Alle vluchten Heathrow, Gatwick en Stansted geannuleerd

op auto's of glazen daken is geen enkele neerslag te zien
Nou, op mijn auto ligt wel een heel dun gelig laagje smurrie... Plus ik meen, als ik over de weilanden kijk, in de verte wel degelijk een gelige waas te zien in de lucht... (maar dat kan ook de normale smog zijn natuurlijk).
 
Hmmm. Zit net FIR Notams te lezen van Swiss, Paris en Munchen maar alles is nog zo dicht als het maar kan en op eigen risico.
En de VNV zegt wat....dus??
 
Motor-inspecties zullen wel iets meer uitgebreid zijn als even in de motor kijken, zal waarschijnlijk wel een boroscoop aan te pas moeten komen. Om dat na elke vlucht te doen? Stel je voor dat al die kleine koelgaatjes in de turbine dicht komen te zitten? Of dat zich dan uitbetaald?

Waarom zijn ze al niet begonnen met het verrichten van metingen om de daadwerkelijke gebieden in kaart te brengen met de bijbehorende concentraties?

Het wordt weer vergaderen vergaderen vergaderen...
 
@ Eikie

Misschien moet je wat vaker je auto wassen :D...Hier zie ik op schone oppervlakken in ieder geval helemaal niets van vuil...

Zonder gekheid, eergisteren waren er ook van die berichten over zo'n mooie zonsondergang door de vulkaanas, ik had zelf niet echt de indruk dat die zo bijzonder was. Mensen verbinden al snel hun conclusies aan de hand van wat ze op tv gezien hebben, wat helemaal niet zo hoeft te zijn. Het was zelfs zeer waarschijnlijk dat er toen nog helemaal geen vorm van as in de buurt was.

Ook de opmerkingen in de media gisteren dat er nog nooit zo'n blauwe lucht was, dat valt makkelijk te verklaren door het feit dat het al een tijd geleden was dat het zulk mooi weer was, puur toeval dus en dan gaan mensen al snel verbanden leggen die nergens op slaan. Dat heeft niets te maken met het al dan niet aanwezig zijn van condensation trails. Bij de juiste condities blijven contrails zeer kort hangen, slechts 10 seconden ofzo waardoor de lucht ook heel schoon blijft.

Ik probeer hiermee duidelijk te maken dat overdrijven ook een vak is.
 
@ Eikie

Misschien moet je wat vaker je auto wassen :D...Hier zie ik op schone oppervlakken in ieder geval helemaal niets van vuil...
Nu ben ik daar inderdaad niet zo punctueel in, echter dit keer was hij wel recent schoongemaakt. Maar die gele zooi kan ook best van de industrie in de buurt zijn.. Echter mijn auto was niet de enige in de straat...
Hmm.. Kwam net deze tegen:
http://www.flightglobal.com/article...engine-check-reveals-effects-of-volcanic.html

Dat zijn toch niet helemaal schone plaatjes... Aan de andere kant, we weten niet hoe dezelfde foto's er voor die vlucht uit zouden zien. Kan ook accumulatie van een aantal maanden zijn.
Die fighters zijn op dag 1 door de wolk gevlogen om een tijdstip dat wij er nog geen last van hadden. Die omstandigheden toen zijn niet te vergelijken met wat wij nu boven ons hoofd hebben hangen...
 
Het zou grijs/zwart moeten zijn, met witte deeltjes er in. Het is hier in de uk op plaatsen aardig neergeslagen en duidelijk herkenbaar.

Ik zag iemand in volledig uniform in het dorp vandaag...... Da's triest.
 
