Welke auto rij jij?

Over energie gesproken...De Nederlandse staat (en allemaal trouwens) loopt ons al jaren een oor aan te naaien. Als ze echt zouden willen, dan zou het millieuprobleem allang opgelost kunnen zijn. Maar millieu is tegenwoordig een handelsproduct en een afpersmiddel van Staten en regeringen geworden. Bedrijven die inventief op zoek gaan naar andere "denkwijzen" of investeren om op een manier energie te wekken dat een bedreiging zou kunnen worden voor fossiele brandstoffen, worden opgekocht door grote energie- of oliebedrijven, die de zaak vervolgens laten doodbloeden. Maargoed, met gasten uit de Shell stal in de regering (Wouter Bos), en bedrijven als koninklijke Olie, zal ons de komende jaren nog flink wat oren worden aangenaaid.
Voor de sceptici hier een paar voorbeelden over wat mogelijk is. Men hoeft enkel hierin een paar jaar te investeren door een Staat en het millieuprobleem is opgelost.

http://www.youtube.com/watch?v=UVhXrvCCILw of google effe naar Daniel Dingel

en deze

http://www.vrijeenergiemachine.nl/component/option,com_wrapper/Itemid,35/

Cheers!
 
Last edited:
Rij thuis af en toe deze auto;

C30voor.jpg


Zo gekocht bij de Volvo dealer. Wegligging is fenomenaal. Banden volgens mij 18/19" - 235. Motor is een 2.0, rijdt super. Nee hij is niet van mij..
 
Neem je toch de Porsche-editie, kerel? ;)

Oja, een Cayenne, daar had ik nog niet aan gedacht. Die staan op hetzelfde onderstel toch?
Maar volgens de kenners is dat weer geen echte Porsche, want dat is alleen de 911:yeehaa:....

Als ik het dan toch voor het uitzoeken had, dan lijkt zo`n G-klasse me wel wat.
Heeft waarschijnlijk een cw-waarde zoals een baksteen, maar je hebt wel iets origineels.
Wordt in Oostenrijk grootendeels met de hand in elkaar geschroefd, en is al sinds 1979 op de markt met bijna een ongewijzigd exterieur.
Doet me een beetje denken aan een huisje op wielen:).
232252g.jpg



g-klasse-3313356409_4db5665a8b.jpg
 
GLK!
Is wel een tikkeltje klein maar hij ziet er wel mooi strak uit.. iets moderner dan de G.
vision_glk3.jpg
 
Pak dan de GL, is ook erg bruut. Het is zelfs zo, gelezen in een persbericht over de GLK, dat mercedes speciaal voor de mannen die een GL rijden, ze de GLK voor diens vrouwen hebben ontworpen. De beginprijs van de GLK is ook exact de helft van de GL. En als je ze beiden bestelt in 1 keer krijg je een leuke gezinskorting!:D

Zelf geen Mercedes fanaat maar is toch leuk bedacht.
 
Bruut en zeer praktisch als je dagelijks door het terrein moet baggeren, alleen jammer dat ze zo foeilelijk zijn :stapelge:.
 
Inderdaad, hier hadden mijn vader en ik het laatst nog over toen we in Kos waren. Kijk voor de grap gewoon eens wat een redelijk grote boot uitstoot. Kijk dan eens hoeveel boten er uit 1925 nog op diesel varen en welke ELKE dag de oversteek van Kos naar Bodrum maken. Kijk eens wat zij op 1 dag uitstoten. Dit zijn een stuk of 10 boten die dit zeker elke dag doen in het hoogseizoen! Van 2 dagen op en neer varen, kunnen jij en ik ons hele leven alles uitstoten met de auto wat we willen en dan nóg hebben we in totaal minder gram Co2 de lucht in gejaagd dan deze gezellige lui.

Om nog niet eens te praten over de megatankers die dag en nacht over de oceanen varen:rolleyes: Over scheef gesproken...

