Stella in de elsevier

Wat ik wil vragen aan deze en gene op het forum, hou het feitelijk. Ik en andere klasgenoten lezen vaak reacties op dit forum waarvan wij denken, waar halen ze het in godsnaam vandaan.

Don't get me wrong, ik probeer je niet aan te vallen ofzo. Maar, je noemt die 90% alsof het een feit is.

Maar 'Waar haalt hij het in godsnaam vandaan' was de eerste gedachte die bij me op kwam toen je over die 90% begon.

ik baseer dit op wat ik van mijn medeleerlingen meekrijg, er zijn ook een aantal leerlingen van Beek uiteindelijk afgestudeerd in teuge vanwege de genoemde tekorten.

Volgens mij was het eerder andersom, en hebben een aantal studenten uit Teuge bv IFR, ME en/of MCC in Beek gedaan.

Maar, de 90% gaat ook niet op voor leerlingen uit Teuge, of voor leerlingen uit Beek, of voor leerlingen uit Beek en Teuge bij elkaar. Zoals ik al liet zien zou dit betekenen dat er maar 11 mensen selectie hebben gedaan. Dus, nogmaals, waar haal je (of je medeleerlingen) die 90% vandaan?

gr.
 
Don't get me wrong, ik probeer je niet aan te vallen ofzo. Maar, je noemt die 90% alsof het een feit is.

Maar 'Waar haalt hij het in godsnaam vandaan' was de eerste gedachte die bij me op kwam toen je over die 90% begon.



Volgens mij was het eerder andersom, en hebben een aantal studenten uit Teuge bv IFR, ME en/of MCC in Beek gedaan.

Maar, de 90% gaat ook niet op voor leerlingen uit Teuge, of voor leerlingen uit Beek, of voor leerlingen uit Beek en Teuge bij elkaar. Zoals ik al liet zien zou dit betekenen dat er maar 11 mensen selectie hebben gedaan. Dus, nogmaals, waar haal je (of je medeleerlingen) die 90% vandaan?

gr.

raphael, daar kan je op doorvragen wat je wilt, mijn antwoord blijft, nogmaals, van mijn directe medeleerlingen. natuurlijk mag je dat zoveel in twijfel trekken als je wilt, dat is je goed recht.

overigens doen de studenten uit teuge hun IFR, ME en MCC in groningen.
 
Owkee,

vind je het niet een beetje hypocriet om mensen op te roepen om alleen met feiten te komen en daarna zelf met deze uitspraak te komen die ook niet bepaald op feiten gebaseerd is?

Verder is het nog steeds zo dat een aantal leerlingen uit Teuge hun MCC in Beek doen, en niet in Groningen (ik wist niet dat Stella uberhaupt een simulator in Groningen had staan).
 
Die pipo's maken gewoon handig gebruik van het feit dat het bedrijf "LUFTHANSA........cityline." heet.

En inderdaad , ze komen regelmatig langs :
Op FL370.
Op weg van FRA naar LHR.
 
Als ik even in mag springen.:dozey:
Volgens mij is dit een eindeloze 'discussie'
Het is natuurlijk belachelijk dat een vliegschool uitspraken/beloftes als deze doet.
Op dit moment is het mijner inziens een over en weer van zaken die nu eenmaal zo zijn, je ken dr niks mee.
Stella geeft de 'grotere' vliegscholen een kat door gebruik te maken van de media, wat natuurlijk laf genoemd kan worden.
Als airworkers kunnen we er weinig mee.
De stelleanen - zo worden ze toch genoemd? - staan achter hun school, wat overigens logisch is;).
Er is veel onduidelijkheid en dat is nu juist het vervelende.
Misschien is het beter om alle zaken eens op een rijtje te zetten.
Maar ach, daar ga ik niet over.
 
Last edited:
Owkee,

vind je het niet een beetje hypocriet om mensen op te roepen om alleen met feiten te komen en daarna zelf met deze uitspraak te komen die ook niet bepaald op feiten gebaseerd is?

Verder is het nog steeds zo dat een aantal leerlingen uit Teuge hun MCC in Beek doen, en niet in Groningen (ik wist niet dat Stella uberhaupt een simulator in Groningen had staan).

noem het zoals je noemen wil, ik heb van jou nog 0,0 feit of bron gezien.. verklaar je dus nader. je hebt wel gelijk wat betreft de mcc daar heb ik me in vergist, excuus
 
Je hebt van mij geen feiten of bronnen gezien, omdat ik geen exacte feiten heb.
Ik heb geen percentages genoemd, omdat ik het exacte percentage niet weet.
Het enige wat ik zeg is dat de 90% die je 'als feit' gepost hebt niet klopt.

