Zie je nu wel Stella is de beste school!

Status
Not open for further replies.
Als je rijk wil worden moet je een vliegopleiding oprichten ja, of een bank die uitsluitend aan vliegers in opleidingen leent.

Nu ken ik eigenlijk niet zoveel ondernemers die rijk zijn geworden van een vliegschool (rijk is relatief natuurlijk). Ken wel heel veel ondernemers die heeel rijk zijn geworden van handel in oude metalen of afval....
 
Ken wel heel veel ondernemers die heeel rijk zijn geworden van handel in oude metalen of afval....

En wat is hiermee je punt?

Ik ben wel van mening dat je erg rijk kan worden als je een vliegschooltje a la Stella begint
 
Ben wel eens benieuwd naar de exacte voorwaarden van dat job guarantee programme. Zoals bijvoorbeeld wat ze onder een betaalde baan verstaan.

De toon is wel erg negatief in deze thread, het is allemaal geen rozengeur en maneschijn (net zoals bij vele andere opleidingen in NL).....maar zo slecht als het hier staat is het ook echt niet. Grootste probleem op het moment is toch echt het weer daardoor ontstaat een aardige vertraging.

Ze hebben bij Stella echt al een heleboel problemen weggewerkt die in het verleden waren. Maar goed, perfect is het allemaal niet.
 
Hoppa, heb jij connectie met Stella? Of ken je ze ergens van?

Wat vind jij van een baangarantie voor 10.000 euro die als het niet lukt gewoon je geld terug geeft? Wat voor hulp krijg je van de school als je besluit hier niet aan mee te doen? Wat doen ze met de studenten op de wacht lijst? Prioriteit heeft natuurlijk de student die 10.000 heeft betaald.....

Graag jouw visie...

RR
 
Last edited:
Hoppa, je argument dat het wel goet zou moeten gaan, anders zouden er geen nieuwe klassen starten is net zo'n lading BS als Eurlings die zegt "tja, als met deze bodyscanners de onderbroeken-bomber niet gepakt zou worden, waarmee dan wel?"

Moraal van het verhaal, op alle niveaus in de samenleving bedient men zichzelf met totale onzin argumenten.

Deze 'baangarantie' is uiteraard een tweedehands sigaar uit eigen doos. Schandalig.
 
Hoppa, heb jij connectie met Stella? Of ken je ze ergens van?

Wat vind jij van een baangarantie voor 10.000 euro die als het niet lukt gewoon je geld terug geeft? Wat voor hulp krijg je van de school als je besluit hier niet aan mee te doen? Wat doen ze met de studenten op de wacht lijst? Prioriteit is natuurlijk de student die 10.000 heeft betaald.....

Graag jouw visie...

RR

Mijn connectie is dat ik student ben bij Stella.

Wat jij hierboven beschrijft zit mij ook dwars, daarom ben ik benieuwd naar de exacte voorwaarden. Stel dat het zo is dat de huidige studenten ook mee 'mogen' doen in dat programma voelt het voor mij aan alsof je eigenlijk GEEN keus hebt.
Wat uiteraard zal de prioriteit liggen bij de student die 10.000 euro heeft betaald.

Het is natuurlijk heel dwars om te betalen voor een baan. Maar helaas lijkt het erop alsof je er bijna niet meer omheen kunt. Bijna overal moet je je eigen type betalen uitzonderingen daargelaten. Als je bijvoorbeeld kijkt naar het 'fantastische' programma wat Oxford (en EPST ???) / CTC aanbieden i.c.m. Easyjet dan kun je beter voor Pegasus of iets dergelijks gaan vliegen.

Ik wil alleen niet op voorhand het programma van Stella afschieten zonder dat ik de voorwaarden ken. Het valt mij op dat veel mensen zich hier erg negatief uitlaten over Stella terwijl zij niet exact weten hoe de vork in de steel zit.

