"Briljante" opmerkingen en vragen door Security Personeel

F

fdf$d

Guest
dit topic kan heel wat ideeen opleveren voor een oudejaars conferance!!

zo sta ik een keer bij security in uniform met mn CX collegas met ID cards etc.
vraagt die pipo. Wat komt u op de luchthaven doen? wij kijken elkaar aan en ik antwoord dat we op weg zijn naar onze machine.
komt pipo terug, weet u dat zeker!!!!!

Andere keer, in civvies, meneer mogen we in u tas kijken? ja hoor ga je gang,
vinden ze mn strepen en mn company ID. vraagt die pipo
Wat voor werk doet u? ik werk als vlieger voor cathay pacific. kijk dat id is mn ID card.
de baas pipo wordt er bij geroepen en die zegt doodleuk dat ik een security risk ben!! ik vraag m waarom, zegt baas pipo, omdat ik geen uniform aan heb kunnen ze niet zeker weten dat ik vlieger ben!!

ik kan er om lachen maar eigenlijk is het diep triest

beide gevalletjes waren op schiphol
 
Wat komt u op de luchthaven doen? wij kijken elkaar aan en ik antwoord dat we op weg zijn naar onze machine. komt pipo terug, weet u dat zeker!!!!!

Deze 'briljante' opmerkingen moeten beslist afkomstig zijn van lichten met een wel zéér klein wattage! :grijns:

Kliko zal toch niet de enige zijn die deze walnoten op weg naar zijn machine is tegengekomen?
:radar:
 
Nee, maar i.t.t. Kliko zien wij er WEL geloofwaardig uit als we in de cockpit klimmen. (Al dan niet terecht).
Sorry dikke. Kusje en tot volgend jaar.
 
"Wanneer hebt u voor het laatst uw tas gepakt?" 3 weken geleden. "Huh? maar je hebt er sindsdien niets meer uitgehaald?" Oh ja, en er ook weer ingestopt! Ik ga nu naar huis zodat ik alles uit mijn tas kan halen, wassen en weer opnieuw inpakken. "Maar waarom dan drie weken geleden?" Omdat ik 18 dagen werk en 12 dagen vrij heb. "Waar bent U de laatste tijd geweest dan?" Chalons en Champagne, Charles de Gaulle, Lagos, Point Noire, Kinshasha, Dubai, Baghdad, Kabul, Entenbbe, Luanda, Malta, Oporto, Verona, Tripoli.... "Maar wat voor werk doet U dan?" Daar sta je dan, in uniform. Kijk je eens naar je voeten en dan weer omhoog, kijk naar je schouders, naar het id, en dan zeg je "volgens mijn brevet ben ik vlieger".
Op Schiphol...... bij de extra strenge beveiliging van vluchten naar de US
 
Ja of een van de aller belangrijkste vragen voor de passagiers (let op! En dit is echt belangrijk want men gaat er vanuit dat terroristen niet jokken!):
"Bent u van plan een terroristische aanslag te plegen??"
van deze vraag schijnt een hoop af te hangen!

Heb het op schiphol ooit meegemaakt dat sinead o´conner (maar dan met kort rood haar) achtige types bij onze cabinedames op bijna geweldadige wijze een persoonlijke "metaaldetectie" afnamen en nog brutaal werden als er door 1 van de dames "Auw!" geroepen werd! Zei ik er (heeel netjes) wat van, kreeg ik een grote bek..."ohhh, meneer draagt een piloten uniform" was het antwoord.
Ik denk er voor dit beroep bij veel bedrijven alleen nog maar mensen genomen worden, die door de sociale dienst al jaren worden uitgekotst! Tja, ben je een tokkie, kun je altijd nog beveiliger op schiphol worden!

Cheers!
 
Ik hoop niet dat de jongens van het forum op securitywork.nl meelezen, anders wordt het gezellig de komende dagen... Heb overigens persoonlijk nooit problemen bij de doorgang voor crew. Ik vindt het alleen zo'n onzin allemaal, alsof ze bang zijn dat ik een hakbijl mee heb en wellicht de controle over het vliegtuig wil nemen... zucht....
 
Ik hoop niet dat de jongens van het forum op securitywork.nl meelezen, anders wordt het gezellig de komende dagen...

I hope they are reading this thread - about time Pilots stood up to these Jobsworths.

In case anyone from Security is reading - when was the last time that Terrorist acts were committed by a Crew member?

Heb overigens persoonlijk nooit problemen bij de doorgang voor crew. Ik vindt het alleen zo'n onzin allemaal, alsof ze bang zijn dat ik een hakbijl mee heb en wellicht de controle over het vliegtuig wil nemen... zucht....
Have to say I haven't had any problems at Schiphol either - I travel through in and out of uniform.

If you want a good laugh just offer to show them the crashaxe in the cockpit.
 
Crew security op AMS heeft mij altijd netjes behandeld. Het is de "extra" beveiliging voor vluchten naar de VS waar rare vragen of opmerkingen gemaakt worden. Hierbij moet ik wel weer opmerken dat ik met de x-ray van mijn bagage nooit geen problemen heb gehad op AMS, integenstelling tot BRU, CDG en LHR. De x-ray is altijd op professionele manier gedaan.
 