Het is een FEIT dat er max. 10 oud-leerlingen (volgens mij zijn het er om precies te zijn 8, maar ik kan me vergissen) van Stella bij CLH vliegen, de lijst met namen kun je als leerling vast navragen bij Stella dan weet je meteen het exacte aantal.. Zoals ik al gezegd heb, zou dat dus betekenen dat er slechts 1 oud-leerling de selectie niet gehaald heeft. Zoals ik al gezegd heb, ken ik persoonlijk al meer dan 1 oud-leerling die de selectie niet gehaald heeft.
 
Hoe zou het toch komen dat alle draadjes over (aan)stella ontaarden in geruzie?
Zou er dan toch misschien vuur zijn?
 
Hoe zou het toch komen dat alle draadjes over (aan)stella ontaarden in geruzie?
Zou er dan toch misschien vuur zijn?

misschien begrijp ik het verkeerd maar fora zijn er toch voor om meningen uit te wisselen? ruzie is meteen zon zwaar begrip dat zou ik hier niet voor gebruiken
 
Zo u wilt:
Hoe zou het toch komen dat alle draadjes over (aan)stella ontaarden in uit de hand gelopen discussies?
Zou er dan toch misschien vuur zijn?
 
Don't get me wrong,

ik zeg niets verkeerds over Stella, en ik wil al helemaal geen uit de hand gelopen discussie veroorzaken.

Alleen vind ik het wel belangrijk dat de uitspraken hier op het net en in de media redelijk juist zijnf. Het zou jammer zijn als mensen bepaalde keuzes maken op basis van uitspraken en beweringen die niet helemaal/helemaal niet juist zijn.
 
Last edited:
Zo u wilt:
Hoe zou het toch komen dat alle draadjes over (aan)stella ontaarden in uit de hand gelopen discussies?
Zou er dan toch misschien vuur zijn?

als je het wil kun je overal brand in zien (ik zie liever brand in me glas op een warme zomerdag)

mijn mening, ik vind dat stella hier vaak te zwart word afgeschildert, hoewel er een aantal uitspraken hier redelijk kloppen, zijn ze er wel hard mee aan de slag gegaan en het resultaat vind ik mag er inmiddels zijn.

@ morning glory, ik vind dit soort uitspraken niet echt een aanvulling op de discussies hier gaande.
 
@ morning glory, ik vind dit soort uitspraken niet echt een aanvulling op de discussies hier gaande.

Beste Johan_lesa,

Eigenlijk is het veel te mooi weer om binnen te zitten maar ik krijg toch een beetje last van overdadige winderigheid als ik zo door je posts aan het lezen ben:
Wat is is nu jouw feitelijke bijdrage aan de discussie?
Ik heb jouw beweringen tussen aanhalingstekens gezet om misverstanden te voorkomen.

Post#41
Je schrijft op een account van een vriend, zo moeilijk is het toch niet om er zelf 1 te maken?, dan weten we ook een beetje van je achtergrond.

"...alle problemen zijn opgelost.." (waar basseer jij dat op?)
"...Stella heeft capaciteit voor 500 leerlingen" (Oh? dat zou mooi zijn, maar waarom dan al die vertragingen?)
"...onze afdeling in Beek is 2 jaar geleden helemaal opnieuw opgezet" (een paar regels verderop beweer je doodleuk dat Beek eigenlijk gewoon het oude NLS is met dezelfde docenten, instructeurs etc...Wat nou helemaal opnieuw opgezet?

Post#44
"mensen van Lufthansa komen regelmatig langs, er gaan een groot aantal leerlingen die kant op" (er komen blijkbaar ook een evenzo groot aantal weer terug..., feitelijk onjuiste info)

Post#48
"alle problemen zijn gladgestreken en de huidige klassen zullen zelfs sneller het programma doorlopen.." (feit? waarzegger? Dit moet eerst nog blijken lijkt mij)

Post#49
"90% van de leerlingen die naar LH gaan haalt de test" (feit? wederom een journalistieke uitglijder?)