Een redelijke grote boot is qau uitstoot idd niet te vergelijken met jouw A6. Maar ja die redelijk grote boot vervoert passagiers. Reken is de uitstoot per persoon uit dan? Of ben je het aantal passagiers vergeten te tellen toen je met je vader in KOS was? Trouwens wat ga je straks vliegen als je klaar bent met je opleiding? En hoe zit dat dan qau uitstoot? Twee keer op en neer vliegen en ik kan me hele leven uitstoten met wat dan ook? Of gaat de vergelijking dan niet op omdat jij mss passagiers vervoert??

Om inderdaad niet eens te praten over die megatankers!! Maar wat vervoeren zij? Vracht?? Oh ja en wat vervoer jij met je A6?? Kan daar net zoveel in?? Als jij datgene wil vervoeren wat zij vervoeren dan moet je aardig wat ritjes maken met je A6!! En trouwens misschien ga jij ook wel cargo vliegen?? Dag en nacht?? Ga je dan je A6 inleveren?? Ik vind dit vergelijkingen die nergens over gaan!!

MVG
 
Bruut en zeer praktisch als je dagelijks door het terrein moet baggeren, alleen jammer dat ze zo foeilelijk zijn :stapelge:.

Geen van die baggermachines verdient een schoonheidsprijs, maar het aller verschuwlijkst (nog erger dus dan verschrikkelijk en afschuwelijk) is toch wel de Hummer, met de zijflank van een zeecontainer :D
 
heb een X5..heerlijke bak, lekker practisch, prima over het verkeer heenkijken, iedereen gaat opzij als je aan komt scheuren (vooral als mn vrouw achter t stuur zit maar dat heeft een andere reden), tv onder het rijden (jaja, ik lees ook de krant terwijl ik vlieg)..wil niets anders meer.

En ja, vlieg vracht op een dikke bak.

Size matters
 
En ja, vlieg vracht op een dikke bak. Size matters

De elegante vormen van 'The queen of the sky' ......




...........zijn toch niet te vergelijken met de lompheid van zo'n vierkante baggermolen?




De 747 is toch het ultieme bewijs dat groot niet per se lomp hoeft te zijn? :biertje:

De enige relatie die ik tussen beide kan leggen is dat zich in de vrachtkist van Kalitta (de N704CK) die in mei 2008 in Brussel tijdens de start verongelukte, zo'n baggerbouwsel bevond: :eek!:

O ja, en hoe kan ik het over het hoofd zien: zowel in een 747 als in een Humhumhummer toren je natuurlijk heel hoog boven het beton/asfalt, ten minste, zolang je met je 747 het wijde luchtruim maar niet kiest :kiss:
 
Last edited:
Om plezier te behouden in autorijden en voor de betaalbaarheid in de toekomst:

http://www.kilometerheffing-nee.nl/digitale_steunbetuiging.php ;)

Heb net eens even zitten rekenen wat ik kwijt zou zijn als die km-heffing ingevoerd zou worden:

Voor zover de tarieven al bekend zijn reken ik met het bedrag van 3 cent per kilometer. Dit bedrag zou in eerste instantie het tarief worden in 2012 en naarmate de bpm en wegenbelasting afgebouwd worden betaald de automobilist gemiddeld 6.7 cent per kilometer.http://www.autovandaag.nl/nieuws/tarieven-kilometerheffing-vastgesteld.html

Ik heb een Daihatsu Cuore en rij +/- 25000km per jaar. Uitgaande van die 3 cent is dat 750 euro per jaar. 750/12 maanden= 62,50 per maand. Terwijl ik nu slechts 12 euro aan wegenbelasting betaal! En dan weten we nog niet eens wat de spitstarieven zijn....
 
Ik heb een Daihatsu Cuore en rij +/- 25000km per jaar. Uitgaande van die 3 cent is dat 750 euro per jaar. 750/12 maanden= 62,50 per maand. Terwijl ik nu slechts 12 euro aan wegenbelasting betaal! En dan weten we nog niet eens wat de spitstarieven zijn....