Ik ben blij dat de veiligheid van ons luchtruim mede gewaarborgd wordt door een groep stabiele , intelligente , goed opgeleide , welgemanierde en doortastende mensen die met gezond verstand en respect voor hun medemens uiterst zinvolle procedures uitvoeren.
 
Ik ben blij dat de veiligheid van ons luchtruim mede gewaarborgd wordt door een groep stabiele , intelligente , goed opgeleide , welgemanierde en doortastende mensen die met gezond verstand en respect voor hun medemens uiterst zinvolle procedures uitvoeren.
Amen...

Moet overigens toegeven dat de dames en heren bij de hoofdingang van Oost wel altijd erg enthousiast en vrolijk zijn, hoe koud het ook is, of hoe hard het ook regent.
 
... alsof ze bang zijn dat ik een hakbijl mee heb en wellicht de controle over het vliegtuig wil nemen... zucht....

Nee, jij uiteraard niet Nosig, en ook al die andere leuke vliegers hier niet op dit forum.;)

Ik herinner me echter nog iets over een gefrustreerde BWK-er die als piloot niet aan en op de bak bij Fedex kwam na opkoop van Flying Tigers waar hij voor vloog. De man zat tevens in een echtscheiding - hij had vast iets met Typex, was eerst voor zijn vrouw het type, daarna dus haar ex :D.
Persoon in kwestie ging mee op de jumpseat van een DC10. Had de bedoeling de kist te kapen en te laten verongelukken zodat zijn kinderen een groot bedrag aan levensverzekeringsgelden uitgekeerd zouden krijgen: gaf hij hen toch nog iets goeds mee :passed:
In de gitaarkoffer die hij bij zich had zat niet dit blije instrument maar onder meer een speargun en een hamer. Tijdens de vlucht begon hij op de bemanning in te hakken. Een van de vliegers, die voorheen militair had gevlogen, wist staaltjes van vliegkunst te vertonen die tevens blijk gaven wat een sterke kist die fraaie DC-10 ook is: hij vloog nog net niet met het toestel op z'n kop. De op de crew in hakkende collega werd hierdoor uit balans gebracht. Daardoor hebben de twee andere bemanningsleden hem, ondanks hun zware verwondingen, toch kunnen overmeesteren. Een van de vliegers heeft de kist aan de grond weten te zetten.
Als gevolg van het zware letsel dat hen is toegebracht, heeft, voor zo ver ik weet, geen van de drie mannen nog ooit op de bok kunnen plaatsnemen.:huilt:
 
Last edited:
Op Gatwick namen wij om wat tijd te winnen de catering voor de vlucht alvast mee naar het vliegtuig. Mijn collega had nog een flesje sinasappelsap bij zich. Daar kwamen wij achter nadat alles al door de x-ray was geweest (incl dit flesje). Dit mocht niet, waarop hij erg gevat zei “ja maar dat is catering” Toen zei deze security meneer “ja maar dan moet het in de catering tas” Hij stopt het flesje tussen de catering en dit alles moest nogmaals door de x-ray. Moet zeggen dat deze man wel heel vriendelijk was, maar zijn actie niet getuigt van enorme intelligentie.

Op Luton, eindelijk airline naar huis na een lange dag. Door de security in uniform. Beveiliging: “Meneer gaat U vliegen?”. Ik: “ja wie niet in deze rij?” Beveiliging: “Als crew?” Ik: “Nee als passagier” Beveiliging “Dat moet u uw id badge afdoen anders denken de passagiers dat u crew bent” Ik meteen mijn ID van mijn uniform afgehaald. Wat was ik blij dat ik nu niet meer herkend werd..... Dat gaf dan ook meteen de reden wanneer ik naar Schiphol reis in uniform en mijn ID badge onder mijn jasje zit, iedereen altijd vraagt of dit de goede trein is naar Amsterdam, Den-Haag, Leiden enz.... :grijns:

Grtz Mike5
 
Nee, jij uiteraard niet Nosig, en ook al die andere leuke vliegers hier niet op dit forum.;)

Nou, dat is juist de ironie (voor degene die het niet doorhebben). We hebben vrijwel allemaal een hakbijl naast of achter ons liggen in de stuurhut en nemen continu de controle over het vliegtuig, daar worden we voor betaald.

Je zou inderdaad voor extra harpoengeweren kunnen checken, maar ja.
 
BOM..... (Basic Operations Manual)

De naam van dat ding zal wel aan herziening toe zijn. Het zal me niets verbazen als er binnenkort een "trigger-happy" beveiligingsbeambte een piloot in de boeien slaat die met zijn collega over de BOM praat.....
 
The (Crash) Axe Effect.

The (Crash) Axe Effect.

Nee, jij uiteraard niet Nosig, en ook al die andere leuke vliegers hier niet op dit forum.;)

Ik herinner me echter nog iets over een gefrustreerde BWK-er die als piloot niet aan en op de bak bij Fedex kwam na opkoop van Flying Tigers waar hij voor vloog....
Voor je info, beneden een voorbeeld van een crash axe die dus al jaaaaaren te vinden is in zo'n beetje iedere cockpit, maar nog steeds loopt men te zeuren bij crews zeuren over liquids of een Zwitsers zakmesje.

Zei iemand Don Quixote...? Windmolens...? :rolleyes:

ALTi-Crash-Axe.jpg
 
Back
Top