Post#55
"de problemen in de VS zijn voor 99% opgelost" (vreemd, nog geen 6 uur geleden was het nog 90%, het gaat blijkbaar vlot daar)

Post#82
"overigens doen de studenten uit Teuge hun IFR, ME en MCC in Groningen" (jammer, feitelijk onjuist)

Post#86
Raphael-lito wijst je op je ongefundeerde uitspraken o.a. over MCC in Groningen en jij durft vervolgens doodleuk te beweren dat hij niet met feiten aan komt dragen terwijl hij je net over de knie heeft gehad.

Post#93
Na alle bovengenoemde missers durf je nog tegen Morning Glory te zeggen dat "zijn uitspraken niet echt een aanvulling op de discussies hier zijn"
(toen zakte bij mij de broekband tot enkelhoogte....)

Mijn advies:
Geniet van je opleiding in Beek, erg lang zal dat niet meer kunnen zijn, immers alle klassen doorlopen de opleiding nu razendsnel en zonder enige problemen.
Als je weer gaat posten doe dat dan op een eigen account, hou je aan feiten of geef aan als iets jouw mening is maar ga niet ongefundeerd zitten kwaken, daar heeft niemand wat aan.
Er zijn veel mensen op dit forum die de informatie die ze hier op het forum vinden mee laten wegen in hun besluiten of ze piloot willen worden en waar ze de opleiding willen volgen, hou die informatie dan ook zo zuiver mogelijk.
 
Ik kom dan niet vaak op dit forum, alleen de laatste tijd dan, maar ik moet zeggen dat ik me erg verbaas over de reacties!

Ik kan me persoonlijk goed vinden in de standpunten van Johan_Lesa.. Waar ik me erg over verbaas is dat in onder andere een vorig topic over Stella gevraagd werd naar 'positieve' ervaringen van studenten van Stella. Dan zijn ze hier, een paar, maar wordt hun eigenlijk volledig de kop ingedrukt. Uitspraken in de trant van hou lekker je rozebril op en iemand op kleine onjuistheden drukken, terwijl je misschien beter kunt reageren op de grote lijn van het betoog vind ik niet zo heel respectvol. Zeker als je bedenkt dat ondertussen ook wordt gezegd dat we geen ruzie moeten maken! Laten we elkaar wat meer ruimte geven, dus ook voor mensen die niet anti-Stella zijn en niet meteen alles proberen te kraken wat er te kraken valt als er wèl eens iets positiefs naar buiten wordt gebracht over Stella.

Ik heb amper nog scherp waar deze topic over ging... Toch wilde ik nog wel wat dingen zeggen...

Zoals ik bijvoorbeeld las zijn er mensen bang voor de 500 mensen per jaar die Stella zou gaan opleiden en daarmee de markt zouden verzieken. Volgens het artikel zijn dat er nog maar 350 op de huidige school. Dan komt dat dus neer op een groei van 150 leerlingen per jaar. Dan hoor ik ook dat bijvoorbeeld de KLS gaat krimpen van 180 naar 60 leerlingen. Dat is dus een afname van 120 per jaar. Prima dus... per saldo komen er per jaar (wat die 2 scholen betreft) 30 mensen per jaar meer op de markt. Verzieken die dan alles?!

Zo hoorde ik dus ook hier dat de NLS nu klassen gaat samen voegen. Dan denk ik bij mezelf: lekker dan, dan is Pietje straks klaar tegelijk met 29 anderen (want die klassen zijn dan toch ongeveer 30 man groot of niet? Of daar het dubbele weer van? Laat a.u.b. weten). I.p.v. met 14 (zoals het vroeger was). Wat de getallen ook zijn... dubbel, betekent dus ook dubbele concurrentie op hetzelfde moment... maakt het nog moeilijker.
Dus vind ik het nogal gemakkelijk als men alleen naar Stella zou wijzen dat zij de markt verzieken.

Daarbij geloof ik ook dat de financiele positie van de KLS(als dochteronderneming van KLM, toch? = grote n.v.) anders is dan die van Stella (weliswaar onderdeel van de Steltenberggroep) en kan ik me voorstellen dat je bij de een niet kan/wil bezuinigen. Verschil in visie en financiele mogelijkheden.

