Ryanair and Balpa

Ryanair and Balpa

  • Balpa, Yes please

    Votes: 49 81.7%
  • Balpa, No thanks

    Votes: 2 3.3%
  • Balpa, What's that???

    Votes: 9 15.0%

  • Total voters
    60
17 mensen vorig jaar van een totaal van 1900. Volgens Ryanair is dat het laagste in Europa. Is dat genoeg onderbouwd? Ga jij je maar eens met feiten bezig houden voor de verandering, dat lijkt me een mooi plan. Verder ben jij een van degenen die altijd de grootste moeite doen om elk Ryanair topic te verzieken. Je loopt altijd te zieken en te liegen en ik vraag me af waarom? Waarom zit je toch zo vol frustratie? Waarom draag je nooit iets nuttigs bij of probeer je eens mensen te helpen hier? Je onvolwassenheid en onprofessionaliteit gaan je nog parten spelen. Ook jouw baas leest mee.
Wat ik aan wilde geven is dat de meeste mensen bij Ryanair ondanks alles toch zeer tevreden zijn en graag willen blijven. Daarom hebben ze helaas ook geen behoefte aan BALPA. Dat zie je nu er weer een ballot is. Ik denk dat het dus zeker on topic is.
Als er meer ontevredenheid was, zou BALPA meer kans maken.
 
"17 mensen vorig jaar van een totaal van 1900"

Oh. En hoeveel mensen bij KLM, Trans, LH, ik noem er maar een paar, zijn er vertrokken? Pensioen niet meegerekend.

Of doen deze maatschappijen niet mee met de telling?
 
Last edited:
17 mensen vorig jaar van een totaal van 1900.

Tja, als men nergens anders heen kan..... de deuren staan nou niet bepaald open op andere plekken. Dat getal verrast mij dus niet, tenzij je het feitelijk vergelijkt met andere maatschappijen.

Hoe zijn de statistieken van de jaren daarvoor ?

inderdaad propaganda......
 
Last edited:
Ik weet niet hoeveel KLM-ers er zijn vertrokken, dat heeft ook weinig relevantie in dit topic, waarom vraag je dat niet in het KLM forum? Ik zal het voor je navragen. Er zijn er een stuk of acht bij ons begonnen, maar er hebben er veel meer selectie gedaan en niet gehaald. Ik weet niet of die ergens anders naar toe zijn gegaan of toch maar bij KLM gebleven. Van LH krijgen we meestal niet zo heel veel mensen, maar van BA, Virgin etc juist weer veel meer.
Brookfielders werken niet voor Ryanair, daar heb ik geen cijfers over.
Wat is het verband met BALPA precies? Het ging me er alleen om aan te geven dat mensen ondanks alles toch vrij tevreden zijn.
 
Het is niet iets nieuws, wat nu alleen tijdens de crisis speelt. Het verloop is altijd erg laag geweest. Veel mensen die vertrekken, proberen later ook vaak weer terug te komen. Als mensen minder tevreden zouden zijn, zou het makkelijker zijn om BALPA binnen te krijgen.
 
Ik snap niet zo goed waarom dat opeens belangrijk is? En dat heeft toch geen klap met BALPA of Ryanair te maken. Open zelf even een topic in het KLM forum en vraag het daar. En waarom zoek je het zelf niet uit, jij werkt toch bij KLM?
Ik krijg de indruk dat het je niet echt interesseert, maar dat je weer eens een beetje sarcastisch aan het trollen bent. Ik vergader waarschijnlijk pas op zijn vroegst volgende maand weer met KLM-ers, dus je moet er even op wachten. Het kan echter zijn dat ik volgende week in het OCC ben, misschien weten ze het daar, maar dat denk ik niet.
Ben jij soms een van de mensen die niet terug mochten komen en dat je het daarom zo moeilijk hebt? Heb je naam niet voorbij zien komen. Probeer Cargolux, FlyDubai, Emirates etc anders eens, er worden genoeg vliegers aangenomen overal, ook nu.
Hou in elk geval even op met Ryanair topics te vervuilen.
We komen hier om anderen te helpen en/of van info te voorzien, niet om elkaar aan te vallen. En zoals gezegd, als je iets tegen mij persoonlijk hebt, open dan even een apart topic. Probeer het in elk geval volwassen en professioneel te houden, niet kinderachtig gaan doen als je het niet met iemand eens bent. Dan hoef ik me ook niet steeds als een politieagent op te stellen. Bedankt.
En nu ga ik naar bed, want ik zit morgen de hele dag te vergaderen en anders val ik daarbij in slaap, want ik haat vergaderingen.
 