Uiteraard ken ik ook de verhalen die eerder in dit topic worden beschreven zoals bijvoorbeeld dat de studieboeken niet voorhanden waren en slecht waren. Dat soort zaken zijn allang opgelost, dus in mijn opinie is dat een beetje 'oude koeien uit de sloot halen'.
Zoals eerder gezegd is het grootste probleem op het moment het ontzettend slechte weer van de afgelopen tijd. Vraag me oprecht af hoeveel last de andere scholen in NL hiervan hebben gehad.
 
Helaas kun je nooit helemaal zien hoe het bedrijf er voor staat. Maar zolang er nog nieuwe klanten komen en investeringen gedaan worden lijkt het me niet dat het bedrijf op de rand van de ondergang staat.

Nieuwe klanten komen er altijd maar zijn dat er evenveel nu als voor de "gefingeerde crisis"? En betalen voor een baangarantie is belachelijk. Elke beginnende student zou dat doen om zijn positie op de markt te verbeteren. Dit weet Stella dondersgoed en maakt hier handig gebruik van.

-Als we het over een baangarantie hebben dan is dat een baan waar je voor betaald krijgt en er niet na 500 uur uit wordt gegooid zoals bij Pegasus of ergens anders uren maken op een A320 in Turkije.

Stella heeft niet alleen slechte dingen gedaan maar ook goede dingen gedaan zoals de deal met Sunexpress.
 
Hahaha! Ik moet wel erg lachen om de reacties van sommigen, waaronder die van hoppa. Het lijkt wel of de studenten die er in zijn getrapt (of erin GAAN trappen) bij stella, proberen hen te verdedigen tegen beter weten in. "Opeens" moeten zelfs de huidige studenten 10 ruggetjes extra betalen voor een baangarantie en NOG proberen ze de boel te verdedigen door te suggereren dat het allemaal wel mee valt. En dat terwijl zelfs ZIJ de voorwaarden etc niet kennen. Hoe veel gekker moet of kan het wel niet worden.
Er doen al minstens 3 jaar meerdere verhalen omtrent stella de ronde en ook dit soort acties (opeens 10 mille extra) is typisch, en NOG zijn er mensen die erin trappen....Ik vind de mensen die ondanks deze waarschuwingen (van ervaringsdeskundigen overigens), nog naar stella gaan gewoon niet de meest slimme.

Okay dan..staking voorbij, deze jongen kruipt weer in zn jumboot.
 
Last edited:
Hoppa,

Met het 'oude koeien uit de sloot halen' ben ik het totaal niet eens. Het enige wat ik doe is mijn eigen ervaringen beschrijven. Volgens mij zijn de dingen die ik heb beschreven nog niet eerder besproken. Er zijn inmiddels een hele hoop dingen verbeterd. Ondanks dat gaan de dingen niet zo als ze volgens mij zouden kunnen gaan nadat elke klant ruim 100.000,- euro op de toonbank legt.

Jij weet net zo goed als ik dat er op school een hele hoop geklaagd wordt. Terecht ook. Deze klachten komen echter nooit verder dan de koffiehoek. Logisch, iedereen hoopt immers zijn papiertje te halen en goed begeleid te worden bij het vinden van een baan. Maar kom dan niet bij mij aan met 'slecht weer', ik weet namelijk wel beter.

Ook haal jij aan dat je eigenlijk geen keuze hebt dan ook 10.000,- euro extra te betalen. Natuurlijk heb jij die keuze. Laat je niet beinvloeden door de (domme) keuzes van anderen.

En dan nog over wat te doen na je opleiding...

Wat jij doet is alles vergelijken met anderen. Tuurlijk, iedereen wil graag vliegen. Tuurlijk zijn veel mensen bereid om daar nog eens een hoop geld voor bij te lenen. Maar als puntje bij paaltje komt ben jij wel degene die voor de gevolgen daarvan opdraait. Denk daar eens over na! Als jij graag bij Pegasus wilt gaan vliegen voor een half jaar, niemand die je tegen zal houden. Toch zou ik je willen adviseren om een keer een berekening te maken met de financiele gevolgen na dat half jaar, als je dus weer vrolijk op straat staat in een oververzadigde markt. Dat heb ik ook gedaan. Zo ben ik er ook achter gekomen dat ik van de schuld die ik op dit moment heb een stuk makkelijker af zal komen dan van de schuld die ik zou hebben nadat in zo'n soort trajact zou stappen.