Verder zegt het artikel dat Lionair zoveel vliegtuigen nodig heeft, maar nergens staat volgens mij (misschien heb ik verkeerd gelezen) dat Stella daar zoveel man aan 'moet' leveren. Zoals ik dan weer opmaak uit de vele reacties trekken mensen wel de conclusie dat Stella 'alle' leerlingen de 'vernieling' in helpt door ze daarheen te 'brengen'.
Zoals ik het interpreteer is het zo dat een leerling (misschien meerdere) daarheen gaan/willen en dat Stella dat gebruikt als reclame omdat ze daarmee ook kunnen onderbouwen dat hun leerlingen a. aan een baan komen èn b. dat maatschappijen ze aannemen omdat ze ook nog eens groeien en vliegtuigen nodig hebben. Niets aan gelogen dan toch?

Wel kan ik me vinden in de kritiek dat Stella verkeerde informatie suggereerd! Naar mijn smaak zeggen ze meestal niet letterlijk dat zij leerlingen aan een baan geholpen hebben, al suggereren ze dat wel door te zeggen dat hun leerlingen nu bij 'al die maatschappijen' vliegen. Wat Stella doet is verleiden en niet misleiden door het zo te zeggen. Ik zelf heb mijn eigen weg geknokt naar een baan, Stella heb ik daar niet bij gebruikt.

Tot horens!

Ciao,

Siff
 
Wel kan ik me vinden in de kritiek dat Stella verkeerde informatie suggereerd! Naar mijn smaak zeggen ze meestal niet letterlijk dat zij leerlingen aan een baan geholpen hebben, al suggereren ze dat wel door te zeggen dat hun leerlingen nu bij 'al die maatschappijen' vliegen. Wat Stella doet is verleiden en niet misleiden door het zo te zeggen. Ik zelf heb mijn eigen weg geknokt naar een baan, Stella heb ik daar niet bij gebruikt.


@ Siffredi, ik denk dat je in je laatste alinea perfect schets waarom Stella in jullie ogen zo hard wordt aangepakt/bekritiseert.
Vliegscholen die "relatief gezien" nog niet hebben bewezen dat ze daadwerkelijk alle beloften nakomen die ze initieel maken vragen er juist om om hard en sceptisch aangepakt te worden als ze zulke teksten en media aandacht gebruiken. Bijna elke wannabee weet dat er teveel kapers op de kust zijn die graag meeliften op de vlieg-emotie van de wannabee....

Een KLS heeft inmiddels een naam weten op te bouwen en kan (allicht soms onterrecht) wat van dat soort stoten hebben. (Dit meld ik je uit persoonlijke ervaring van een aantal jaren geleden)

De EPST bijvoorbeeld heeft zich inmiddels meer dan bewezen maar begonnen pas met hun successsen naar buiten te brengen toen ze het ook daadwerkelijk konden bewijzen en volhouden.
Maar goed, al met al denk ik dat elke vliegschool of uberhaupt een bedrijf in de luchtvaart voorzichtig te werk moet gaan, het blijft een shark infested sky waarin eerlijkheid zeker het langste duurt.

Succes
 
Opnieuw niet om lullig te doen. Maar kunnen we alsjeblieft stoppen met dat gedoe over Stella? Eén artikeltje, mijns inziens van magere journalistieke kwaliteit, en het verhaal begint van voren af aan.

Als je je in vliegscholen verdiept dan zie je toch regelmatig negatieve berichten over Stella en volgens mij in mindere mate over andere scholen. Daar trek je een al dan niet (terechte?) conclusie uit of niet. Het is mij om het even. De tijd zal leren wie de meeste studenten mag leveren aan maatschappij X en of X een goed dan wel een slecht betalende maatschappij is. Dat is denk ik het enige dat telt.

Maar is inmiddels niet alles al gezegd over dit onderwerp? Ik zou zeggen moderators, case closed!

Succes met je keuze!
 
Last edited:
Daar (kls) is het ondenkbaar dat eerstejaars aan een tafel lunchen.....

Of dit waar is laat ik aan jullie eigen fantasie over...
Wij mogen in ieder geval de koffie op tafel zetten


leerlingen-leslokaal-met-studenten01.jpg


Verder zijn uitgezakte dassen en handtassen natuurlijk prima!
 
Misschien mosterd na de maaltijd, maar toch...

Misschien mosterd na de maaltijd, maar toch...

...never even mind.
 
Last edited:
Back
Top