Welke iPhone Apps gebruik jij?

even een oud topic weer nieuw leven inblazen.
Iemand nog suggesties voor I-pad apps? Mijn baas heeft ons ipads gegeven en alle papieren rompslomp gaat erop. Nu zoek ik dus apps die het leven nog makkelijker / leuker kunnen maken.
 
Er zijn er een half miljoen ofzo, heb je bepaalde interesses of bedoel je specifiek apps voor met vliegen (meer op de iphone)?
 
specifiek voor vliegen. Heb een aantal Android aps op mijn telefoon die nogal handig zijn maar die ik niet in de apple store terug kan vinden. Ik heb bijv een unit convertor van Wopnersoft maar die bestaat niet voor Apple. Een eenvoudige snowtam decoder is net zoiets.

En spelletjes natuurlijk....

Ik heb rondgekeken in de apple winkel maar er zijn altijd dingen die een soort 'must have' zijn....
 
Fog of the World. niet nuttige tijdsbesteding, maar wel geinig. Werkt op zowel de iPad als iPhone, maar omdat hij een gps module nodig heeft, is de iPhone de handigste en die kan weer (o.a. via Dropbox) synchen naar de iPad.

De wereld is bedekt met een dikke laag mist. Overal waar je komt en waar je het programma laat 'recorden' verdwijnt de mist. Objective: zoveel mogelijk landen bezoeken en dus zoveel mogelijk mist laten verdwijnen. Heb hem van de week in het raam gehangen op FL390 en het werkte perfect, mijn hele vlucht is gelogd en daarmee een mooi spoor van een mistvrije aarde.
 
specifiek voor vliegen. Heb een aantal Android aps op mijn telefoon die nogal handig zijn maar die ik niet in de apple store terug kan vinden. Ik heb bijv een unit convertor van Wopnersoft maar die bestaat niet voor Apple. Een eenvoudige snowtam decoder is net zoiets.

En spelletjes natuurlijk....

Ik heb rondgekeken in de apple winkel maar er zijn altijd dingen die een soort 'must have' zijn....

Ik gebruik op de iPhone "Convert", perfecte converter. Maar niet specifiek vlieg-related.

Om een runway state message te vertalen en voor Hold Over Times, alsmede andere tools, gebruik ik PToolbox (gratis). Pilotwiz is ook gratis en kan heel veel dingen berekenen en converten. Voor NOTAMS gebruik ik NOTAMS, al is de bron daarvan niet betrouwbaar (US Airforce geloof ik). Maar je kan wel van RAW naar Decoded gaan (net als in Aeroweather) om NOTAMS te vertalen. DL Codes voor delay en slot codes nakijken, Weather Pro is mijn favoriete (betaalde) wx app om te kijken wat voor kleren ik op bestemming nodig ga hebben en wat ik de pax moet vertellen (cavok is niet altijd onbewolkt en de temp later op de dag kan ook wel eens schelen). Voor weer heb je verder nog Aeroplus weather (zeer geavanceerd op de ipad) en Orbifly. Wat ook een handige is op de route is National Geographic World Atlas (was tijdelijk gratis, wellicht nu nog). Zolang die online is gaat ie tot op steegjes niveau en onthoudt ie dat ook later. Offline is wat minder detail, maar alsnog handig om te kijken waar je eigenlijk bent.

Algemene apps: Google Earth natuurlijk, vooral met de "autotilt" aan in berg / canyon gebieden, zo gaaf. Vergeet niet in settings > icloud > Find my ipad op aan te zetten zodat je hem terug kan vinden als je hem een keer vergeet. Goodreader is een goede app om PDF's en andere documenten in de beheren, te editten, etc. Onze niet officiele klm app wordt gerund vanuit goodreader nu voor alle manuals en bulletins. Tapatalk voor airwork. En zo zijn er nog wel een paar...
 
Nog een tip: Cinexplayer is ideaal om series en films op te slepen (heel simpel en snel vanuit itunes) om te kijken op de stops.
 
Klinkt goed! Eerst even naar de andere kant van de wereld vliegen en dan eens wat van die programma's installeren. Internet is nogal traag hier, en moet over een uur het hotel uit.
 
"Airports" is ook erg handig (die met het groene icon). Gebruik het regelmatig als ik wil weten op welke Volmet frequentie het weer van een bepaald vliegveld te ontvangen is.
 
Back
Top