Wie van de drie? (accountants)

Ditched

New member
Zojuist het (nieuwe) Brookfield contract ontvangen.

Wat ik uit de uitleg van Brookfield begrijp is dat ik me in Ierland moet inschrijven als Limited Company via één van de onderstaande accountants bureau's.

Wie heeft er ervaring met:

1) McNamara and Associates
2) CXC Consultants Exchange
3) Redstone Corporate Services

Alle info is van harte welkom!!

mvg
Ditched
 
Hoi Ditched,

Is al vaker gezegd, maar volgens mij mag je vrij je accountant kiezen. In mijn contract sonden deze firma's ook genoemd, maar ik zit bij een NLse accountant.

Als ze maar zo'n verklaring krijgen dat jij je centjes afdraagd, dan zijn zij gedekt.

Uiteraard ken ik het nieuwe contract niet.
Hier telt ook weer: Bel Declan Dooney van Brookfield, die weet het wel uit te leggen.

PS: heb ook geen limited company, gaat om het afdragen van belasting.
Als het je lukt om toch een LTC op te zetten en daardoor in NL minder/geen belasting te betalen, dan krijg ik graag info van jou!

Suc6!

Greetz,

JC
 
Hoi Ditched...

Zelf heb ik McNamara gekozen, zijn opzich snel met het sturen van de documenten en tot nu toe ben ik er tevreden over.
@ JC in het nieuwe contract staat dat je verplicht een Iers LTC moet opzetten, jij hebt waarschijnlijk een ander contract.

Groetjes van Marc
 
Je mag inderdaad vrij een accountant kiezen, maar moet wel in Ierland een LTD oprichten. Deze drie worden aangeraden door Brookfield.

Belasting gaat dus straks naar Ierland en das opzich niet zo gek omdat ze een van de laagste van Europa hebben.

Dit staat er in de bijgaande uitleg van Brookfield

Taxation. You will note that you are obliged to set up your taxation arrangements in Ireland. [...] This is the only basis on which Brookfield will supply your services to Ryanair. Please do not contact us in order to suggest any other taxation arrangements as they will not be acceptable to Brookfield...

Dus weinig keuze lijkt me.

JC, hou je op de hoogte.

mvg
Ditched
 
Fijn dat het zo staat, maar gaat NL hier mee accoord? Zo nl. ook GRAAG een LTD opzetten en in IRL blasting betalen... alles is minder dan in NL.

Zou je me mischien het contract kunnen mailen? Dan ga ik hier eens mee naar mijn accountant. Zo ja, PM voor e-mail adres.


Suc6 met je keuze!
 
Bedankt!

Heb CXC gebeld, ze zijn erg behulpzaam.
Het klinkt fiscaal uitermate interessant.

Zal BDO eens vragen waarom dit volgens hen niet kan.
Maar ik denk dat ze een klant minder hebben....
 
Bedankt!

Heb CXC gebeld, ze zijn erg behulpzaam.
Het klinkt fiscaal uitermate interessant.

Zal BDO eens vragen waarom dit volgens hen niet kan.
Maar ik denk dat ze een klant minder hebben....


Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk waarom ze denken dat het niet kan. Misschien zien ze nog wat haken en ogen die wij niet zien.

Heb gisteren zo'n beetje heel de belastingdienst aan de telefoon gehad toen ik uiteindelijk bij iemand uit kwam die het allemaal prima vond. Zolang je maar opgeeft dat je je belasting in Ierland betaald hebt. En ook al betaal je je healthcare in Ierland, je kan nog steeds hier naar de tandarts/dokter noem maar op.

mvg
Ditched
 
tax

tax

Zijn er nog mensen hier die mischien tips hebben voor een brookfielder qua tax afdragen, ik hoor wel is dat malta wel interresant is maar heb er absoluut geen kaas van gegeten!:eek!:
 
Zijn er nog mensen hier die mischien tips hebben voor een brookfielder qua tax afdragen, ik hoor wel is dat malta wel interresant is maar heb er absoluut geen kaas van gegeten!:eek!:

Zoals onderstaand vermeld..... Je bent nu verplicht om in Ierland belasting af te dragen, zoals in het Brookfield contract staat.

