KLm maakt weer winst

Voordat er zekerheid is omtrent Martinair gaat er helemaal niemand aangenomen worden...
 
Wie zou er vrolijk van worden wanneer je al een tijdje aan het vliegen bent om dan weer coco te worden? Of is dat alleen vanwege baanbehoud (seniorentijd etc)?

Iets anders; Weet iemand wat de bezettingsgraag (pax) is bij MP? Wanneer het met die paar kisten nog voldoende is zouden vliegers en cabine toch 1 op 1 overgenomen moeten worden door KL of HV? Of leef ik dan in een luchtkastelen wereld?
 
Wie zou er vrolijk van worden wanneer je al een tijdje aan het vliegen bent om dan weer coco te worden? Of is dat alleen vanwege baanbehoud (seniorentijd etc)?

Iets anders; Weet iemand wat de bezettingsgraag (pax) is bij MP? Wanneer het met die paar kisten nog voldoende is zouden vliegers en cabine toch 1 op 1 overgenomen moeten worden door KL of HV? Of leef ik dan in een luchtkastelen wereld?

Luchtkasteel. ;)

Denk je dat een willekeurige FO van de KLM 332 het leuk zal vinden als er opeens captains 767 overgeheveld worden naar die divisie? Dat wordt weer langer op rechts zitten. Dus dan komt eerst de VNV weer even omde hoek kijken, Het is niet zo makkelijk als men denkt. Daarbij gaat het slechts om 3,5 MP pax rotaties per dag..... Dat kan met de huidige KL (over) capaciteit aan kisten makkelijk ingevuld worden.

Bezettingsgraden... tsja. Erg verschillend. Laten we het daar hier in het openbaar maar op houden ;)
 
Luchtkasteel. ;)

Denk je dat een willekeurige FO van de KLM 332 het leuk zal vinden als er opeens captains 767 overgeheveld worden naar die divisie? Dat wordt weer langer op rechts zitten.

Onzin. Er komen 4 kisten met vliegers bij. Er verandert voor promoties dus helemaal niets. KLM FO's kunnen "gewoon" doorstromen als voorheen. Sterker nog, misschien een "early command" op een B747F? Senioriteitskwestie wordt een moeilijke, maar er zijn meerdere wegen.........

Greetz,

:D Doc.
 
gewoon kisten....

je weet wel, die dingen van hout met spijkers in de hoeken.
Ze zijn gevuld met vliegers, omdat het zo lekker waait en mensen dan kunnen vliegeren.
 
gewoon kisten....

je weet wel, die dingen van hout met spijkers in de hoeken.
Ze zijn gevuld met vliegers, omdat het zo lekker waait en mensen dan kunnen vliegeren.

Bedankt wijsneus, maar dat bedoel im natuurlijk niet,zoals je zelf wellicht ook zult begrijpen ;)
 
Onzin. Er komen 4 kisten met vliegers bij. Er verandert voor promoties dus helemaal niets. KLM FO's kunnen "gewoon" doorstromen als voorheen. Sterker nog, misschien een "early command" op een B747F? Senioriteitskwestie wordt een moeilijke, maar er zijn meerdere wegen.........

Greetz,

:D Doc.

Geloof je het zelf?

MP heeft een overschot aan vliegers....
MP passage kisten draaien nauwlijks productie...

Bij integratie zorgt dit voor stagnatie in cariere voor de KLM vlieger..
Daarnaast zal niet één klm vlieger accepteren dat er een MP vlieger bij hem of haar voor op de lijst zou komen..

Bij het huidige herstel van de vrachtmarkt geloof ik zelfs dat de KLM instaat zou zijn om weer zelf met de 4 eigen B747F's winst te draaien, terwijl de KLM nu maar voor 2 B747F's aan vliegers detacheerd aan MP..

Tuurlijk heerst er wel solidariteit richting de MP vlieger. Dit vertaald zich in werkgelegenheids bescherming...
 
Die is goed Purno, in tijden niet zo gelachen :haha:

Vertel jij het even aan P.Hartman svp. Zal hij waarderen,denk dat het een kort
gesprek zou zijn. Altijd prettig dat een KLSer met zijn helicopterview ons uitlegt
hoe het nou echt zit in de boze mensen wereld.

Enjoy your Blue Planet :biertje:

Collegiale groet.
 
Daarnaast zal niet één klm vlieger accepteren dat er een MP vlieger bij hem of haar voor op de lijst zou komen..
...
Tuurlijk heerst er wel solidariteit richting de MP vlieger. Dit vertaald zich in werkgelegenheids bescherming...


