Nosig
Active member
I would see this aural as a "nuisance warning" and ignore it due to the altitude being flown. I would not go looking for the "why". Modern aircraft are extremely complex and the relationships between components is not always presented in the books.
Als je zo'n warning op 2000 voet krijgt (waar je hem normaal nooit krijgt als je sowieso al eens gehad hebt) is dat een aardige hint dat er ergens iets niet goed staat. Een beetje basis kennis moet je toch al snel richting RA wijzen. Bij het "too low!" ga je toch meteen denken "oh ja?", waarna je gaat checken en ziet "helemaal niet... behalve op die ene RA". Ik kan me voorstellen dat het op z'n minst ga afleiden, maar met de beperkte kennis die we tot nu toe hebben doorgekregen lijkt het er niet op dat ze zich er mee bezig hebben gehouden. Dus ze wisten al dat de RA dat regelmatig deed, of hadden het direct door, hebben besloten het gear down te doen en het te ignoren en zich daarna bezig te houden om nog op tijd de snelheid eruit te halen en de landing checklist te doen, niet wetend wat de verdere gevolgen nog meer konden zijn met die ene kapotte RA. Dan nog blijft de vraag hoe het kwam dat niemand meer aan het scannen was voor langere tijd (is het een lange landing checklist op de 73 die ook de PF afleidt?) en waarom de correctie bij stickshaker niet goed gegaan is (surprise effect, ongeloof, denkend dat het ook met die RA te maken had?).