"Briljante" opmerkingen en vragen door Security Personeel

Gents, dit is een openbaar forum. Mischien niet zo handig om aan het publiek (inclusief media) tot in den treure (inclusief plaatjes) te laten weten wat wij aan boord hebben wat kwaadwillenden zou helpen in bepaalde gevallen...
 
RTO,
begrijp je reactie maar even googlelen met "emergency equipment ..." en voila:
(e) Crash ax. Except for nontransport category airplanes type certificated after December 31, 1964, each airplane must be equipped with a crash ax.
 
Zal je net zien, alle fouten in kranten en andere media die hier worden aangetoond zien ze niet, maar als je het over de bijl aan boord hebt kunnen ze airdork ineens wel vinden.
 
De mensen van Al Qaida weten dit echt wel, afgezien van het feit dat deze lui overgestapt zijn op meer subtiel wapentuig, dat makkelijker te verbergen valt.
En wat publieke opinie betreft die mogen wat mij betreft allemaal weten dat het nut en de uitvoering van crew security een farce is, welke ooit in opdracht van politici is ingevoerd zodat zij hun handen konden wassen in onschuld. En nu het weer is misgegaan kunnen we er zo dadelijk op toezien dat nog meer kans armen uit de pracht wijken van dit land ons stupide vragen gaan stellen bij de detectiepoortjes. (er zijn uiteraard uitzonderingen)
 
Als ze zich goed voorbereiden, dan weten ze dit heus wel.

Lijkt me alleen niet fijn als elke boerenlul weet dat er zo'n ding aan boord is.... Zul je net zo'n labiele lul treffen die er naar op zoek is, vandaar.....
 
Als ze zich goed voorbereiden, dan weten ze dit heus wel.

Lijkt me alleen niet fijn als elke boerenlul weet dat er zo'n ding aan boord is.... Zul je net zo'n labiele lul treffen die er naar op zoek is, vandaar.....
Wat je hierboven zegt begrijp ik prima, maar dat je daaronder meteen dit zet:
BTW, leuk en aardig zo'n cockpit, maar in een bepaald type vliegtuig weet ik er ook eentje in de cabine te vinden....
kan ik dan niet echt bij dat je dat dan hier post....... :passed:
 
Iets met slapende honden enzo...

Hou toch op zeg!

Een aanslag heeft vaak jaren voorbereiding. De 9-11 kapers hebben zelfs geleerd hoe een big jet te vliegen. Er zijn nog meer voorbeelden zoals bijvoorbeeld de mislukte bomaanslag op een El Al vliegtuig van London naar Tel Aviv. Deze aanslag is verijdeld door goed optreden van de El Al profilers. De mensen die aanslagen willen plegen weten waarschijnlijk meer van je vliegtuig dan jij zelf. Als iemand internet heeft en airwork weet te vinden, kan hij of zij ook heus wel de safety equipment aanboord te vinden.

Wat denk je nu? Dat ze bij een organisatie als Al Qaida de intelligentie hebben van de gemiddelde Telegraaf lezer of Wilders stemmer??

Daarbij is het nog steeds heel eenvoudig om een aanslag in de metro van London of Madrid uit te voeren.

Grtz Mike5
 
Hou toch op zeg!

Een aanslag heeft vaak jaren voorbereiding. De 9-11 kapers hebben zelfs geleerd hoe een big jet te vliegen. Er zijn nog meer voorbeelden zoals bijvoorbeeld de mislukte bomaanslag op een El Al vliegtuig van London naar Tel Aviv. Deze aanslag is verijdeld door goed optreden van de El Al profilers. De mensen die aanslagen willen plegen weten waarschijnlijk meer van je vliegtuig dan jij zelf. Als iemand internet heeft en airwork weet te vinden, kan hij of zij ook heus wel de safety equipment aanboord te vinden.

Wat denk je nu? Dat ze bij een organisatie als Al Qaida de intelligentie hebben van de gemiddelde Telegraaf lezer of Wilders stemmer??

Daarbij is het nog steeds heel eenvoudig om een aanslag in de metro van London of Madrid uit te voeren.

Grtz Mike5

Inderdaad als je kwaad wilt, dan vind je echt wel een weg naar informatie betreft die bijl die ergens in de cabine ligt.

Zat laatst in een Lufthansa A321 en zat op de rij waarvoor de keuken zat. Ten eerste viel het me op wat een materialen er zijn om geimproviseerde wapens mee te maken, maar ook in de cabine kan je vaak met een klein beetje geweld dingen los maken en zo je mes in elkaar zetten. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je de controles wel extreem streng kan maken, maar dat de gewone passagier en crew hieronder lijdt. De terrorist vindt zijn manier echt wel om te bereiken wat hij wil doen.
 