Groet,

PR
 
Wederom slaat PR de spijker op de kop.

Een vrij accuraat geschatte opleidingsduur van +/- 28 maanden per student, alleen omdat het weer tegen zit? Laat me niet lachen!

Iedereen die overweegt zich in te schrijven bij Stella, moet dit in zijn achterhoofd houden. Dit is namelijk een "verborgen" extra kosten post, plus een hoop uurtjes 'boredom' (ofwel achter de geraniums zitten, met 10 vingers in je neus, dromend over die echte baan en zorgen makend over die oplopende schuld)!
 
Hoppa,

Met het 'oude koeien uit de sloot halen' ben ik het totaal niet eens. Het enige wat ik doe is mijn eigen ervaringen beschrijven. Volgens mij zijn de dingen die ik heb beschreven nog niet eerder besproken. Er zijn inmiddels een hele hoop dingen verbeterd. Ondanks dat gaan de dingen niet zo als ze volgens mij zouden kunnen gaan nadat elke klant ruim 100.000,- euro op de toonbank legt.

Inderdaad, voor 100.000 euro verwacht ik ook meer dan ik krijg.
Ben echter heel benieuwd hoe het bij andere scholen gaat, hoor namelijk veelal dezelfde geluiden. Maar dat neemt niet weg dat het veel beter zou moeten en kunnen.

Jij weet net zo goed als ik dat er op school een hele hoop geklaagd wordt. Terecht ook. Deze klachten komen echter nooit verder dan de koffiehoek. Logisch, iedereen hoopt immers zijn papiertje te halen en goed begeleid te worden bij het vinden van een baan. Maar kom dan niet bij mij aan met 'slecht weer', ik weet namelijk wel beter.

Inderdaad men klaagt veel.
Maar 90 % heeft te maken met vertraging, er zijn nu echt zat instructeurs en vliegtuigen dus het weer gooit nu roet in het eten.

Ook haal jij aan dat je eigenlijk geen keuze hebt dan ook 10.000,- euro extra te betalen. Natuurlijk heb jij die keuze. Laat je niet beinvloeden door de (domme) keuzes van anderen.

Heb je gelijk in.
Ik ben er bang voor dat iedereen die keuze maakt om zichzelf te redden. Met het gevolg dat diegene die het niet doen geen baan krijgen.

En dan nog over wat te doen na je opleiding...

Wat jij doet is alles vergelijken met anderen. Tuurlijk, iedereen wil graag vliegen. Tuurlijk zijn veel mensen bereid om daar nog eens een hoop geld voor bij te lenen. Maar als puntje bij paaltje komt ben jij wel degene die voor de gevolgen daarvan opdraait. Denk daar eens over na! Als jij graag bij Pegasus wilt gaan vliegen voor een half jaar, niemand die je tegen zal houden. Toch zou ik je willen adviseren om een keer een berekening te maken met de financiele gevolgen na dat half jaar, als je dus weer vrolijk op straat staat in een oververzadigde markt. Dat heb ik ook gedaan. Zo ben ik er ook achter gekomen dat ik van de schuld die ik op dit moment heb een stuk makkelijker af zal komen dan van de schuld die ik zou hebben nadat in zo'n soort trajact zou stappen.

Groet,

PR


Je hebt zeker een punt.
Ben ook echt niet van plan om in een vage deal te stappen waar ik slechter uit zal komen. Toch ben ik wel benieuwd naar de voorwaarden, die zijn voor zover ik weet nauwelijks bekend.

We zullen zien waar Stella uiteindelijk mee komt !
 
Hoppa,

sorry dat ik het zeg maar blijkbaar zit jij op een heel ander level. Uiteraard is het zo dat je bij veel maatschappijen je eigen type-rating moet betalen maar vanwaar dan de noodzaak om ook nog eens 10.000 aan je school te betalen? Vind jij dat logisch?

Als het goed is heb jij Stella gekozen omdat ze jou zo goed mogelijk aan een baan gaan helpen. Zoals het er nu naar uit ziet moet je eerst de factuur van 10.000 betalen voordat ze ook maar iets voor je gaan doen. Is dat redelijk?