Nounounou, de solidariteit druipt ervan af. Jullie zijn al één gelukkige familie! :1855:
Ze mogen bij Martinair hun baan houden, als ze maar geen stap in de weg zitten van de echte KLMers! Logisch en enorm solidair, ik krijg er gewoon een warm hart van. :eek:
 
mmm, je zou bijna denken dat er MP vliegers meedoen aan deze discussie...

Als ze er bij het VNV al niet uitkomen denk ik niet dat er op airwork zo snel een mooie oplossing komt.

1 ding weet ik wel, het zal er niet gezelliger op worden als rood en blauw straks bij elkaar in de cockpit zit. Spijtig.
 
Gelukkige famillie of niet. De situatie is vrij simpel.
Zonder steun van KLM had MP allang niet meer bestaan.
MP passage productie is zeer laag (gemiddeld 3 rotaties per dag gedaan met 4 kisten) en kan probleemloos met huidige KLM vloot (daarin meegenomen de geplande uitbreiding in 773 en a332 de komende anderhalf jaar) ook gevlogen worden.
Bezettingsgraden MP Passage(met name CUN, MBA en HAV) aan de lage kant.

Voor vracht is MP de goudmijn voor de AF-KLM groep, en dat weten zedaar ook. KLM zal echt niet meer hun 4x ERF geheel zelf gaan vliegen. De MP-AOC is namelijk veel gunstiger,minder restricties. Daarmeeis MP groot geworden.

Zoals gezegd zal geen een KLM vlieger op rechts het accepteren dat er MP vliegers tussenkomen, aangezien dit direct invloed heeft op hun toekomst of beter gezien de stagnatie ervan.

Het is een lastig gebeuren. En dat zal het blijven

Persoonlijk denk ik het volgende: Per mid 2011 gaat de stekker uit passage MP. Zeker als de touroperators MP de rug toe keren omdat ze de onzekerheid zat zijn (Met het Holland Exel debacle in hun achterhoofd). Die veoren de druk op zekerheid nu enorm op maar krijgen dit niet.
B767's terug naar de leasemaatschappij (zijn namelijkondertussen nietmeer in eigendom,maar begin dit jaar verkocht), enkele routes zullen dan door de KLM gevlogen worden (MCO, CUN, AUA, CUR).
PUJ zal verdwijnen als bestemming, HAV wellicht naar AIr France, MBA gewoon door Kenya Airways.

MP cabine rechtstreeks naar KL/HV
Vliegers... vrijwillige vertrekregeling, en de rest????
 
1e alinea niet helemaal met je eens. AF/KL heeft MP in een dergelijke positie gemanouvreerd omdat ze anders niet overgenomen konden worden. T/m de periode van de busjes was pax misschien niet helemaal top, wel met 9 kisten en zoals bekent, in het hoogseizoen 2x MD11 en later inhuur (zelf een stuk of 4x met de 11 naar Palma geweest, nokkie vol alle 4 vluchten en dat deden ze 4x op de zondag).
MP kon ook niet uitkijken naar de vervanging van de 76 en met de 74F's moesten ze het doen met die ouwe SIA bakken ipv nieuw. Daarbij ook nog een reeks boekhoudkundige tric's die ook niet voordelig voor MP waren. Dito voor bestemmingen die door KL/AF werden geschrapt waarvan Miami het trieste dieptepunt is!
Ik ben er bijna van overtuigd dat wanneer MP zelf de vinger in de pap had kunnen houden de cijfers vele malen beter waren geweest. Ik betwijfel zelfs dat Verberk CEO was geworden.

Verder begrijp ik niet dat groei bij cargo wordt tegengehouden, sterker nog, er zijn bestemmingen geschrapt in de laatste jaren... Met groei, meer kisten, vliegers en pax vloot probleem solved en dat zelfs binnen MP! :confused:
 
VWB je laatste alinea zou ik je willen verwijzen naar de Franse vakbonden. Deze staan groei in de Noordelrijke vrachttak niet toe omdat ze zelf aan het krimpen zijn (2x 777F naar de dessert, rechtsreeks af fabriek, ondertussen verkocht aan? FedEx?) Noorderlijke groei wordt dan niet geaccepeteert, mag alleen met Franse Kisten en Franse crew.
Voor de duidleijkheid, ik snap het ook niet, maar goed,zo is het nu eenmaal. Als Frankrijk niet zo lastig was, dan had MP het nu een stuk makkelijker vwb de cargoproductie en crew.