Overload,

je laat me niet anders dan nu te reageren, terwijl ik dat liever niet doe. Maar interessant dat je zegt dat de uitslagen van 4 bases (mogelijk) tegen zijn. Er zijn 10 bases die stemmen. Dus vraag me dan wel af wat je bedoeling is met je berichtje als je zo een bericht nu post. 'Stemming' makerij?

Slechts 17 mensen weggegaan in één jaar, jemig dan ken ik toch al echt veel mensen binnen het bedrijf, want van die 17 ken ik er wel 20 denk ik. ;)

Ah, de vete Overload vs. Bounty 53 komt stiekem weer langzaam op gang. Wacht.....wacht.......zakkie chips & biertje erbij.......zo, ga je gang. :D
 
Last edited:
Het is niet iets nieuws, wat nu alleen tijdens de crisis speelt. Het verloop is altijd erg laag geweest. Veel mensen die vertrekken, proberen later ook vaak weer terug te komen. Als mensen minder tevreden zouden zijn, zou het makkelijker zijn om BALPA binnen te krijgen.

Zou het niet deels met het dreigement te maken hebben dat alle UK bases gesloten worden wanneer BALPA binnenkomt? Ik geloof best dat er veel mensen tevreden zijn maar daarnaast sijpelt er ook wel buitengewoon veel kritiek naar buiten. Zijn er naast OVerload nog andere aktieve Ryanair vliegers die hun visie willen/durfen te geven?
 
je laat me niet anders dan nu te reageren, terwijl ik dat liever niet doe. Maar interessant dat je zegt dat de uitslagen van 4 bases (mogelijk) tegen zijn. Er zijn 10 bases die stemmen. Dus vraag me dan wel af wat je bedoeling is met je berichtje als je zo een bericht nu post. 'Stemming' makerij?

Slechts 17 mensen weggegaan in één jaar, jemig dan ken ik toch al echt veel mensen binnen het bedrijf, want van die 17 ken ik er wel 20 denk ik. ;)

Ah, de vete Overload vs. Bounty 53 komt stiekem weer langzaam op gang. Wacht.....wacht.......zakkie chips & biertje erbij.......zo, ga je gang. :D

Nou, ff een reactie tijdens m'n pauze.

Een paar dagen geleden heb ik bericht gehad dat vier bases al tegen de ballot hebben gestemd. Een deel van de ballot procedure is dat er eerst een stemming is waarbij om een ballot gevraagd moet worden. De resultaten van de vier kleinste bases zijn al binnen en die zijn helaas alle vier tegen een ballot. Die komt er dus waarschijnlijk ook niet, tenzij de Central Arbitration Comittee besluit dat er ondanks die vote toch een ballot mag komen. Daar hopen we nu op. Waarom dat stemmingmakerij is, begrijp ik niet. Verder kan ik er niet teveel op ingaan, misschien dat ik er achteraf wat meer over kwijt kan.

Vorig jaar (April-April zoals je weet), zijn er 17 mensen vertrokken, daar kan je dus geen 20 van kennen, want 17 is minder dan 20. Goed lezen dus.

Bounty mag mij aanvallen in een speciale thread als hij daar blij van wordt, maar dit topic proberen we schoon te houden. Van je 'vrienden' moet je het hebben.