Nu heb ik de Ierse belastingvoorwaarden voorwaarden gelezen, eisen staan als: grootste deel werkzaamheden in Ierland, woonachtig bent in Ierland, etc. Ik ga dit verder uitzoeken, aangezien in Nederland nog een studieschuld te verrekenen is. Tenzij het feit dat ik (verplicht werk) via mijn eigen Ierse Ltd. roet in eten gooit.

Mvg
 
Bedankt!

Heb CXC gebeld, ze zijn erg behulpzaam.
Het klinkt fiscaal uitermate interessant.

Zal BDO eens vragen waarom dit volgens hen niet kan.
Maar ik denk dat ze een klant minder hebben....

Hey JC,

Ben hier zelf ook mee bezig. Brookfield verplicht je de belasting in Ierland te betalen tegenwoordig. Ook ik heb de halve belastingdienst aan de lijn gehad (GWO??), en die gaven aan daar hun vraagtekens bij te hebben, op grond van artikel 14 van het belastingverdrag NL-IRL. Ze gaven me de tip een afspraak te maken bij het lokale belastingkantoor, met iemand met kennis van internationaal belastingrecht, om dingen af te spreken. (Zo kan er achteraf geen gezeur van komen)

Mijn opleidingskosten uit Nederland verrekenen zit er dan verlopig ook niet in waarschijnlijk.

Ben benieuwd waarom BDO (net als de meneer van de belastingdienst) denkt dat deze constructie helemaal niet kan. Heb je daar al meer info over? Zou deze graag vernemen, eventueel via PM.

Alvast bedankt.

Mvg,

Accumulator
 
Hoi Accu,

Het idee was dat je een wereldinkomen hebt. Dus ook al betaal je belasting in IRL dan nog moet je je inkomen in NL opgeven. Stel, in IRL moet je over je inkomen 10K belasting betalen en in NL 20K mag je dus in NL nog ff 10K bijbetalen. Over het feit of IRL gerechtigd is om dit zo te doen is niet ter sprake gekomen omdat het in mijn geval niet voordeliger is om in IRL te betalen.

Suc6 met je zoektoch, verneem graag je resultaten!
 
Hoi Accu,

Het idee was dat je een wereldinkomen hebt. Dus ook al betaal je belasting in IRL dan nog moet je je inkomen in NL opgeven. Stel, in IRL moet je over je inkomen 10K belasting betalen en in NL 20K mag je dus in NL nog ff 10K bijbetalen. Over het feit of IRL gerechtigd is om dit zo te doen is niet ter sprake gekomen omdat het in mijn geval niet voordeliger is om in IRL te betalen.

Suc6 met je zoektoch, verneem graag je resultaten!

Hey JC,

Dat verhaal heb ik ook gehoord, maar vervolgens vertelde de meneer van de Nederlandse belastingdienst weer dat dit niet zo is. Volgens hem hoefde ik het verschil niet in Nederland bij te betalen.

Mocht dit wel zo zijn, dan komt gelijk de vraag naar boven hoe dit gaat met de verrekening van je studieaftrek... Gaan ze alleen het verschil berekenen, of nemen ze het volledige wereldinkomen, halen de in Ierland betaalde belasting eraf, en je krijgt het waarschijnlijk kleine Nederlandse deel (40% tegenover het kleine deel dat ik wellicht in de 52% kom) terug.

Met andere woorden, een heel laag rendement op je studiekostenaftrek. Dat is namelijk wat je juist niet wilt.........

Toch maar die afspraak maken op het belastingkantoor binnenkort, en daarna bij een Nederlandse accountant om hem er ook nog even naar te laten kijken......
 