Nieuws:

NEW TODAY TIL 1004182359EST
DUE TO VOLCANIC ACTIVITY IN ICELAND AND THE RESULTING ASHCLOUDS IN
THE AMSTERDAM FIR, ALL CIVIL IFR OPERATIONS ARE PROHIBITED.
VFR FLIGHTS ARE ALLOWED AT OWN DISCRETION. AFTER COMPLETING EACH VFR
FLIGHT A PILOT REPORT SHOULD BE FILED IMMEDIATLY TO
VULKAAN(AT)KNMI.NL CONTAINING FOLLOWING INFORMATION: ROUTE, ALTITUDE,
DATE AND TIME OF FLIGHT IN LOCAL TIME, OBSERVATIONS REGARDING
(ASH)CLOUDS. EVEN WHEN NO OBSERVATIONS HAVE BEEN MADE A PILOT REPORT
IS MANDATORY. WHEN EMAIL IS NOT AVBL A PILOT REPORT CAN BE MADE TO
LOCAL ATC BY RADIO OR AIRPORT AUTHORITY.
ALSO, CAA-NL STATES THE PITOT TUBE SHOULD BE CHECKED CAREFULLY BEFORE
AND AFTER EACH FLIGHT AND ALSO INCREASED MONITORING OF FLIGHT SPEED
AND HEIGHT INDICATION AND WINDSCREEN TRANSPARENCY DURING FLIGHT IN
THE RISK AREA.

POLICE, SAR AND HEMS FLIGHTS ARE EXEMPTED. SFC/FL245.)
 
15oa15j.jpg


of is deze te makkelijk? :)
 
Ikke ikke! Ik verveel me te pletter :)
Zou heel GA minnend Nederland nu en masse de lucht in gaan om de vijf banen van Schiphol te inspecteren?

als je slim bent en je hebt een CPL verhuur je nu jezelf en je vfr kistje aan een of andere rijke gek die ergens snel moet zijn...
 
Beste vliegers,

Zojuist ontvingen wij het bericht dat VFR verkeer in Nederland net als in de onringende landen weer is toegestaan. Het is voor ons nog niet duidelijk waarom dit voorschrijdende inzicht in NL pas zo laat kwam. Dit is de tweede keer sinds 1 april 2009 dat onze sector het slachtoffer is van een veiligheidsbeleid dat sterk afwijkt van de ons omringde landen. Ook nu werd VFR verkeer met een paar beperkende waarschuwingen in Duitsland en Engeland voortdurend toegestaan.
In de sector Platform GA voeren wij nader overleg hoe wij hiermee om zullen gaan. Wij overwegen te inventariseren hoeveel aantoonbare schade de sector heeft geleden door deze zware maatregel.
Kijk op onze site www.aopa.nl bij het ‘ Nieuws’ naar het gezamenlijke bericht van sector en IVW over het heropenen van het luchtruim.

Met vliegersgroet, Best regards

Secretariaat , office AOPA-NL
 
Kunnen maatschappijen niet nog tot zonsondergang een stel europeesche vluchten doen onder VFR voorwaarden? Ik kan me voorstellen dat Transavia bijvoorbeeld nog prima voor zonsondergang in Spanje kunnen zijn.

Dat er bij slecht weer niet gevlogen kan worden kunnen de passagiers nu wel mee leven vermoed ik.
 
als je slim bent en je hebt een CPL verhuur je nu jezelf en je vfr kistje aan een of andere rijke gek die ergens snel moet zijn...

Dat dacht ik ook al. Een heleboel Engelsen verdienen denk ik een fortuin met vluchtjes op en neer naar Frankrijk etc momenteel. Er zijn veel desperate mensen die VEEL betalen om van en naar het eiland te komen.
 
Kunnen maatschappijen niet nog tot zonsondergang een stel europeesche vluchten doen onder VFR voorwaarden? Ik kan me voorstellen dat Transavia bijvoorbeeld nog prima voor zonsondergang in Spanje kunnen zijn.

Dat er bij slecht weer niet gevlogen kan worden kunnen de passagiers nu wel mee leven vermoed ik.

Inderdaad, dat zou geen probleem mogen zijn nu het langer licht is. Moet het wel CAVOK blijven boven Europa!
 
Back
Top