Het valt mij weer op dat het de onervaren vlieger, ab initio's, wannabee's etc zijn die dit goed proberen te praten! DIT IS NIET GOED TE PRATEN!!:bwah: WALGELIJK!!
Eaglejet "Pay to Fly" shemes
Je kan bij deze club naast ervaring op de B1900 ook jezelf in een rechterstoel van
een A340 kopen! Dit soort maatschappijen die hier aan meedoen moeten op de zwarte lijst komen! Dit is vragen om ongevallen!! Een minachting naar elke echte piloot die hard heeft moeten werken ( en die wel de capiciteiten heeft!) om betaald in die rechterstoel te belanden!!
Ik wist niet dat je de NLS gratis had gedaan?
Nee daar heb je voor betaald, maar nog steeds heb je recht van spreken want het is natuurlijk altijd al zo geweest dat je wel voor je opleiding mag betalen, maar niet voor je TR. Oh wacht, je krijgt nu op de KLS ook een TR tijdens de opleiding. Waar je dan weer niet voor mag betalen is uren bouwen. Oh wacht, bij AIS Airlines krijgen leerlingen wellicht turboprop uren na/tijdens de opleiding.
What's next? Nu zijn de vliegers die uren bouwen voor een wat mooiere CV walgelijk. Dat moet je toch bij de maatschappij doen!? Dat je linetraining koopt kan echt niet.
Daarvoor waren vliegers die hun eigen TR betaalden om ergens een baan te krijgen walgelijk. Dat moet je maatschappij toch doen? Dat je 30K betaalt kan echt niet.
Daarvoor waren vliegers die hun eigen opleiding betaalden walgelijk. Dat moet je maatschappij toch voor je doen? Dat je dat doet kan echt niet.
Daarvoor waren jongens op de RLS belachelijk. Je moet toch in de luchtmacht op kosten van de staat leren vliegen? Die 3000 gulden eigen bijdrage kan ECHT niet.
Vroeger waren er nog vliegers nodig, toen hebben slimme mannen goede arbeidsvoorwaarden kunnen afdwingen. Nu er al jaren overschotten zijn en werkgevers ook nog bijvoorbeeld een crisis als argument zullen gaan gebruiken zal het alleen maar minder worden. Als we allemaal echt goed hadden nagedacht waren we überhaupt geen vliegopleidingen gaan doen want door ons bij de grote hopen bestaande vliegers te gaan voegen dragen we eigenlijk bij aan de overschotten derhalve aan de immer aftakelende terms and conditions van de huidige groep mannen die het goed voor elkaar heeft gebokst. Eigenlijk zijn we allemaal walgelijk zeg.
De aarde zal er niet groter op worden, de vliegtuigen zullen niet opeens minder ver, langzamer en korter gaan vliegen, het vliegverkeer gaat echt niet veel meer toenemen, misschien in Azië, maar in Europa en Amerika wordt het alleen maar erger in verband met milieu, geluid, etc. Tenzij we allemaal vanaf morgen niet een éénkindpolitiek maar een min-eenkindpolitiek aan gaan houden zullen we allemaal hoe dan ook teveel nieuwe mensen gaan maken. Er zal een overschot aan alles en iedereen komen. Alles is al een keer uitgevonden. Er zal altijd wel iemand zijn die ook een boterham wil verdienen en daarom met een euro minder per maand genoegen neemt. Maakt niet uit of je nou een vlieger bent, een vuilnisman, een softwareleverancier, een luchtvaartmaatschappij of gewoon een hypocriete idioot die iedereen walgelijk vind maar er zelf net zo hard aan mee heeft gedaan.
En voor mensen die gaan vragen of ik een voorstander ben van betalen om te vliegen, nee dat ben ik niet. Maar we zijn er allemaal schuldig aan. Hoeveel mannen zitten hier op het forum die geen cent hebben uitgegeven? Ik denk behalve de luchtmachters inmiddels niemand meer. Zoals velen heb ik wel al m'n eigen opleidingen (excl. TR tot dusver) betaald, dus zoals velen doe ik er al gewoon aan mee.