Welke iPhone Apps gebruik jij?

Als alternatief voor Nimbuzz bestaat ook Fring.. WhatsApp is voor iedereen die veel onderweg is een waanzinnig goed alternatief voor SMS. Als je bjijvoorbeeld een wifi netwerkje op je hotelkamer opgezet hebt, kan je kostenloos met je buddies berichtjes sturen voor nop.
 
Werkt uiteraard alleen in de VS Marco Popo en Trapster.
Marco Popo = Mark a Police Officer
Ze doen allebei hetzelfde, als je een politie auto ziet posten kan je hun positie markeren en komt er een speldje op de kaart.
Iedereen met die app kan zien waar de controles zijn.
Ook camera's kan je melden.
Trapster geeft je ook nog een push berichtje als er een nieuwe gemeld is bij je in de buurt.

Om dat de snelheids meter in mijn auto niet werkt heb ik ook een elektronische snelheids appie. GPS snelheid, heeft ongeveer 5-6 seconden vertraging maar is na vergelijking met een werkende snelheidsmeter accuraat.
Voor muziek voorlopig Pandora en een aantal andere internet radio's.
Heb nu 54 gratis appies erop zitten.
 
Ik gebruik ping voor gratis sms en incl foto 's
naar andere iPhone gebruikers
 
Ik gebruik ping voor gratis sms en incl foto 's
naar andere iPhone gebruikers

Het is geen sms maar berichten via 3G of wifi. En in het buitenland is dat via 3G niet gratis maar zeker goedkoper dan sms zolang je geen plaatjes stuurt. Whatsapp werkt beter dan ping, je hebt dan ook geen registratie nodig omdat je tel nr je id is. Daardoor herkent hij ook je contacten automatisch. Whatsapp is één van de meest populaire iphone apps (meer dan ping), dus zou zeker die uitproberen.
 
Ter info, mochten jullie het nog niet weten,

Er is een jailbraike uit voor update 3.1.3.

Werkt perfect ! Programma'tje heet spirit en jailbraken is nog nooit zo makkelijk geweest !!

ps, eens met Nosig. Whatsapp werkt perfect, beter dan ping !
 
Om dat de snelheids meter in mijn auto niet werkt heb ik ook een elektronische snelheids appie. GPS snelheid, heeft ongeveer 5-6 seconden vertraging maar is na vergelijking met een werkende snelheidsmeter accuraat.

Geniaal :grijns:
 
Om dat de snelheids meter in mijn auto niet werkt heb ik ook een elektronische snelheids appie. GPS snelheid, heeft ongeveer 5-6 seconden vertraging maar is na vergelijking met een werkende snelheidsmeter accuraat...

Jij gebruikt daarvoor zeker IKITT ;)
 
Wat is handig op je iPhone??

Wat is handig op je iPhone??

Hallo Airworkers!

De iPhone is voor mij een zeer handig hulpmiddel (ja, ik weet t...blackberry's enzo zijn ook handig:) ) en ik heb een aantal luchtvaart gerelateerde app's bedacht die
ik ga uitwerken.

Nou ben ik natuurlijk maar 1 gebruiker en ik ben zeer benieuwd welke hulpmiddelen / apps jullie graag zouden zien en welke verbetering kunnen gebruiken...

Wie heeft er ideeen?
 
Wellicht handig om in het al bestaande iphone app topic te plaatsen?

Ik zou een goede notam app (gekoppeld aan eurocontrol) wel mooi vinden, wellicht een lvnl vliegplan app en een aeroweather app uitbreiding met weerkaarten en routebriefing mogeljjkheid inclusief sigmet etc. Ook een app met wizard om achter je EASA WRR limieten te komen zou denk ik een populaire kunnen worden (en FAA ongetwijfeld ook).
 
Er is een Notam APP. Heet 'NOTAMs' en haalt z'n info via FAA sites. Maakt zelfs een kaartje met waar de notam van kracht is indien er coördinaten bij staan.

Maar misschien fijn om er een te hebben die via de Eurocontrol site (of misschien nog beter, homebriefing.nl) de notams pakt.
 
Er is een Notam APP. Heet 'NOTAMs' en haalt z'n info via FAA sites. Maakt zelfs een kaartje met waar de notam van kracht is indien er coördinaten bij staan.

Wow, gave app, had ik nog niet van gehoord (en stom genoeg ging ik er vanuit dat het er niet was daarom). Kaartje maakt het helemaal af, beter, sneller en makkelijker dan via de websites. Heb niet gekeken nog in hoeverre de notams afwijken van de LVNL of Eurocontrol bronnen, maar de basis is prachtig.
 
Nog weer een update met een aantal leuke apps die ik gebruik voor de Iphone. Weet ff niet meer waar ik geld voor heb moeten neerleggen, maar voor die ene euro liever een goed (compleet) werkend programma dan al die reclameshit...

MUST
- Whatsapp; gratis smsen/pingen (nog niet bij iedereen bekend)
- Viber; gratis bellen via wifi (relatief nieuw programma)

Luchtvaart
- Schiphol; complete actuele timetable incl. registratie van vliegtuigen (net nieuw)
- ATCbox; alle interessante frequenties van SPL/NED streamend (net nieuw)
- Aeroweather; metar en taf
- Flightradar24; alle rondvliegende vliegtuigen (niet alles wordt opgepikt)

Interessant
- CityMaps2Go; vooraf kaartmateriaal downloaden van buitenlandse steden zodat je geen internet nodig hebt in buitenland, (eenmalig een paar euro)
- Star Walk; sterrenhemel om je heen.

Media
- 22tracks
- IMDb; trailers van films bekijken en scorelijsten van films

En verder nog een hele zooi! Vooral Schiphol en ATCbox App zijn spiksplinternieuw!!
 
Last edited:
Back
Top