PPL op lelystad halen: welke club?

Over de PH-KAX gesproken, vandaag gespot op Sandefjord. Is dit iemand van het forum? Kom gerust de volgende keer een bakkie doen bij mij als je wil. Vanuit de skybar kun je bijna het hele vliegveld zien.

dsc0350.jpg

dsc0353g.jpg
 
Kweet niet, kan inmiddels wel in het KAC systeem zien wie het is maar ik heb geen idee hoe ik het moet relateren aan een Airwork member. Aan zn email adres te zien is het een kennis van Nosig :)

*jaloerse blik*

De noorse fjorden zijn zo mooi, de laatste keer dat ik daar twee jaar geleden vertrok met de boot richting .dk: de eerste 2 uur vaar je alleen maar door de fjorden vanuit Olso. Zal wel erg mooi zijn om daar rond te toeren.
 
Erg mooie route inderdaad. De fjorden worden over het algemeen mooier hoe hoger in Noorwegen komt.
Mocht de piloot zichzelf herkennen of iemand anders de volgende keer hier naar toe komen, laat het weten als je het leuk vind en ik zet de koffie klaar.
 
Ik heb de bewuste persoon al een mailtje gestuurd, ik denk dat ie de foto's wel leuk zal vinden. Meteen even gevraagd hoe hij gevlogen is. Hoe vliegt men dit soort routes, met zo min mogelijk zee of gewoon blik op oneindig en gewoon recht-zo-die-gaat en niets aantrekken van die eindeloze plas water onder je?

Btw: wat doe jij in Sandefjord? Geëmigreerd?
 
Langs de kust misschien? Zweden, Denemarken, Duitsland? Ik weet niet hoe het zit met fixed wing, maar met de helikopter mag je niet over het water tenzij multi engine, moet kunnen landen op het water, enz...

Ik volg hier een opleiding CPL-H bij EHC, die heeft het uitzicht recht op de aprons. Ik hoor het wel als ik de foto's door moet sturen, ik heb ze in raw formaat.
 
Leuk, leuk. Ik kreeg vanochtend bericht van de jongens die de KAX vlogen, of ik per ongeluk in de Embraer zat die ze op Kristiansand zagen staan. Zat echter in Evora (Portugal), maar anders had ik nog wel wat plaatjes bij kunnen voegen.
 
Vliegt de Embraer ook weleens naar Sandefjord? Ik zie tot nu toe alleen nog maar de Fokker hier.
 
Langs de kust misschien? Zweden, Denemarken, Duitsland? Ik weet niet hoe het zit met fixed wing, maar met de helikopter mag je niet over het water tenzij multi engine, moet kunnen landen op het water, enz...

Ik volg hier een opleiding CPL-H bij EHC, die heeft het uitzicht recht op de aprons. Ik hoor het wel als ik de foto's door moet sturen, ik heb ze in raw formaat.

Ik vloog die kist, samen met een clubgenoot. De route was als volgt.

Dag 1: Lelystad -> Wyk auf Föhr -> Sindal -> Trollhättan
Dag 2: Trollhättan -> Sandefjord -> Fyresdal -> Kristiansand
Dag 3: Kristiansand -> Stauning -> Helgoland-Düne -> Lelystad

Boven water heb je volgens mij even veel kans op een geslaagde noodlanding als boven de bergen in Noorwegen, maar desondanks hebben we redelijk wat water overgestoken. Het alternatief is om helemaal via het oosten van Denemarken naar Zweden te vliegen.

Die foto's zie ik graag tegemoet. Bij dezen trouwens één die ik heb gemaakt van de KLM Embraer die net vóór ons vertrok.
 

Attachments

  • DSCN3199 Kristiansand - KLM Embraer 190.jpg
    DSCN3199 Kristiansand - KLM Embraer 190.jpg
    7.7 KB · Views: 0
Hi All,
Ik ben al een tijdje bezig om me te verdiepen in hoe ik het beste mijn PPL kan halen. Ik zie momenteel eigenlijk drie scenario's:

Even een kleine update, inmiddels ben ik lid van de KLMAc geworden en afgelopen zondag was mijn eerste 'echte' lesvlucht een feit. Op veler advies heb ik Erwin Prins als mijn instructeur gevraagd en ik moet zeggen dat de eerste indruk van hem als instructeur erg positief is.

De eerste lesvlucht heeft veel indruk op me gemaakt, vooral omdat Erwin me meteen flink kennis heeft laten maken met allerlei zaken die tijdens een introles toch achterwege blijven omwille van de tijd enzo. Even een licht moment van 'paniek' toen ik vroeg "wie doet de landing zo?" (noem me naief...) en hij "jij natuurlijk, wie anders" riep, terwijl hij net downwind rapporteerde. Gelukkig kreeg ik wel nog wat hulp in de laatste fase, want het leek natuurlijk compleet nergens op. Volgens mij staan de strepen nog steeds op het asfalt...

