Welke auto rij jij?

Tja,

Als je bij ons rondt kijk je zie meestal goochemerds waarmee je niet geassiocieerd wil worden in een paar jaar oude BMW of een oude mercedes rijden. Ook de nieuwe types mercedes zijn hier bij dat soort mensen zeer populair. Audi's zie je hier vrij weinig. Over het gedrag van de rijders kan ik uiteraard niets zeggen. Hier zijn het meestal BMW en Mercedes (uitgezonderd de 65+'ers) die hier asociaal rijden.

Gr
 
Wow, wat een gave reacties. Twee uur na het in ontvangst nemen van mijn nieuwe aanwinst stond ik alweer op de vluchtstrook... die bus is inderdaad niet stuk te krijgen, maar het brandstofmetertje wel! :niet_bli:

@nbairlines, bedankt dat je me effe uit de brand kwam redden makker! :biertje:

Anyway, rooky mistake

If you'll excuse me, I have a BBQ to catch! :biertje: :biertje:

Met de VW bus!

Hehehe heb ik ook een keer gehad toen ik net een Golf 1 op had gehaald.

Zie de bus wel op 30 gok ik?
 
Hehehe heb ik ook een keer gehad toen ik net een Golf 1 op had gehaald.

Zie de bus wel op 30 gok ik?

40 :) Of Triport!

Als de gordijntjes dicht zijn ligt ondergetekende achterin te pitten...
 
Last edited:
Aviation=asshole magnet. In enige luxe 600 km rijden, getver. Ik zie je wel bij Blik op de weg snotneus.
 
Afgelopen week een dag rondgekard in een 2CV, wat een geniaal ding is dat! :airforce: Heb niet vaak zoveel lol gehad met een auto!:D (En ik heb toch wel leuke auto's gereden!)
 
Hé Sheik,

"Snotneus......" Heb je het nou tegen mij !? zwarte A6, kleine 600km ....:eek:

GJ :grijns::grijns::grijns:
 
Zat me trouwens te bedenken, ik doe al een kleine anderhalf jaar 700+ km per week in een bijna 10 jaar oude Ibiza met slechts 2 airbags en géén nieuwerwetse fratsen als ABS/EBD/ASR/Traction Control/Side Airbags en ik leef nog steeds! :1855: Apart zeg...:dozey:

@ Sheik: Blik op de weg? Ik gok eerder Trauma NL ofzo, zo'n Eikenboom heeft bar weinig verstand van auto's...
 
seat marbella, 900 cc. rijd 1 op 20, zuiniger en goedkoper kan niet. Moet ook wel met ton schuld. Ik haalde een keer 165 (teller gaat tot 160) en toen begon ik em toch te knijpen.
 

Attachments

  • seat.jpg
    seat.jpg
    6.1 KB · Views: 0
Hej rukker, nee, voor jouw maak ik een uitzondering. Past ook in het economic stimulus plan voor achterhoekers en tukkers.
 
Héél diplomatiek ! Je weet zeker het verschil niet tussen achterhoekers en tukkers ?
 
Heren,

André reed lekker in een Volvo S60 D5 maar sinds hij op de bok zit is het een Seat Ibiza TDI geworden van 9 jaar oud.

Tja, het is niet echt stoer, maar wel lekker goedkoop en betrouwbaar! Stuurbekrachtiging, Centrale vergrendeling, Electrische ramen (moet je hebben omdat je bij P40 je pasje voor de slagboom moet houden) en Airco(Climat control). kortom, alles wat je echt MOET hebben zit er op. Alleen de cruise control mis ik nog een beetje, verder niks.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Blijft een vreemde gewaarwording he André, dat je als Blip-driver een grotere auto reed dan nu! :grijns:
 
Ja man,

Hahaha nep piloten verdienen meer dan "echte" piloten. De wereld op zijn kop, zover is het dus al met de piloten markt.

Maar goed, op de sim zal je nooit Captain worden en heb je ook geen leuke nightstops. Geen stessen die je kan lastigvallen en ook geen stessen en passagiers die JOUW lastigvallen. Geen overnights in shabby hotels, geen gezeik met koffers die kwijt zijn. Immigration waar je uren staat te wachten omdat je moet werken in een jammer land. Je bent elke avond thuis dus je word in de gaten gehouden door je vriendin zodat je niet net als op route als je de volgende dag vrij bent jezelf vol laat lopen (lees: een klein biertje drinkt op een doordeweekse avond).

Wel heb je een overdekte beveiligde parkeerplaats voor je auto. Werk je in een gebouw voorzien van een goeie Airco, een stabiele overheidsbaan, heel veel vrij, als je al op het werk bent hoef je ook nog eens weinig te doen, heb je een eigen kantoor met pc en internet. Een goed geregeld pensioen via ABP, altijd je salaris op tijd. enz enz enz. Waarom ben ik ook al weer weggegaan? :D

Oh ja, ik wilde doen wat ik ECHT gaaf vind! :D Of het een slimme zet was kan ik anderen pas in de toekomst vertellen, voor nu voelt het goed.:D

Groeten

:radar: André :radar:
 
Ja man,

Hahaha nep piloten verdienen meer dan "echte" piloten. De wereld op zijn kop, zover is het dus al met de piloten markt.

Maar goed, op de sim zal je nooit Captain worden en heb je ook geen leuke nightstops. Geen stessen die je kan lastigvallen en ook geen stessen en passagiers die JOUW lastigvallen. Geen overnights in shabby hotels, geen gezeik met koffers die kwijt zijn. Immigration waar je uren staat te wachten omdat je moet werken in een jammer land. Je bent elke avond thuis dus je word in de gaten gehouden door je vriendin zodat je niet net als op route als je de volgende dag vrij bent jezelf vol laat lopen (lees: een klein biertje drinkt op een doordeweekse avond).