@Space invader; voor een deel wel, daarom zou de CAC kunnen besluiten toch een ballot te houden in die bases, ondanks de initial vote. Er zijn ook echter heel veel mensen die heel tevreden zijn en dit de beste baan vinden die ze ooit gehad hebben, met name de mensen die voor de roosters etc van de Flag Carriers komen. Zij hebben veel invloed op de anderen, vanwege hun ervaring in de luchtvaart. Verder is er een grote groep Buzz mensen die enorm anti BALPA zijn, omdat ze in de steek zijn gelaten na de overname indertijd. Het is erg complex allemaal. De spanning steigt.

terug naar mn vergadering.....Gaap.

PS: Laten we dit topic verder over Ryanair en BALPA houden.
 
Neen.

Er wordt in dit topic geen vete Overload/Bounty opgevoerd. Nergens voor nodig.
Het begon er even op te lijken maar ik mag aannemen dat het gezonde verstand en respect tegenover elkaar wel zal prevaleren.

Ik ben vandaag in een vriendelijke bui. Dat is geen garantie voor de toekomst.

White out
 
Hoewel ik het graag on topic wil houden hier, moet ik toch even op deze onnozele uitspraak reageren.

Als je het niet erg vindt, doe ik dat ook even.

Open zelf even een topic in het KLM forum en vraag het daar. En waarom zoek je het zelf niet uit, jij werkt toch bij KLM?

Haha, nou wordt ie mooi. Jij biedt aan mij aan het uit te zoeken, en een post later moet ik het zelf maar uitzoeken ?? Of moet ik ook beter lezen zoals je je eigen collega Crazyhorse verwijt ?

Wat overigens frappant is, is dat jij zelf over KLM begint ? Ik refereerde slechts naar andere maatschappijen.

Anyway, nogmaals, ik hou het antwoord van je tegoed.

Van je 'vrienden' moet je het hebben.

vriend de; m,v -en 1 persoon waarmee men door gevoelens van genegenheid is verbonden:

Wat denk je zelf ??

Ben jij soms een van de mensen die niet terug mochten komen en dat je het daarom zo moeilijk hebt?

Ja, dat was ik, heb er nachten lang om liggen huilen.....

Heb je naam niet voorbij zien komen.

Goh, wat raar ?

Hou in elk geval even op met Ryanair topics te vervuilen.

Daar wil ik je absoluut tegemoet komen ! Echter, als ik onzin lees dan reageer ik,....elke keer !

En, witte meneer, mijn excuses daarvoor, maar dit forum is niet de Pravda !
 
Bounty, een ding moet ik je nageven. Je bent een van de weinigen die mijn goede humeur kan bederven. Bij deze.

Je laatste post laat ik staan ter lering ende vermaak voor de wel begrijpende contribuanten aan dit forum.
Blijven volharden in het plaatsen van speldeprikjes naar Overload is verspilde energie want vanaf nu gooi ik het door de shredder zodra ik het zie.

Het onderwerp als zodanig is te belangrijk voor de gehele pilot community gezien de mogelijke crossborder repercussies om het te laten bagatelliseren en verzanden door nooit verwerkte incompitabele persoonlijkheids issues.

Pravda? Jonge man, die heb jij nog nooit gelezen, ik wel. Schiet jezelf niet in de voet met het debiteren van niemandalletjes.

Verder, ik heb een paar pm's gekregen om het topic te sluiten. Neen. Aangezien het de gehele luchtvaart industrie raakt, nu en in de toekomst, is een meningsuitwisseling en kruisbestuiving noodzakelijk. Laat de discussie doorgaan.
Niet terzake doende ruis wordt weg gefilterd.

White out.
 
Ik weet niet of je het door hebt Overload maar je helpt zelf toch behoorlijk mee aan de thread drift!
Op een of andere manier moet je altijd wat stellingen in je overigens goed geinformeerde posts verwerken die BS zijn.

