Alle vluchten Heathrow, Gatwick en Stansted geannuleerd

Gisteren met een KLM 737 gevlogen met een GWK aan boord die mee was voor een vulcanische as inspectie. (die zoals hij zei na iedere vlucht gedaan wordt) Hij zei dat er bij niet een inspectie, dus ook niet bij de allereerste KLM en Trans testvluchten, as resten zijn gevonden.

grt
 
Oh sorry, dan was ik zeker op het verkeerde been gezet door het apparaat waar ze het aantal deeltjes in de lucht mee meten. Dat kastje zeg maar waar die reporter languit voor ligt in het fragment van het RTL journaal (20 april, 19.30u)...

Inderdaad, ik denk niet dat je het helemaal begrijpt, maar dat geeft niet :biertje:
 
Enlighten us oh Overload, want ik zag ook een meetinstrument in de NLR kist die deeltjes meette.
 
De vulkaanaswolk op Koninginnedag
- off topic een column voor de liefhebber -

Behalve stands met tweedehands spul, muziek variërend van goedbedoeld vioolgekras tot – wat een voorbijganger noemde – ongeïnspireerde bagger op een gitaar, miegelt het in het Vondelpark van allerlei spelletjesmogelijkheden voor kinderen. Een daarvan met als opdracht drie pogingen te doen om een vliegtuig door een vulkaanaswolk te laten landen. De landingsbaan bestaat uit een in de lengte dubbel gevouwen vuilniszak. Links en rechts ervan witte stroken met getekende verlichting. Daarnaast surrogaat gras van groen papier. Daarvoor een oude gegolfde lampenkap - ja, dat moet het zijn geweest - als een vuurspuwende vulkaan beschilderd. De paar meters grond waarop het toneel zich afspeelt is bestoft met, tja, met wat? De surrogaatvulkaan is er ook mee bedolven. Naast het gebergte een meisje dat een fietspomp bedient. De slang verdwijnt onder de lampenkap. Voor vijftig eurocent mag een kind zijn of haar vliegerschap tonen. Met papieren vliegtuigjes. Altijd prijs, ongeacht het resultaat. Iedere keer als een kind gooit maakt het meisje een pompbeweging en begint de semivulkaan as te spuwen. Als de vulkaan bijgetankt moet worden blijkt het bloem te zijn. ‘Jij kan later piloot worden bij de KLM’, is het beroepsadvies na drie keer een geslaagde landing. Geslaagd of niet geslaagd, ieder kind dat met vliegtuigjes gooit krijgt een spekkie. Aan de opdracht om met de ogen dicht de op een bord geschreven naam van de veroorzaker van alle luchtvaart te spellen – Eyjafjalljökull – waagt niemand zich. Evenmin als aan het gratis verzoek wat verderop, speciaal voor dames, om zich de borsten te laten betasten ten behoeve van een gratis onderzoek of borstcorrectie wel of niet een must is. Nog enkele meters verder harkt een in lompen geklede vrouw met een kruk door allerlei achtergelaten onverkochte tweedehands bende. Een jongetje raapt op haar verzoek op wat van haar gading is en stopt het voor haar in een tas. Terwijl ik er met mijn gedachten nog bij stilsta lopen er drie meisjes op me af. Ik schat ze op een jaar of negen. Ze dragen zijden hoofddoeken in lichtblauw, wit en roze. Hun handen vol bloesem. Ineens loop ik onder een boog van dwarrelende bloemblaadjes. Een moment voel ik me koningin. Hoog boven me trekt een verkeersvliegtuig vier strepen. Een 747. Of een A340. Misschien zelfs wel een A380. Ongehinderd door wolken van as of bloem.

En.... dank je wel, Flyer, voor het compliment!
 
Aan de opdracht om met de ogen dicht de op een bord geschreven naam van de veroorzaker van alle luchtvaart te spellen – Eyjafjalljökull – waagt niemand zich.

Zelfs met ogen open fout gespeld!!;) Eyjafjallajökull

Leuk stukje verder, ik zag die landingsbaan inclusief bloem-vulkaan zelfs nog even voorbij komen in een flits op het journaal trouwens. Origineel bedacht.

Grtz!
 
Zelfs met ogen open fout gespeld!!;)

Haha! Ik had geen idee hoe je dat moeilijke woord schreef dus maar even de truc toegepast om via google uit een ander stuk te kopiëren. Alweer geleerd: spieken helpt niet! ;)
Ik zal 't meteen maar opbiechten: ik krijg het woord zelfs nauwelijks uit mijn strot! Net zoiets als destijds met dat bewuste paard - wat voor een knol was dat toch ook weer? - in het Nederlands Dictee :yeehaa:

En eh... dank je wel, San, voor het compliment!
 
Kijk eens paar posts boven deze post, # 403... En bedankt, The Flyer! ;)

Ach, Nosig, ik zie ook wel eens iets over het hoofd: niets menselijks is mij vreemd. :yeehaa:

Toch leuk dat The Flyer de foto's die wij allebei de moeite waard vinden om aan de Airworkers te tonen in ieder geval gezien heeft. Zijn complimenten kunnen we toch delen? :biertje:
 
Check post #64 op pagina 2, bedankt J.I.P.!:yeehaa:

Jep, die waren ook zeer mooi (maar wel andere foto's, dus je wil wellicht die laatste link ook checken). :)

Complimenten naar Boston voor het plaatsen van zulke prachtige collecties.
 
Nieuwe aswolk onderweg?

VAG_1272886826.png


Hopen dat het uitpakt zoals verwacht.
 
Volgens Teletekst, maar wie vertrouwt daar nu op?!?, zit Ierland al weer helemaal dicht .

Nu ja, vanaf 8:00 tot 14:00 (local time) zal ierland dicht zitten, terwijl overvliegen wel toegestaan zou zijn, omdat de wolk deze keer niet zo hoog komt.
 
Jullie dachten tot niet echt dat het bij die ene aswolk zou blijven?

De staatssteun voor de vorige wolk is nog niet eens binnen en daar komt de volgende alweer...

Brace brace brace.
 
Back
Top