Wel heb je een overdekte beveiligde parkeerplaats voor je auto. Werk je in een gebouw voorzien van een goeie Airco, een stabiele overheidsbaan, heel veel vrij, als je al op het werk bent hoef je ook nog eens weinig te doen, heb je een eigen kantoor met pc en internet. Een goed geregeld pensioen via ABP, altijd je salaris op tijd. enz enz enz. Waarom ben ik ook al weer weggegaan? :D

Oh ja, ik wilde doen wat ik ECHT gaaf vind! :D Of het een slimme zet was kan ik anderen pas in de toekomst vertellen, voor nu voelt het goed.:D

Groeten

:radar: André :radar:


Hehehe, Captain-STO lijkt me een mooie term om te introduceren in het hok! :grijns: Idd errug goedwerkende Airco, heb in de zomer dikkere kleren aan dan in de winter op zaal! :kerst:

Anyhow, ontopic:

Als ik later groot ben vind ik dit wel een leuk gebakje:

wiesmann_gt.jpg


:airforce:
 
Hehehe, Captain-STO lijkt me een mooie term om te introduceren in het hok! :grijns: Idd errug goedwerkende Airco, heb in de zomer dikkere kleren aan dan in de winter op zaal! :kerst:

Anyhow, ontopic:

Als ik later groot ben vind ik dit wel een leuk gebakje:

wiesmann_gt.jpg


:airforce:

Een Wiesmann, als ik me niet vergis
 
trlof, die bus moet zo ongeveer de sterkste auto zijn die vw ooit gebouwd heeft. Het (mini-)bus systeem in Lagos (Nigeria) is gebaseerd op dit voertuig en er rijden er duizenden. Als je ziet hoe er met die dingen geragd wordt dan is het gewoon een wonder dat die dingen nog in zulke aantallen rondrijden - of een testament aan het originele VW ontwerp

Vergis je niet, dat oude model (met de ronde koplampen dus, de echt oude) werd tot een jaar of 3 geleden gewoon nog gloednieuw gebouwd in Brazilie (en met vloeistof gekoelde motor). Dat kan ook verklaren waarom je er zoveel van ziet, terwijl jij denkt dat ze 30 jaar oud zijn. Hier een (toen) gloednieuwe 2003 combi (met benzine / ethanol motor):

10955897_meFxu-M.jpg
 
Vergis je niet, dat oude model (met de ronde koplampen dus, de echt oude) werd tot een jaar of 3 geleden gewoon nog gloednieuw gebouwd in Brazilie (en met vloeistof gekoelde motor). Dat kan ook verklaren waarom je er zoveel van ziet, terwijl jij denkt dat ze 30 jaar oud zijn. Hier een (toen) gloednieuwe 2003 combi (met benzine / ethanol motor):

Klopt. In Brazilië breek je je nek erover. Ze worden daar nog altijd gebouwd, tot op de dag van vandaag!

stage_kombi.jpg


http://www.volkswagen.com/br/pt/modelos/kombi.html

Verkrijgbaar in elke gewenste kleur, zolang het maar wit is. Ze zijn gemakkelijk herkenbaar aan het iets hogere dak.

Tenzij ik mij ernstig vergis zijn deze echter nooit geëxporteerd buiten Zuid-Amerika, behalve door hobbyisten. Er is een bedrijfje in Engeland waar je ze kan kopen. Zetten ze het stuur ook nog voor je over! Maar daar betaal je dan ook flink voor.

De T3 (de opvolger hiervan) is na het beëindigen van de productie in Europa in het begin van de jaren '90, nog enkele jaren gebouwd in Zuid-Afrika. In en rondom Zuid-Afrika zie je ze nog vrij vaak. Deze zijn, net als de laatste Europese en Amerikaanse exemplaren, aardig gemoderniseerd en gemakkelijk herkenbaar aan de vierkante koplampen.

Groetjes,

Timon
 
Ik ben er vrij zeker van dat dit europese vw's zijn. Je kunt de ovale sticker nog zien zitten. Afrika is een grote dumpmarkt voor europese auto's. De grootste aanvoerhaven/markt is in Cotonou (Benin, buurland van Nigeria). Veel ingeruilde auto's in Europa gaan via handelaren de boot op richting Afrika, waar de meesten uiteindelijk in Nigeria terecht komen. Het is ongelooflijk hoeveel auto's je daar ziet met NL, D, B, F, CH stickers achterop. De belangrijkste markt voor oude Lada's en 20 jaar oude Toyota Corolla's is Ethiopia. Ik heb nooit geweten dat er in NL zoveel lada's en corolla's rond reden in de jaren 80. Die oude Corolla's zijn zeer populair omdat er aan onderdelen geen gebrek is (donorauto's zijn er immers ook genoeg). Datzelfde geld voor de VW bus in Nigeria. Simpele techniek, en genoeg donoronderdelen om de vloot op de weg te houden
 
Net als de oude type VW combi's is het oude type Corolla ook zo'n auto die tot een paar jaar geleden nog gewoon nieuw gemaakt werd speciaal voor de Afrikaanse markt (ik weet niet tot wanneer, kan er niks online over vinden). Dit was mijn redelijke nieuwe huurauto in Suid Afrika in 2004 (Overload zal nu wel zuchten van herkenning):

8325075_3WVCF-M.jpg


Het blijft apart, dat er een Toyota fabriek in Suid Afrika is die een aantal modellen exporteert voor de Europese markt. Dat Mercedes auto's in Brazilië maakt en exporteert naar Europa. En dat VW modellen heeft in Brazilië die we hier, noch in Duitsland, ooit hebben gezien.

Maar goed, niet alles is dus zo oud als het lijkt.
 
Back
Top