S
Surferboy
Guest
Een van de groundcontrollers die zegt 'we have an emergency' deels geblokt aangezien er meerdere streams door elkaar lopen.
Edit: Wat is die Burlage toch een nare man met z'n gespeculeer. Onderstaande verhaal verkondigde hij ook al bij radio 1.
Seppe_Approach_Control said:Wat ik persoonlijk een vervelend en tevens zorgwekkend detail vind is iets kleins wat Baksteen zojuist vlak na de (knullige) persconferentie tussen neus en lippen noemde. En dat is het feit dat mensen van het openbaar ministerie VOOR de Onderzoeksraad voor Veiligheid toegang hebben genomen tot de rampplek (cockpit). De lichamen waren letterlijk nog niet koud!
...Valt wel mee, hij noemt een aantal mogelijke oorzaken, ANP, CNN, NOS doen er allemaal vrolijk aan mee, ik vind het zelfs wel een aardig artikel in zo'n vroeg stadium, alle invalshoeken met voor en tegens worden benoemd. Iets anders kan je toch niet verwachten van welke nieuwsbron dan ook.
wat zegt 1951 nou precies bij ong. 34 sec.?
...... Thank you sir. Het enige wat ik eruit op kan maken. Toch wat meer RT oefenen.
Wat me opviel aan alle foto's: links-midden boven de cockpit is de skin van binnen uit doorboort.
]
..Tettero van de VNV was net bij NOVA en heeft een zeer heldere uiteenzetting gegeven waarbij hij nog maar weer eens aanhaalde dat het schandalig is dat het OM zich zo pontificaal en in zo'n vroeg stadium in het onderzoek mengt.
Ik snap gewoon nog steeds niet dat, er niets tegen atc of over pa is geroepen.
Ik snap gewoon nog steeds niet dat, er niets tegen atc of over pa is geroepen.
Nog iets waar we alleen maar over kunnen speculeren, al neem ik aan dat Turkish ook gewoon Boeing procedures volgt met die slides gezien het bovenstaande: iemand heeft de slides gedisarmed na de landing, wat misschien best wel slim is geweest.
http://avherald.com/h?article=41595ec3&opt=1A Turkish Airlines Boeing 737-800, registration TC-JGE performing flight TK-1951 from Istanbul (Turkey) to Amsterdam (Netherlands) with 127 passengers and 7 crew on board, performed a controlled landing on a field outside Amsterdam's Schiphol Airport while approaching runway 18R and broke up in three parts at 10:27 local (09:27Z). The airplane is about 2000 meters short of the threshold runway 18R. No fire erupted.
Dutch Authorities reported 127 passengers and 7 crew after initial reports of 135 passengers and 7 crew. They confirmed 9 fatalities, amongst them the three cockpit crew, and 84 injuries, 6 of them in critical condition and 25 with serious injuries. Originally they had reported that there were no fatalities.
Turkish Airlines reported 127 passengers and 7 crew on board of the aircraft.
According to a report by Dutch Television emergency services had been deployed to runway 18R before the airplane went down. A fire commander said, that they were alerted of an accident on runway 18R, but when they approached runway 18R they could not see any airplane. They then drove a few kilometers to reach the actual accident site.
Surviving passengers reported, that they heard loud noises, the airplane jolted seriously like in a turbulence and then impacted ground.
An off duty pilot on the ground watching the accident said, that the airplane performed a controlled landing following loss of thrust on both engines.
The airplane had been handed off to tower at 09:24Z. An aircraft following TK-1951, most likely a Northwest Airbus A330-200 N803NW flight NW46 arriving from Minneapolis,MN (USA), reported to the tower at 09:27Z, that the Turkish was down just ahead of him, and was commanded a go-around, immediately thereafter all Schiphol frequencies started to report about a major emergency and halted all traffic on the ground.
TC-JGE can not be heard on the tower frequency on liveatc.net, possibly because of their feed listens to a multitude of frequencies including clearance, ground and tower with a lot of communication on clearance in the critical time. The tower frequency only cuts in for part into the transmission of the pilot report of an airplane down, the call sign not audible.
Schiphol's runways 18R/36L (named Polderbaan) and 18C/36C (Zwanenburgbaan) have been closed, all other runways are operating normally.
The airplane's black boxes have been recovered, first analysis of the data has started. A Go-team has been dispatched by the American NTSB to assist in the investigation.
Metars:
EHAM 251055Z 22011KT 4500 BR SCT006 OVC007 06/05 Q1027 TEMPO 2500
EHAM 251025Z 22011KT 3500 -DZ BR OVC007 05/04 Q1027 TEMPO 2500
EHAM 250955Z 21010KT 4500 BR BKN007 OVC008 05/04 Q1027 TEMPO 2500
EHAM 250925Z 20010KT 4500 BR SCT007 BKN008 OVC010 04/03 Q1027 TEMPO 2500
EHAM 250855Z 20009KT 4000 BR FEW006 BKN008 OVC011 04/03 Q1027 TEMPO 2500
EHAM 250825Z 21008KT 2800 -DZ BR FEW006 BKN008 OVC012 04/03 Q1027 NOSIG
EHAM 250755Z 20009KT 4500 BR FEW009 BKN020 04/02 Q1027 BECMG BKN006 TEMPO 2500
EHAM 250725Z 21008KT 4500 -DZ BR FEW009 SCT012 BKN020 04/02 Q1027 BECMG BKN006
SCHIPHOL - Volgens Pieter van Vollenhoven heeft de bemanning van het Turkse vliegtuig dat woensdag bij Schiphol neertstortte, geprobeerd zo lang mogelijk in de lucht te blijven. "Maar als je dan snelheid verliest, dan val je letterlijk uit de lucht. Het toestel heeft ook geen lang spoor in het weiland getrokken", aldus de voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid in het Nederlandse NOS Journaal.
...
De voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid zei in het tv-programma NOVA dat de vliegers van het toestel verpletterd zijn, toen een instrumentenpaneel achter hun rug de cockpit binnen kwam.