17 mensen vorig jaar van een totaal van 1900. Volgens Ryanair is dat het laagste in Europa. Is dat genoeg onderbouwd?
Nee, dat is het dus niet. Want de helft van de officiele Ryanair communicatie is BS en volledig onbetrouwbaar.
Zijn de brookfielders ook meegeteld, waar heeft FR de cijfers vandaan gehaald om dit "vergelijk" te maken?

Volgens mij is het gewoon mooie propaganda van ryanair management om jullie onder de duim te houden. Net zoals die mooie pamfletjes over "recognition roulette". Zo niet dan houd ik mij graag aanbevolen voor de officiele cijfers waarop bovenstaand statement gebaseerd is.

Angst en verwarring onder de piloten veroorzaken daar gaat het Ryanair om!
Mensen weten niet wat ze moeten geloven! Wat overigens precies de reden is dat jullie voor Balpa recognition moeten stemmen.

Maar ach jij bent ook niet vreemd van een beetje angst zaaien toch; Big Brother is watching you:
Ook jouw baas leest mee.
horen we toch wel erg vaak uit je mond.

Van LH krijgen we meestal niet zo heel veel mensen, maar van BA, Virgin etc juist weer veel meer.
Goh dat is toch echt verbazend aangezien BA en Virgin het zo geweldig doen en gegarandeerd geen mensen redundant gaan maken. En ja LH staat op het punt mensen eruit te schoppen, bovendien is FR natuurlijk erg vrijgeveig met het uitdelen van bases naar keuze.

Ben jij soms een van de mensen die niet terug mochten komen en dat je het daarom zo moeilijk hebt? Heb je naam niet voorbij zien komen. Probeer Cargolux, FlyDubai, Emirates etc anders eens, er worden genoeg vliegers aangenomen overal, ook nu.
Tuurlijk de banen liggen voor het oprapen! Zet je roze bril eens af man!
Aan de andere kant misschien krijg jij wel iedere week een stuk of 10 aanbiedingen van top maatschappijen.

Als mensen minder tevreden zouden zijn, zou het makkelijker zijn om BALPA binnen te krijgen
Of is het omdat ze bang zijn in deze tijden gestraft te worden? In het kader van al die banen die voor het oprapen liggen!

Ik begrijp dat jouw baas meeleest en je natuurlijk geen extreme uitspraken kan doen. Maar je posts zijn sosm erg dubbelzinnig. Als het allemaal zo geweldig is waarom wil je dan Balpa recognition? Ben je nou wel of niet tevreden?
Voor mij als buitenstaander zijn je posts soms erg verwarrend!

Ik hoop dat jullie Balpa recognition gaan krijgen. Al was het maar om andere maatschappijen te stoppen met hun constante Ryanair vergelijking. Ik ben echter bang dat door het grote gehalte brookfielders, het feit dat de FR contracten zelf (zeker de oudere) niet slecht zin en het grote gehalte aan propaganda dat op de werknemers afgevuurd word het niet mee zal vallen. Divide en conquer werkt!

Zitten op deze 4 kleine bases veel oudgedienden, die misschien net als jij nog een goed FR contract hebben. En dus niet hun bases en dus levensstijl op het spel willen zetten om hun jongere collega's te steunen?
 
Last edited:
Hieronder een quote van een newsletter van BALPA.

Is niet gestemd, maar hebben ze zelf besloten.


In the interest of transparency and honesty it is with regret that we
inform you that pilots from Bournemouth, Belfast and Prestwick have
advised BALPA that they do not wish to be represented by a union.


Spatie.
 
Er is wel gestemd, per post, wat hier staat betekend dat er tegen gestemd is. Het is alleen een nette manier van verwoorden.

'ze' zoals je schrijft, bestaat niet. Het is niet zo dat een paar mensen BALPA kunnen bellen en zeggen 'onze base wil niet vertegenwoordigd worden', daar is een stemming voor nodig. Er is wel een anti-campaign gaande, die handtekening verzamelt, maar dat heeft weinig rechtsgeldigheid, vooral omdat er vaak 'under pressure' getekend wordt.

