Welke auto rij jij?

Jaja, was er al mee bezig. Eerst even de kat uit de boom kijken, poes... ;)

Ik heb sinds een jaar of twee voor het eerst in mijn leven een auto gekocht. Heb een dikke 2650 euro gespaard en daar een '97 Renault Safrane Phase II voor gekocht met toen 220.000 km (nu 250.000 km ofzo). Automaat, airco, cruise control, 2 liter 4 cilinder (lichtste blok voor de Safrane, tevens zuinigste, kom uit rond 1:12). Mega kofferbak (echt groter dan veel stationwagons) en de meeste binnenruimte in zijn klasse (lees 7 serie). Als ik met m'n 1.90 m voorin ruim ga zitten, kan ik nog ruim zonder problemen achter mijzelf zitten dus. Een echte Chirac bak, met pratende computer ("rechter achterlicht, defect", "veiligheidsgordel niet om", "motorkap niet gesloten" etc). Safrane is echt een top koop als je een degelijke 2ehands wil. Degelijk (Volvo) blok, geen roest, geen slechte karakter trekjes, zeer comfortabel, echt perfect.

137275394_EtWx9-M-2.jpg


117032276_KLsR2-M.jpg


Pedaalemmers zijn echter niet mijn passie, de Safrane is puur een praktisch, goedkoop en relatief zuinig vervoermiddel "erbij". Mijn geld steek ik hierin (mijn 9e motor):

361941846_saoU6-L.jpg


361982614_ZfEek-L.jpg


V4, 1300cc, 0 naar 100 km/h in ca. 3.5 seconden. Kan ik ook gebruik van maken in NL, want ik sta toch altijd vooraan bij het stoplicht :airforce:. Die Diablo heb ik nog niet nodig dus...

Volgens mij staat die Safrane al een tijdje stil bij mij voor de deur :haha:
 
Wacht maar tot je de bougies moet verwisselen, of een lampje moet vervangen. Kijken of je dan nog zo enthousiast bent over de Franse technologie...

;-)
 
Ach, mijn franse autootje(peugot 306) repareert zichzelf! Na een weekje steeds afslaan (toeren zakten zover weg dat na hij na het starten meteen weer afsloeg) doet hij het weer prima! Portugal is echter niet echt goed voor de deuken en krassen in je auto. Krijg er toch wel 1 keer in de 2 weken een kras of deuk bij helaas!
 
Overload reed altijd zo'n 40k per jaar in een eerder genoemde Toyota uit 1985. Heb denk ik een goeie 200k in dat ding gereden. Top auto.
Nosig kwam hem wel eens helpen starten om vijf uur 's-morgens en daarbij de hele straat wakker maken met z'n motor..... Mooie tijden.
De beste auto in die tijd was van Eikie though..
Laat de topic starter maar genieten van die Audi. Na z'n opleiding en TQ kan hij die niet meer betalen.
Een vriend van me heeft trouwens vorige week na drie dagen z'n R8 total loss gereden. Au.
 
Ook al? Jonge ventjes met snelle auto's gaan niet goed samen denk ik. Het is de vraag of de verzekering hem wat geeft, want het was z'n eigen schuld. En met de base freeze is hij voorlopig ook nog geen captain, dus dat hakt er in....
En hij had net trots de foto's op facebook gezet :)
 
ik post morgen dan hier even de foto's van mijn GT3 , die vind je onder die van mijn DB9...
 
Heb van de week een Porsche Panamera Turbo besteld. Leek me wel handig voor de kids.... :biertje: R8 is een kappersauto.
 
Last edited:
Ik rij Mini Cooper en zoals het hoort in British Racing Green.
560465261_5_xwbR.jpeg


Heb ook nog een Chevrolet (Daewoo) Tacuma, maar daar rij ik vrijwel nooit in... Mini is gewoon te leuk!!
 
Heb van de week een Porsche Panamera Turbo besteld. Leek me wel handig voor de kids.... R8 is een kappersauto.

Elke Audi is een kappersauto, en zo'n Panamera?:stapelge: D'r is toch maar 1 sensible solution in die klasse..:duh:
 
ik post morgen dan hier even de foto's van mijn GT3 , die vind je onder die van mijn DB9...

Hoe bevalt de DB9? Ik heb er laatst bijna een gekoch op aandringen van een collega, maar ik vond het toch zonde van m'n geld. Twee FO's hier in STN hebben er een, maar dat is volgens mij op afbetaling.
 
Tsja, het was de panamera of de quattroporte. Dan kies ik voor kwaliteit... ( en toen werd ik wakker)
 
:haha: geweldig lollercopter. Dat is wat je noemt een echte Airbus :p:
 
ik post morgen dan hier even de foto's van mijn GT3 , die vind je onder die van mijn DB9...

DB9, mooie bak. Zag er laatst eentje in Hamburg. Maar ik zou mijn geld liever uitgeven aan een mooie motor of wellicht zelfs eerder een eigen kistje (sportcruiser ofzo). Benieuwd naar de foto's, ik zie ze vrijwel nooit in NL. DB9 en GT3, dan moet je wel een echte liefhebber zijn om je geld daaraan te spenderen (of echt money to burn hebben). Bezoekje aan Porsche museum in Stuttgart vorige maand was leuk, maar ik hou het denk ik maar bij kijken niet kopen.
 
Back
Top