Hoi guys,

Dit draadje is al weer een tijd oud, maar voor mij eigenlijk best actueel. Zelf ga ik in april met de TQ starten in EMA en kan best wel wat adviezen van jullie gebruiken.

Het is inderdaad zo dat je alles in IRL moet opzetten en regelen, op basis van het nieuwe contract. Heeft iemand van jullie enig idee wat hiervan de consequentie is voor a) de belasting en b) mogelijke hypotheek renteaftrek. Wellicht dat er een deel van de aftrek via het inkomen van mijn vrouw verrekend kan worden.

Alle hulp, tips adviezen zijn meer dan welkom. Geldt natuurlijk ook voor alle adviezen die ik kan gebruiken om mijn TQ succesvol te maken:biertje:
 
Hallo,

Het is duidelijk dat ierland een laag belastingtarief heeft over de winst die je als Ltd maakt.

Hoeveel betaal je dan nog extra aan inkomstenbelasting en premies etcetera want je bent een werknemer van je eigen Ltd....

Uiteindelijk betaal je dan behoorlijk wat belasting neem ik aan.

Groeten
 
Moet eerlijk zeggen dat ik er het fijne nog niet vanaf weet. Alleen vermoed ik dat het een vorm heeft van ZZP'er / eenmanszaak.

Waarbij geldt dat je inderdaad je inkomen hebt uit de gemaakte uren. Echter voordat je je belastbaar inkomen hebt, waarover je belasting betaalt, kan je (neem ik aan) diverse aan het werk gerelateerde kosten vanaf trekken. Althans dat is in NL bij het ZZP/1 manszaak principe. En ik ben eigenlijk benieuwd welke kosten/uitgaven dan als aftrekpost in aanmerking komen.

Het resultaat daarvan is dan een lager belastbaar inkomen, maar volgens mij zonder dat er nog aanvullend vennootschapsbelasting betaalt moet worden.
 
Vind het heel apart dat er al zo lang via brookfield gevlogen word en is er dan echt niemand die een directe oplossing heeft en duidelijk legaal is?????

Iedereen zijn situatie is hetzelfde met betrekking tot wonen/werken. Ok misschien 5 verschillende varianten dus waarom niet accountantskosten delen?
 
Beste Robikanobi,

De situatie is dat de contracten een bepaalde looptijd hebben en dat er veranderingen kunnen onstaan. Hierdoor is het zo dat je verschillende soorten contracten kan hebben. De meest recente contracten zullen er anders uitzien dan tov vorige versies en hierdoor kan je altijd onduidelijkheden hebben. Daar is niets illegaals aan.

Daarnaast is niet ieders situatie identiek en zomaar kopieerbaar, dat zou het leven wel een stuk makkelijker zijn. En hebben fiscaal juristen /adviseurs ook minder te doen, maar dat even daargelaten.

En wat betreft eventuele aftrekposten die je in NL, mits ze er nog zijn, kan toepassen daar ben ik redelijk mee bekend. Maar voor de fiscaliteiten en de wettelijke toepassing daarvan in IRL ... dat is nieuw voor me. In dat geval is alle advies en hulp welkom. Dus mocht ook jij nog tips hebben, dan hoor ik ze graag.

Grtz Stabilo
 
Je mag o.a het volgende bij CXC aftrekken:

Sample List of Expenses you may be able to claim:

• Yearly Medical Check
• Training Costs – including travel and accommodation / subsistence where relevant
• Licence, Security Check & Airport IDs
• Dry Cleaning of Uniform
• Initial purchase cost of business equipment e.g. computer, printer and associated items or transfer of equipment to the company
• Repairs and maintenance to business equipment
• Subscriptions to journals, magazines
• Membership of professional organisations
• Seminar and Conferences expenses
• Business mileage – a mileage rate is claimable for journey undertaken for business purposes (these will be the civil service rates as they apply to your car type)
• Mobile Phones
• Internet Costs
• Consumables, Stationery, Postage
• Pension contributions

Cheers
 
Back
Top