgeheveld worden naar die divisie? Dat wordt weer langer op rechts zitten.
:wegkwijt:Onzin. Er komen 4 kisten met vliegers bij.
Greetz,
Doc.
gewoon kisten....
je weet wel, die dingen van hout met spijkers in de hoeken.
Ze zijn gevuld met vliegers, omdat het zo lekker waait en mensen dan kunnen vliegeren.
Onzin. Er komen 4 kisten met vliegers bij. Er verandert voor promoties dus helemaal niets. KLM FO's kunnen "gewoon" doorstromen als voorheen. Sterker nog, misschien een "early command" op een B747F? Senioriteitskwestie wordt een moeilijke, maar er zijn meerdere wegen.........
Greetz,
Doc.
Daarnaast zal niet één klm vlieger accepteren dat er een MP vlieger bij hem of haar voor op de lijst zou komen..
...
Tuurlijk heerst er wel solidariteit richting de MP vlieger. Dit vertaald zich in werkgelegenheids bescherming...
mmm, je zou bijna denken dat er MP vliegers meedoen aan deze discussie...
Gelukkige famillie of niet. De situatie is vrij simpel.
Zonder steun van KLM had MP allang niet meer bestaan.
Zoals gezegd zal geen een KLM vlieger op rechts het accepteren dat er MP vliegers tussenkomen, aangezien dit direct invloed heeft op hun toekomst of beter gezien de stagnatie ervan.
Het is een lastig gebeuren. En dat zal het blijven
Persoonlijk denk ik het volgende: Per mid 2011 gaat de stekker uit passage MP. Zeker als de touroperators MP de rug toe keren omdat ze de onzekerheid zat zijn (Met het Holland Exel debacle in hun achterhoofd). Die veoren de druk op zekerheid nu enorm op maar krijgen dit niet.
B767's terug naar de leasemaatschappij (zijn namelijkondertussen nietmeer in eigendom,maar begin dit jaar verkocht), enkele routes zullen dan door de KLM gevlogen worden (MCO, CUN, AUA, CUR).
PUJ zal verdwijnen als bestemming, HAV wellicht naar AIr France, MBA gewoon door Kenya Airways.
MP cabine rechtstreeks naar KL/HV
Vliegers... vrijwillige vertrekregeling, en de rest????
Klopt, daar heb je zeker een goed punt.Dat kan je niet zomaar zeggen. Er is waarschijnlijk al veel langer interesse geweest in overname van MP, en daar is dan ook met stappen naartoe gewerkt. Wat er was gebeurd zonder die stappen is anyone's guess.
Je zou op die manier ook kunnen zeggen dat KLM er niet meer was geweest zonder AF, maar dat is ook te kort door de bocht.
Daar denken de vliegers anders over. En aangezien de VNV zowel de belangen van MP als van KL vligers behratigd wordt dit nog een hele zware dobber.Je neemt een bedrijf over, je neemt de mensen over. De mensen die je overneemt, hebben ook rechten net zoals de mensen die al in je bedrijf zitten. Dat principe heeft mijn carriere ook wel eens in de weg gezeten, maar such is life.
Ik begrijp wat je bedoeld. Echter tussen hoop en realteit zal in dit geval een groot gat zitten.Voor alle betrokken partijen hoop ik dat je ernaast zit. Flink ernaast.
Citaat:
Origineel gepost door Phoenix_X
Voor alle betrokken partijen hoop ik dat je ernaast zit. Flink ernaast.
Ik begrijp wat je bedoeld. Echter tussen hoop en realteit zal in dit geval een groot gat zitten.