Een compleet warrig verhaal op mn flyblog: http://www.vanderoest.net

Op naar de PPL (en daarna CPL met FI :)

Verder zijn de Vrijhof boeken binnen en ben ik druk aan het lezen. Voorlopig hou ik het even op zelfstudie aangezien KLMac nog geen eigen theorie opleiding heeft maar hier wel mee wil beginnen.

<edit speciaal voor Nosig> :grijns:
 
Last edited:
Theorie gaan we vanaf juni beginnen, mits er genoeg (minstens 3) kandidaten zijn. Zijn we nog mee bezig op de achtergrond.

Ben ik een gevaar in de lucht? :confused:
 
Notice the smiley, Nosig ;-)

Ik zou persoonlijk de opleiding in het najaar starten, in de zomer zijn veel mensen op vakantie lijkt me. Is de animo in het najaar niet groter denk je?
 
Ha Odiebla,

Dan heb ik je gisteren in de briefingroom gezien. Leuk dat je bij ons bent komen vliegen. En natuurlijk heel veel succes en evenveel plezier in de weg naar je PPL.

We komen elkaar vast nog wel eens op de social evenings tegen.

Ciao Stabilo
 
Nosig vertelt het me net op MSN ja! Klopt ik was net klaar met Erwin... Hoe was je tripje naar ehh de wadden toch?
 
Trip naar Borkum was top. Ter hoogte van EHGG nog wat gliders moeten ontwijken ... gingen tot 4000 ft, maar was prima te doen.

En naar EDWR een mooie straight in op Rwy 31, plus daarna een heerlijke lunch met pennen achter het vliegveld.

Mocht je, wat verderop in je PPL opleiding, ook een keer met Erwin naar Duitsland gaan, dan kan ik je Weeze adviseren. Daar hebben ze waanzinnig lekkere curryworsten (krijg er gelijk weer trek in of komt dat omdat het al etenstijd wordt). Anywayz heel veel plezier.

Ciao Stabilo
 
Ik vloog die kist, samen met een clubgenoot. De route was als volgt.

Dag 1: Lelystad -> Wyk auf Föhr -> Sindal -> Trollhättan
Dag 2: Trollhättan -> Sandefjord -> Fyresdal -> Kristiansand
Dag 3: Kristiansand -> Stauning -> Helgoland-Düne -> Lelystad

Boven water heb je volgens mij even veel kans op een geslaagde noodlanding als boven de bergen in Noorwegen, maar desondanks hebben we redelijk wat water overgestoken. Het alternatief is om helemaal via het oosten van Denemarken naar Zweden te vliegen.

Die foto's zie ik graag tegemoet. Bij dezen trouwens één die ik heb gemaakt van de KLM Embraer die net vóór ons vertrok.


Hey Drakis,
Had jij nog veiligheidsmiddelen mee voor de oversteek? Reddingsvesten en vlot ed?
Of ben zo gegaan? En hoe hoog vloog je?
 
Last edited:
Ik vloog die kist, samen met een clubgenoot. De route was als volgt.

Dag 1: Lelystad -> Wyk auf Föhr -> Sindal -> Trollhättan
Dag 2: Trollhättan -> Sandefjord -> Fyresdal -> Kristiansand
Dag 3: Kristiansand -> Stauning -> Helgoland-Düne -> Lelystad

Boven water heb je volgens mij even veel kans op een geslaagde noodlanding als boven de bergen in Noorwegen, maar desondanks hebben we redelijk wat water overgestoken. Het alternatief is om helemaal via het oosten van Denemarken naar Zweden te vliegen.

Die foto's zie ik graag tegemoet. Bij dezen trouwens één die ik heb gemaakt van de KLM Embraer die net vóór ons vertrok.

Leuke route. In Trollhättan naar het Saab museum geweest zeker?
 
Mocht je, wat verderop in je PPL opleiding, ook een keer met Erwin naar Duitsland gaan, dan kan ik je Weeze adviseren. Daar hebben ze waanzinnig lekkere curryworsten (krijg er gelijk weer trek in of komt dat omdat het al etenstijd wordt). Anywayz heel veel plezier.

Wat ook erg leuk is, naar Leer / Papenburg te vliegen. Je betaald er 3 landingen en de rest is gratis. Je kan er geweldig eten. Eerst 3 touch en gos. Lekker eten en dan middagje touch and go's
 
Back
Top