PO1

Dank je Psycho! :D

over de GVSS: ik weet dat het niet in dit topic hoort, maar weet niet zeker of ik er 1tje aanmaak: heeft er iemand nog tips voor?
in TopGun Holland zie je bijvoorbeeld Dave met een soort van geïmproviseerde cockpit oefenen voor zijn GVSS. En hij gaat door! Lijkt mij dan ook wel wat natuurlijk, maar is het echt zo nodig denken jullie? :)

Guido
 
Dank je Psycho! :D

over de GVSS: ik weet dat het niet in dit topic hoort, maar weet niet zeker of ik er 1tje aanmaak: heeft er iemand nog tips voor?
in TopGun Holland zie je bijvoorbeeld Dave met een soort van geïmproviseerde cockpit oefenen voor zijn GVSS. En hij gaat door! Lijkt mij dan ook wel wat natuurlijk, maar is het echt zo nodig denken jullie? :)

Guido

Die Mockup vindt je in de wachtkamer tijdens je gvss waar je altijd in kan plaats nemen. Tips van mijn kant: Ken je boekje (thans, het nodige), ontspan, geniet van de vluchten en het hotel (maak het alleen niet te laat) en pak de tijd die je in de mockup kan zitten.
De zoekmachine vindt ook genoeg tips ;)

Veel succes ;)
 
Guido,

Persoonlijk heb ik geen gebruik gemaakt van de Mock-up, meeste van mijn GVSS groep niet. Dit om de volgende redenen:

1. Je ziet niet wat je doet, alle instrumenten zijn stickers.
2. Alles komt makkelijk over. Je weet 100% dat het nep is dus je hebt de spanning van de GVSS er niet bij. Als je dus alles uit je hoofd weet doe je het zonder problemen in de Mock-up.

Mijn tip is dat je gewoon het boek goed leert zodat je het kan dromen voordat je in Soesterberg aankomt voor de GVSS. Probeer in ieder geval wel even de Mock-up, wellicht is het voor jou wel handig. Iedereen heeft namelijk zijn eigen manier van leren. Probeer het wel samen met iemand anders te doen. Zo kan de ander je vertellen wat je moet doen waarna jij ze vervolgens uitvoert. Alles moet dan namelijk wat spontaner en sneller.

En natuurlijk het belangrijkste: Probeer zo tussendoor ook te genieten van het "vliegen" en van je GVSS groep. Wij hadden toen een zeer leuke tijd. ;)
 
En blijf vooral rustig! Misschien helpt een bakje koffie je beter concentreren (of je wordt er drukker van, maar dat hangt van jezelf af;)).
 
GVSS staat toch voor Genoeg Vochtige-drank Staat Sentraal? :p:



Ik kan aanraden de mock-up wel te gebruiken. Zeker voor de standaard handelingen, dat je die gewoon helemaal goed in je hoofd hebt zitten en kunt dromen zodra je de sim in stapt. Scheelt een hele hoop gestress. Ook krijg je van de voren je 'vluchtplan' te zien.

Heel simpel, vraag iedereen in de kamer of ie zn kop even wil houden zodat er fatsoenlijk geleerd kan worden. Dan begin je van voor af aan, elke handeling doe je zoals het hoort. Stukken die lang het zelfde zijn kun je bij wijze van spreke doorspoelen. Het is gewoon visualiseren van wat je straks wilt doen.
In het begin ken je de sim nog niet zo goed, maar later weet je, ook in de mock-up, precies hoeveel voeten, bank etc. moet geven. Dat zal je dan uiteindelijk in de sim ook weer bekender voorkomen, dus wordt het wat makkerlijker (in de vorm van minder stress).
That's how I did it..

Succes!
 
Marty, met die behandelingen bedoel je gewoon cross-checks e.d?
 
Ja en de opstart checks zoals parking brake off, brakes on, full throttle, brakes release enzo. Plus het van te voren inrollen van de bochten, goed voetenwerk etc.
 
is het handig voor je GVSS om veel Flight SImulator te spelen?
ik hoor wel eens dat dat afgeraden word, omdat de GVSS anders zou zijn, en je dus al je aangeleerde "vaardigheden" in FS weer zou moeten afleren, en het dus voor jezelf moeilijk maken!

ik ben nu zelf bezig een soort mock-upje te maken ( zoiets als dave had gedaan in TopGun Holland). Lijkt me wel handig, maar zo niet, meld het me. Heb al verschillende reacties gehad natuurlijk, thanx daarvoor sowieso nogmaals! :D

Groetjes,

Guido
 
Tuurlijk is het wel handig, want je weet waar alles zit en waar alles voor dient. Mischien heb je een kleine voorsprong.

Maar veel zul je er denk ik niet mee opschieten, je weet je vluchtplannen niet.
maar ik denk dat het geen kwaad kan als je er al een beetje mee vertrouwd raakt.

m.v.g Mark
 
ahh, ok dank je, dan zijn al die uren op FS en het "bouwen" van mijn mock-upje niet voor niks geweest! :D
 
veel succes in ieder geval, ik viel mijn laatste vlucht af
voor vragen pm me maar ik wil ze met graag beantwoorden

groet mark
 
Ik heb vanmorgen PO-1 gedaan, en ik heb het gehaald!:D

Er deden 16 mensen mee, waarvan er 3 mensen door zijn.
De man die de resultaten besprak met ons, zei dat ik een uitzonderlijk hoog resultaat heb gehaald:p: , zeker omdat dit de eerste keer was dat ik PO-1 deed:D

Mijn resultaten waren:
- Ruimtelijk inzicht : 59 van de 60 goed
- 3d-test: Linkerpedaal een 9, rechterpedaal een 9 en de joystick een 9 :p:
- Selectieve luistertest: 1 fout

Volgende week dinsdag en woensdag GVSS. Heb er nu al zin in!
 
Back
Top