Kijk dan natuurlijk ook naar de kosten die je bespaard als je in/na 2012 een andere auto gaat kopen, alsmede naar de opcenten die ook afgeschaft gaan worden. Het bezitten (mits je nog moet kopen) wordt een stuk goedkoper, het rijden alleen duurder. Alleen in die transitie (voor iedereen die al een auto heeft, die straks ook nog eens minder waard gaat worden in verkoop) is er scheefgroei. Je hebt al betaald voor het bezitten en wordt dan nog eens dubbel genaaid met verkoop (alleen koop dan wel weer goedkoper).

Vergeet ook niet dat die 3 cent een gemiddelde is afhankelijk van verbruik (CO2 neem ik even aan). Oudere Cuore is klasse B of C, dus ik vermoed dat het dan minder dan die 3 cent is. Als je straks een nieuwe / andere Cuore koopt (vanaf 2007 de meeste modellen klasse A) krijg je zowel minder (tot straks geen) BPM alsmede een stuk lager km tarief (zou dan eerder denken aan helft tot 1/3 van je huidige berekening, volgens ANWB ca. 1.6 cent per km als maximum (ik vermoed in transitie dus ca. 0.8 cent)). Je hebt dus een incentive om een zuinige wagen (zoals een Cuore) te kopen aangezien die dubbel beloond wordt, een incentive om spitstijden meer te mijden (vooral voor lease rijders een goeie stimulans hoop ik) en een incentive om minder te rijden of alternatief vervoer te overwegen (motor, OV). Het enigste wat scheef ligt naar mijn mening is dat het grootste financiële voordeel ligt bij mensen die een nieuwe auto kopen (duizenden euro's minder), alhoewel dat ook invloed heeft op de 2e hands markt natuurlijk (alleen met relatief minder "beloning").

Uiteindelijk zal je alleen duurder uit zijn als je veel rijdt of relatief veel vervuilt. Hoe minder en/of hoe zuiniger je rijdt, hoe goedkoper (of niet) je uit zal zijn in vergelijking met je huidige situatie.

ANWB heeft een mooie km prijs calculator met verschillende voordelen per categorie voor zowel nieuw als 2e hands, ook gerekend met de opcenten korting etcetera. Doe er je voordeel mee: http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/berekenuwkilometerprijs/kilometerprijscheck

Ik weet wel dat ik mijn Safrane zo lang mogelijk probeer af te rijden nu (toch weinig meer waard) en wacht op een volledig electrische Renault Fluence ZE, Nissan Leaf of Tesla model S (of wellicht nog paar andere keuzes tegen die tijd) en de bijbehorende infrastructuur (Beter Place, Loolo). Vraagt wat timing, maar dan pik je wel op tijd de BPM korting mee (zeker als je de juiste type wagen kiest, gedeeltelijk of volledig EV dus) om de km heffing te compenseren. Ik denk dat dit ook best zijn effect zal hebben op autoverkopen de komende jaren (en motorverkopen, maar dan in positieve zin waarschijnlijk).

Fluence ZE:
Renault_Fluence_951df9e4fb.jpg


Tesla model S (erg mooi vind ik, in US gerekend zelfs met hun goedkope benzine prijzen gedurende levensduur, net zo veel als een Taurus):
tesla-s4.png


tesla-s3.png


tesla-s2.png


Volledig touch screen center console:
tesla_05_510922a.jpg


Vanaf 2012 ongeveer zouden deze in massaproductie moeten zijn en zou de infrastructuur (inplugpunten en battery switchstations) in bepaalde landen al aardig op dreef moeten zijn. Komt mooi uit dus :).
 
Last edited:
Mooie bak, Nosig!;)
Als je daar in 2012 de eigenaar van wordt kan je lekker geld verdienen met de nieuwe regeling.:D

Hier de berekening van het financiële voordeel voor iemand die tegen die tijd een Porsche 911 Carrera koopt voor de prijs van maar € 119.250,00. Daar gaat dan 40 procent BPM van af. Dat is € 47.700,00. Die betaalt dus maar € 71.550,00. Dat is snel verdiend, die € 47.700,00 korting. Geweldig toch?
Helaas kan 90% van de Nederlanders geen auto kopen van € 71.550,00. Maar wellicht bevindt de resterende 10% zich voor een groot deel onder de Airworkers? :grijns:
 
Back
Top