Andere scholen doen ook hun best om leerlingen te plaatsen maar dat is onderdeel van de opleiding. Bij Stella blijkt dit dus niet zo te zijn. De Oxford/Easyjet deal is zoals jij al zegt niet een hele goede deal nee maar mensen kunnen hier vrijblijvend zonder "etra" kosten wel voor kiezen. Ieder z'n eigen keuze.... Ik vraag trouwens wel af of je eerder voor Pegasus zou kiezen dan EASY-Jet.....weet niet wat een eventuele volgende maatschappij meer aanspreekt...Dit even los van de kosten die hieraan vast zitten...

De motor van Stella blijft inderdaad draaien, ondermeer door dit soort acties waarbij ze vele tienduizenden euro's extra binnen slepen. Als je nu begint en de markt is over 2 jaar weer wat aangetrokken, reken dan maar uit wat ze dit oplevert. Dan regel jij zelf je baan bij welke maatschappij dan ook en maken zij zelf dikke winst. Het feit dat er nog zoveel studenten starten bij Stella laat alleen maar zien dat er veel onwetendheid is bij aspirant vliegers. Maar dat is mijn bescheiden mening.... ;-)

Succes bij Stella

PS: Heeft iemand van jullie al bij de ABN gevraagd of ze die 10.000 even willen overmaken naar Stella?
 
GASTEN.... WTF?

Als de donder met elkaar afspreken dat niemand die 10K gaat betalen. Als er één schaap over de dam is volgen er meer. Met andere woorden, het gaat gebeuren dat alle Stella studenten elkaar gaan opnaaien en collectief allemaal die 10K gaan betalen omdat ze niet achter willen blijven.

OF.... Je kunt met z'n allen besluiten om niet in te gaan op het aanbod van het management om de zakken te vullen. En dus NIET die 10K te gaan betalen.

Simpelgezegd een soort van vakbond onder de Stella studenten, of durft niemand z'n bek open te trekken om dit te voorkomen.....?

Als jullie wel allemaal collectief die 10K gaan betalen, dan zeg ik zonder blikken of blozen dat JULLIE degene zijn die de markt verzieken door kost wat kost slechtere condities te accepteren..... Wees slim en laat je niet opnaaien!

---

Het management van Stella creëert haar eigen overschot van Ab-Initio's zodat ze vervolgens geld kunnen gaan vragen om aanspraak te maken op contacten die Stella met maatschappijen heeft. Waar gaat deze commerciële tendens heen?

Het bekende "stichting wachtlijst" principe heeft Stella omgetoverd in een "Koop-je-plek-b.v."
 
Last edited:
Er ontstaat een overschot aan afgestuurde studenten, dus gaan ze nog eens €10.000 vragen om de baantjes die ze hebben geregeld te verdelen.

Als je nu nog niet begrijpt dat de markt kapot is begrijp ik het ook niet meer...
 
Tampie; was het maar zo'n feest. Deze optie is, zoals ik het lees, alleen mogelijk voor mensen die gaan beginnen aan Stella. Erg moeilijk om met deze roze bril dragers af te spreken dat zij niet op dit aanbod in gaan.
Nee, helaas, Stella heeft weer een manier gevonden om geld in het laatje te krijgen en daar gaat iedereen met veel plezier op in vrees ik. En als het niet met plezier is, dan zullen ze, door deze constructie, wel gewoon moeten.
 
@ sweetsurrender


Hoe weet je dat het alleen voor beginnende studenten is? Ik heb er nog niks over gehoord namelijk.
 
Heb het allemaal nog eens doorgelezen, je hebt gelijk; er komt niet echt naar voren of het voor huidige danwel nieuwe studenten is. Ik denk alleen wel dat als Stella een beetje slim is (en helaas zijn ze dat volgens mij wel) ze aan nieuwe studenten al gaan vragen wat ze willen. En ja, dan is het hek natuurlijk van de dam. Of je moet al deze nieuwe studenten op gaan sporen en overhalen voordat ze hun keuze maken.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top