Die omgebouwde M11 was wel een tijd geleden, zeker naar PMI.
In die tijd was HV nog niet zo groot als nu en bestond ArkeFLy nog niet eens.(Wel een tegenhanger in de vorm van Holland Excel, maar die vlogen met slechts 1 a 2 kisten in europa) SInds het vertrek van de busjes is het alleen maar verder bergafwaarts gegaan. Of zijn de bezettingsgragden naar CUN, HAV en MBA opeens sterk gestegen de laatste tijd?
De AUA-CUR route zit wel goed, net als de combi naar PUJ, maar de rest?
En wat als de touroperators (Mn Thomas Cook (Neckermann)) wel opeens wegvallen? Ik denk dat het dan een heel moeilijk verhaal wordt de passage kisten vol tekrijgen.
 
mmm, je zou bijna denken dat er MP vliegers meedoen aan deze discussie...

Niet alleen dat, je zou daarnaast bijna zeggen dat er ook KLMers meedoen ;).

Gelukkige famillie of niet. De situatie is vrij simpel.
Zonder steun van KLM had MP allang niet meer bestaan.

Dat kan je niet zomaar zeggen. Er is waarschijnlijk al veel langer interesse geweest in overname van MP, en daar is dan ook met stappen naartoe gewerkt. Wat er was gebeurd zonder die stappen is anyone's guess.
Je zou op die manier ook kunnen zeggen dat KLM er niet meer was geweest zonder AF, maar dat is ook te kort door de bocht.

Zoals gezegd zal geen een KLM vlieger op rechts het accepteren dat er MP vliegers tussenkomen, aangezien dit direct invloed heeft op hun toekomst of beter gezien de stagnatie ervan.

Je neemt een bedrijf over, je neemt de mensen over. De mensen die je overneemt, hebben ook rechten net zoals de mensen die al in je bedrijf zitten. Dat principe heeft mijn carriere ook wel eens in de weg gezeten, maar such is life.

Het is een lastig gebeuren. En dat zal het blijven

Dat zeker :).

Persoonlijk denk ik het volgende: Per mid 2011 gaat de stekker uit passage MP. Zeker als de touroperators MP de rug toe keren omdat ze de onzekerheid zat zijn (Met het Holland Exel debacle in hun achterhoofd). Die veoren de druk op zekerheid nu enorm op maar krijgen dit niet.
B767's terug naar de leasemaatschappij (zijn namelijkondertussen nietmeer in eigendom,maar begin dit jaar verkocht), enkele routes zullen dan door de KLM gevlogen worden (MCO, CUN, AUA, CUR).
PUJ zal verdwijnen als bestemming, HAV wellicht naar AIr France, MBA gewoon door Kenya Airways.

MP cabine rechtstreeks naar KL/HV
Vliegers... vrijwillige vertrekregeling, en de rest????

Voor alle betrokken partijen hoop ik dat je ernaast zit. Flink ernaast.
 
Dat kan je niet zomaar zeggen. Er is waarschijnlijk al veel langer interesse geweest in overname van MP, en daar is dan ook met stappen naartoe gewerkt. Wat er was gebeurd zonder die stappen is anyone's guess.
Je zou op die manier ook kunnen zeggen dat KLM er niet meer was geweest zonder AF, maar dat is ook te kort door de bocht.
Klopt, daar heb je zeker een goed punt.
Je neemt een bedrijf over, je neemt de mensen over. De mensen die je overneemt, hebben ook rechten net zoals de mensen die al in je bedrijf zitten. Dat principe heeft mijn carriere ook wel eens in de weg gezeten, maar such is life.
Daar denken de vliegers anders over. En aangezien de VNV zowel de belangen van MP als van KL vligers behratigd wordt dit nog een hele zware dobber.
Voor alle betrokken partijen hoop ik dat je ernaast zit. Flink ernaast.
Ik begrijp wat je bedoeld. Echter tussen hoop en realteit zal in dit geval een groot gat zitten.
 
Citaat:
Origineel gepost door Phoenix_X
Voor alle betrokken partijen hoop ik dat je ernaast zit. Flink ernaast.

Ik begrijp wat je bedoeld. Echter tussen hoop en realteit zal in dit geval een groot gat zitten.

Kortom, wanneer die Fransen gewoon de groei door laten gaan is er niets aan de hand?! Wat ik begrepen heb is dat zelfs crew (74F) van AF ingezet zou kunnen worden op de FR divisie.

Ben ik nou zo naïef, of zijn zij nou...
 
Back
Top