Hi all,
Ik wil erg graag piloot worden, en heb ongeveer 2 maanden geleden de keuring doorlopen bij de EPST, maar werd afgewezen bij Fase 2, want men vond me niet geheel in het plaatje passen. Helaas.
Nu ben ik gaan rondsnuffelen voor andere scholen, en ga me maar direct aanmelden voor de KLS en de NLS, heb nog geen open dagen bezocht, maar de eerst volgende informatie dag bij KLS is pas in september. En ik heb al erg veel info verzameld, en ook positieve dingen erover gelezen hier op het forum. NLS info avond is al wel in juni, maar omdat ik al veel info van dit forum en het internet heb gehaald, ga ik me denk ik ook maar meteen voor de selectie procedure aanmelden, omdat dat gewoon veel tijd bespaart (of denken jullie dat het toch echt slimmer is om eerst die info avond bij te wonen)?
Dat was vraag 1.
Tweede vraag is, ik weet dat de kansen om door alle keuringen heen te komen klein zijn, zeker bij de KLS. Dus ik probeer nog steeds m'n ogen en oren goed open te houden voor andere vliegscholen. Ik heb het veel gezocht en vergeleken van verschillende vliegscholen. EPST, KLS, en NLS staan toch wel bekend als de 3 "besten" merk ik. Maar goed, wat zou daarna een aanrader zijn? Liefst zou ik wel een deel van de opleiding in het buitenland doen, maar het is geen must.
Ik zat zelf nog te denken aan Stella, DFA (allebei wel in Nederland, maar goed, ik las nog wel wat twijfelachtige berichten over Stella), of misschien de EAA (maar daar kan ik toch niet super veel over vinden).
Ik probeer er een beetje vaart achter te zetten, want ik heb de afgelopen jaren, behalve werken weinig gedaan, en ik zou nu toch wel echt graag die opleiding gaan doen, en hoe ouder je wordt, hoe groter het "gat", en hoe slechter op je CV ook weer... maar vooral eigenlijk, ik wil zelf zo snel mogelijk beginnen met een goede vliegopleiding!
Nou, ik ben benieuwd naar jullie meningen. Alvast bedankt iedereen voor alle tips en adviezen!!
Matis
Ik wil erg graag piloot worden, en heb ongeveer 2 maanden geleden de keuring doorlopen bij de EPST, maar werd afgewezen bij Fase 2, want men vond me niet geheel in het plaatje passen. Helaas.
Nu ben ik gaan rondsnuffelen voor andere scholen, en ga me maar direct aanmelden voor de KLS en de NLS, heb nog geen open dagen bezocht, maar de eerst volgende informatie dag bij KLS is pas in september. En ik heb al erg veel info verzameld, en ook positieve dingen erover gelezen hier op het forum. NLS info avond is al wel in juni, maar omdat ik al veel info van dit forum en het internet heb gehaald, ga ik me denk ik ook maar meteen voor de selectie procedure aanmelden, omdat dat gewoon veel tijd bespaart (of denken jullie dat het toch echt slimmer is om eerst die info avond bij te wonen)?
Dat was vraag 1.
Tweede vraag is, ik weet dat de kansen om door alle keuringen heen te komen klein zijn, zeker bij de KLS. Dus ik probeer nog steeds m'n ogen en oren goed open te houden voor andere vliegscholen. Ik heb het veel gezocht en vergeleken van verschillende vliegscholen. EPST, KLS, en NLS staan toch wel bekend als de 3 "besten" merk ik. Maar goed, wat zou daarna een aanrader zijn? Liefst zou ik wel een deel van de opleiding in het buitenland doen, maar het is geen must.
Ik zat zelf nog te denken aan Stella, DFA (allebei wel in Nederland, maar goed, ik las nog wel wat twijfelachtige berichten over Stella), of misschien de EAA (maar daar kan ik toch niet super veel over vinden).
Ik probeer er een beetje vaart achter te zetten, want ik heb de afgelopen jaren, behalve werken weinig gedaan, en ik zou nu toch wel echt graag die opleiding gaan doen, en hoe ouder je wordt, hoe groter het "gat", en hoe slechter op je CV ook weer... maar vooral eigenlijk, ik wil zelf zo snel mogelijk beginnen met een goede vliegopleiding!
Nou, ik ben benieuwd naar jullie meningen. Alvast bedankt iedereen voor alle tips en adviezen!!
Matis