Zat laatst in een Lufthansa A321 en zat op de rij waarvoor de keuken zat. Ten eerste viel het me op wat een materialen er zijn om geimproviseerde wapens mee te maken, maar ook in de cabine kan je vaak met een klein beetje geweld dingen los maken en zo je mes in elkaar zetten. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je de controles wel extreem streng kan maken, maar dat de gewone passagier en crew hieronder lijdt. De terrorist vindt zijn manier echt wel om te bereiken wat hij wil doen.

Je kunt ze ook zo pakken, business en first krijgt vaak nog mooi zilver bestek.
 
Gents, dit is een openbaar forum. Mischien niet zo handig om aan het publiek (inclusief media) tot in den treure (inclusief plaatjes) te laten weten wat wij aan boord hebben wat kwaadwillenden zou helpen in bepaalde gevallen...
Sorry RTO, maar denk je dat Osama niet effe kan Googelen vanuit zijn grot in Afghanistan als hij wil weten wat er wel en niet in een vliegtuig zit?

M.b.t. security denk ik dat er maar een echt effectieve methode is, en dat is de Israelische methode van profiling, controle en air marshals.

Helaas zou profiling wel betekenen dat men zich in onze politiek correcte flauwekul maatschappij dan weer gaat opwinden als de donkere meneer, met een one way ticket paid in cash, met slechts handbagage, met een geweigerde visumaanvraag van de UK (misschien nog een paar leuke entry stempels van Yemen in zijn paspoort?) en met een Islamitische achternaam iets harder aan de tand gevoeld zou worden dan een complete crew met airside badges die aan het werk gaan.

Dus moet iedereen als 'gelijken' door de middelmatige controle, uitgevoerd door middelmatig personeel. Piloot of terrorist, iedereen wordt over dezelfde middelmatige kam geschoren, en het resultaat hebben we vorige week kunnen zien. Na 9/11 waren het de nagelschaartjes en de Zwitserse zakmesjes, daarna kwam de paniek rond vloeistoffen, en nu is de full body scan (FBS) de hype van de maand. Wie weet met welke onzin ze volgend jaar weer aankomen, want vroeg of laat bedenken die mafkezen in Afghanistan ook wel weer iets nieuws om de FBS te omzeilen. (Misschien moeten we dan naakt in van die full size transparante zipp lock bags door security. :D)

Het is een race to the bottom, maar ja "we mogen de terroristen niet laten winnen hè!"

*Zucht* :passed:
 
Last edited:
:eek:fftopic: * kaapt topic terug *

Op Oslo Gardermoen met een Noorse collega in de auto naar de GA Terminal. Bij de poort brevet laten zien aan niet Engels sprekende security. Nadat security het brevet heeft teruggegeven en wat tegen mijn collega in het Noors mompelt barst mn collega in lachen uit. Terwijl de poort opengaat vraag ik wat security hem in godsnaam zei. "Hij zei dat ie echt geen flauw benul had naar wat voor soort document ie zat te kijken maar dat je er niet gevaarlijk genoeg uit zag om tegen te houden".

Easy-going die Noren... :grijns:
 
...Lijkt me alleen niet fijn als elke boerenlul weet dat er zo'n ding aan boord is.... Zul je net zo'n labiele lul treffen die er naar op zoek is, vandaar.....

Dit is precies wat ik bedoel! De kans is groter dat een volgende Karst Tates aan boord komt dan een Al Qaida lid met kwade bedoelingen. Die Karst is een stuk labieler en onberekenbaarder dan iemand die gedegen voorbereidingen heeft getroffen. Als die eenling weet dat er hulpmiddelen aan boord zijn waarmee hij een ''statement'' kan maken, dan wordt die drempel natuurlijk een stuk lager.

Denk daar maar eens over na, i.vp.v. meteen met Al Qaida op de proppen te komen als het om beveiliging gaat...
 
Op een niet nader te noemen vliegveld in Ierland.

Loop door de metaal detector, ding gaat af.
"Oh laat maar", zegt de vrouw bij security. "Hij staat niet op een stevige ondergrond, en je moet er heel rustig doorheen lopen, anders gaat 'ie af."

*vrouw van security begint op en neer te springen naast de metaal detector, apparaat begint te loeien*
 
Back
Top