Even voor de duidelijkheid, voor buitenstaanders; er is een stemming geweest (en nog gaande, tot 21 Juli) om vast te stellen of er een ballot moet komen. Er is besloten dat voor alle bases apart te doen in plaats van voor heel de UK. Dat heeft bepaalde voordelen.

Misschien kan je, je post editen, want ik weet niet of Ryr al weet welke bases dit zijn. Deze BALPA mail, waar je uit quote, is alleen naar een zeer beperkt aantal mensen verzonden, niet naar alle leden, maar alleen naar de 'inner circle'. Het lijkt me beter om daar helemaal niet uit te quoten.
 
Goede airworkvrienden, ik vlieg noch bij BA noch Ryanair en zelfs niet bij KLM dus heb ik van daaraan gelieerde onderwerpen niet veel verstand.

Echter in een tijd dat een hele industrietak onder druk staat kan ik mij voorstellen dat het in het algemeen geen kwaad kan goed georganiseerd te zijn door middel van een vakbond. Ik geloof wel in het gezegde "united we stand, divided we fall".

Ik heb overigens de indruk dat BALPA van wat ik het gelezen toch een aardige deal heeft weten te sluiten met niemand minder dan Willie Walsh zelf en dat is een prestatie te noemen want hij wordt door velen toch gezien als een harde onderhandelaar.
 
Er is wel gestemd, per post, wat hier staat betekend dat er tegen gestemd is. Het is alleen een nette manier van verwoorden.

'ze' zoals je schrijft, bestaat niet. Het is niet zo dat een paar mensen BALPA kunnen bellen en zeggen 'onze base wil niet vertegenwoordigd worden', daar is een stemming voor nodig. Er is wel een anti-campaign gaande, die handtekening verzamelt, maar dat heeft weinig rechtsgeldigheid, vooral omdat er vaak 'under pressure' getekend wordt.

Even voor de duidelijkheid, voor buitenstaanders; er is een stemming geweest (en nog gaande, tot 21 Juli) om vast te stellen of er een ballot moet komen. Er is besloten dat voor alle bases apart te doen in plaats van voor heel de UK. Dat heeft bepaalde voordelen.

Misschien kan je, je post editen, want ik weet niet of Ryr al weet welke bases dit zijn. Deze BALPA mail, waar je uit quote, is alleen naar een zeer beperkt aantal mensen verzonden, niet naar alle leden, maar alleen naar de 'inner circle'. Het lijkt me beter om daar helemaal niet uit te quoten.


Overload,

interressant die werkwijze van MOL!

Wat bedoel je met tekenen "under pressure"? Wat voor dreigementen worden er gedaan om mensen tegen een invloed van een vakbond te laten tekenen?

Waarom kan een bedrijf zoals Ryanair niet gewoon in harmonie met haar werknemers en vakbonden om de tafel zoals bijvoorbeeld VNV en HV/MP/KL.
Als de arbeidsvoorwaarde al zo goed zijn volgens jouw , waarom is MOL dan zo bang voor BALPA?

Hoe kan het zijn dat volgens jou RYR de indeale werkgever is terwijl er daar werknemers onder druk gezet worden om af te zien van vakbonds deelname. Daarnaast lees ik dat de arbeidsvoorwaarde de laatste jaren verslechterd zijn.

Hoe denk jij dat de arbeidsvoorwaarde bij RYR er over 10 jaar uitzien bij een ruime vliegersmarkt en zonder vakbonds bemoeienis? Denk je dan nogsteeds dat RYR de ideale werkgever is?

Het valt mij op dat je de enige bent op dit forum die erg positief is over Ryanair. Dit maakt mij erg benieuwd naar je exacte functie binnen het bedrijf...
 
Back
Top