AIS Flight Academy??? iemand hier ervaring????

Als ik mij niet vergis moet je voor BA level A hebben (vwo) en voor AF moet je (zeer) goed frans kunnen praten. KLM kan je wel binnen komen met je havo mits je NLS, KLS hebt gedaan. Lufthansa (mainline) wil ook een Fachhochschulreife (vwo). Dus als jij behalve de KLM kans wilt maken bij Major airlines, zou je er goed aan doen om na je havo vwo te gaan doen.

correct me if I'm wrong.

Ja, u zou best eens gelijk kunnen hebben. Ik gaf alleen wat te ruwe voorbeelden, maar ik bedoel er dus grote luchtvaartmaatschappijen mee. Ander voorbeeld?: CityJet lijkt me ook leuk. En aangezien ik Marokkaans ben; Royal Air Maroc.
Maar even een off-topic vraagje; Zou ik kunnen solliciteren(met positief resultaat) bij Air-France nadat ik ben afgestudeerd op de KLS?

CYA
 
A(b)IR,

In deze tread staat veel info over Air-France. Met name over het cadetship. Weet niet of je daar nu nog voor kunt aanmelden. Er staat dat je sowieso vloeiend frans moet kunnen spreken wil je kans maken tijdens de sollicitatieprocedure.
Julien zou je er alles over kunnen vertellen maar is helaas niet meer actief hier sinds kort.

http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=7899&highlight=air+france+cadetship

Grtz

Waar is Julien gebleven dan? Weet jij het toevallig. Heb dat totaal gemist. Hij had altijd een goede bijdrage.
 
Ja, u zou best eens gelijk kunnen hebben. Ik gaf alleen wat te ruwe voorbeelden, maar ik bedoel er dus grote luchtvaartmaatschappijen mee. Ander voorbeeld?: CityJet lijkt me ook leuk. En aangezien ik Marokkaans ben; Royal Air Maroc.
Maar even een off-topic vraagje; Zou ik kunnen solliciteren(met positief resultaat) bij Air-France nadat ik ben afgestudeerd op de KLS?

CYA

Moet je niet naar de RAM School in Casablanca voor Royal air maroc?
 
Moet je niet naar de RAM School in Casablanca voor Royal air maroc?


Is een optie, maar mijn frans is niet vloeiend, dus bijv. hier afstuderen en dan solliciteren bij RAM of Atlas Blue, maar ik heb RAH gevraagd en het komt erop neer dat ik beter bij bijv. KLM kan vliegen.

CYA
 
En weer back on topic.

Ik las vanavond op PPJN dat er 4!! Captains aangenomen gaan worden in de komende 6 weken!!!

http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/AIS_Airlines

Dat gaat dus allemaal de goeie kant op, ik neem ook aan dat er dan werk is voor de Jetstreams? Heel goed allemaal!

Hierbij wil ik AIS en iedereen die er gaat werken heel veel succes wensen met deze operatie! RESPEK!!! Arend doet het toch allemaal maar even in deze tijd!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Eerste hand!

Eerste hand!

Hallo,

Ik studeer aan de AIS Flight Academy, en het bevalt mij erg goed.
Een leuke sfeer, goede en serieuze theorie-lessen, en een grote en goede vloot om de theorie in praktijk te brengen (18 - 20 kisten operationeel), zowel SEP als MEP en nog een passagierskist, de J32.

Als iedereen die de academy niet kent, nu eens even zou ophouden met speculeren waar ze ABSOLUUT geen verstand van hebben :blabla: en het overleggen met iemand die de school door en door kent, sta ik open voor vragen.

Vr Gr Iemand wiens naam je nog vaak gaat lezen!
 
Hallo,

Ik studeer aan de AIS Flight Academy, en het bevalt mij erg goed.
Een leuke sfeer, goede en serieuze theorie-lessen, en een grote en goede vloot om de theorie in praktijk te brengen (18 - 20 kisten operationeel), zowel SEP als MEP en nog een passagierskist, de J32.

Als iedereen die de academy niet kent, nu eens even zou ophouden met speculeren waar ze ABSOLUUT geen verstand van hebben :blabla: en het overleggen met iemand die de school door en door kent, sta ik open voor vragen.

Vr Gr Iemand wiens naam je nog vaak gaat lezen!

Aangezien je al de brevetten hebt, ben je dus afgestudeerd neem ik aan?
 
ik lees hier negatieve en positieve posts over deze school.
Ik ben me breed aan het oriënteren maar ik zou nu toch wel is graag willen weten hoeveel afgestudeerde piloten op de AIS een redelijke baan hebben en die 150k terug kunnen betalen!?

Gr
 
Ik ben best wel benieuwd waar afgestudeerden van Ais Flight Academy momenteel werken.

Nergens...

Ow wacht.. wellicht een aantal bij die malafide club orange... Lees Rossair.
nou arend ;) kom maar op.

Als ik nu student was zou ik mn centen in een opleiding steken met een bewezen staat van dienst. AIS valt hier niet onder. Sorry maar vertel me dan effe waar ze zoal allemaal wel niet vliegen. Ben ze bij ons nog niet tegen gekomen.
 
Ben ze bij ons nog niet tegen gekomen.

Altimeter,

Mag ik vragen, zonder enige bedoeling maar puur uit interesse, waar je zelf je opleiding gedaan hebt? Misschien is dat een goede tip voor mensen voor een (als ik jou mag geloven) hele goede school, zoniet de beste...

gr.
 
Altimeter,

Mag ik vragen, zonder enige bedoeling maar puur uit interesse, waar je zelf je opleiding gedaan hebt? Misschien is dat een goede tip voor mensen voor een (als ik jou mag geloven) hele goede school, zoniet de beste...

gr.

Tuurlijk mag je dat vragen..
Vliegschool bestaat niet meer, dus daar heb je niet veel aan ;)
Maar de markt was toen ook anders met veel minder opleiders. Nu worden er misschien wel 500+ leerlingen per jaar opgeleid door een groot aantal vliegscholen.. Dat was toen niet zo.
Ook waren de opleidingskosten niet zo hoog toen, ik was klaar voor rond de 90000 euries all in. Try that now ;)
Om nu je kansen in deze bizar slechte tijd zo groot mogelijk te maken kan ik alleen maar een vliegschool aanbevelen die een goede staat van dienst heeft.
EPST of KLS bijvoorbeeld.

Anders is het gokken met je geld en je carriere.
Do you feel lucky ?
 
Staat de AIS niet bekend als een van DE klikscholen in Nederland? Waarbij alleen maar Bristol geklikt wordt... Natuurlijk wordt er bij elke school bristol bekeken en goed bestudeerd, maar ik hoor dat AIS zijn reputatie daar niet goed aan heeft gedaan. En dat weten de maatschappijen net zo goed... Tenzij het niet waar is uiteraard, ik hoor en spreek.

En zoals Altimiter al zei... Gokken met je geld & carriere
 
Als toevoeging in het algemeen.

Ik vind dat leerlingen gepaaid worden met mooie woorden en mooie uniformpjes.
Jongens en meisjes van die jonge leeftijd zijn daar extreem gevoelig voor.
en voor dat je het weer gaat het niet alleen meer om je brevetje halen, maar om alles wat erbij hoort.

Ik deed mn opleiding in een pantelon en overhemd gekocht bij de C&A.
Had geen auto en had een cheapo horloge om de pols.
Instructeurs liepen of in normale kleren of ook gewoon een net wit overhemd.

Ik was laatst bij een vliegschool en ik heb me ogen uitgekeken.
Jongens met Breitlings om de pols en dure Raybands op de neus.
Maar ook dure auto's etc etc.
Je moet er immers wel als een echte piloot uit zien ;)
Dat je schuld door die dure shit nog meer word is natuurlijk bijzaak. En ach je verdiend straks toch zoveel! Toch ???

Maar het gaat zoveel verder, Leerlingen met strepen op hun schouders en instructeurs zelfs 4 dikke strepen! Ik zag er een uit een Cessna 152 lopen en moest toch wel even lachen. Waar gaat dit over mensen ?

Het gaat al lang niet meer over alleen je papiertje halen, het gaat over de experience, en dat mag blijkbaar een hele hoop centen kosten.

:confused:
 
Back
Top