AIS Flight Academy??? iemand hier ervaring????

"jongens, dat vliegen met een Jetstream voor westerse Olieboeren waar dan ook ter wereld kan je wel vergeten als je niet IOSA gecertificeerd bent en je captains minder dan 4000 uur total en 1000 uur on type hebben, en als de F/O's minder dan 1000 uur total hebben zijn ze ook niet welkom.

Hmmmm, in het verleden vlogen er crews met nog geen 3000 uur total time in de woestijn. Ben ik het dus niet helemaal mee eens.

Ik denk dat ik AIS het voordeel van de twijfel geef. Als je voor een meerprijs van 10k tijdens de opleiding een paar honderd uur turboprop bij elkaar kunt harken is dat een meerwaarde op de arbeidsmarkt. En zoals ik al eerder zei, je moet niet aan een vliegopleiding beginnen als het op het einde stuk moet lopen op 10k.

Verder lijkt het me niet reëel van Spinner te verlangen hier zijn hele businessplan op het forum te zetten. Contracten liggen niet voor het oprapen dus daar zal hij neem ik aan pas mee naar buiten komen als alles rond is. Ik wacht dus op de eerste reacties van óf vliegers die straks enthousiast op de J32 rondvliegen óf huilende ab initio's die in een fout afgelopen avontuur zijn gestapt. Ik hoop van harte op het eerste.
 
VJ:

In principe proberen we alle studenten een plekje te geven.
Ik verwacht dat we in het voorjaar nog 3 jetstreams gaan toevoegen.
Hierdoor zullen er ca 20 plaatsen beschikbaar zijn. Momenteel hebben we geen 20 afgestudeerden :eek:
 
Beste Vliegend jurist:

Om een idee te geven wat de type gaat kosten het volgende:
AIS is ook TRTO , hiermee zijn we in staat om de Jetstream rating in de opleiding op te nemen. De opleidings kosten zullen hierdoor wel iets hoger liggen maar zeker minder dan 10 K. Lees de type kost minder dan 10k !!!!!!!!
Overgens is dit een keuze je mag ook het oude traject kiezen.

Mijn inziens ontbreekt het bij afgestudeerde leerlingen aan ervaring.
Wij hopen op de manier iets aan deze situatie te doen.

zo nu eerst een :biertje:

Een type voor minder dan 10k vindt ik wel een toegevoegde waarde voor de opleiding, mits de leerlingen er dan ook op kunnen gaan vliegen, om uren te bouwen.
Dat klinkt als een redelijk goede deal, al lijkt me een type incl. de "basetraining" voor die prijs wel een uitdaging als aanbieder.

De tijd zal het leren waarschijnlijk....

Arend, proost! :biertje:
 
Last edited:
VJ:

In principe proberen we alle studenten een plekje te geven.
Ik verwacht dat we in het voorjaar nog 3 jetstreams gaan toevoegen.
Hierdoor zullen er ca 20 plaatsen beschikbaar zijn. Momenteel hebben we geen 20 afgestudeerden :eek:

Complimenten Arend. Zo plek te bieden aan leerlingen. Ik hoop ook echt dat de airline goed gaat lopen. Zodat er snel expansie zal zijn naar een grotere vloot. En wie weet wat daar weer uit volgt. Het idee is in ieder geval goed. :biertje:

mvg

JB
 
De site van AIS Airlines is ook de lucht in gegaan sinds 30 oktober. Staat allerlei informatie op. Ik moet toegeven dat dit er op het eerste gezicht nog niet slecht uitziet. Maar ik ben wel benieuwd of er inderdaad animo voor is. Maar goed, de naam is gevestigd en nu is het afwachten op resultaat.

Gr

Site: http://aisairlines.nl/
 
Prima school. Niets mis mee. Ga er eens kijken en vel zelf een oordeel. Die Jetstream is een prima kist. Heb nog wat opgevlogen in de Carib. Goede opstap naar groter.


Robbie
 
Deze hele discussie (waar MG met vlag en wimpel van geniet) is volgens mij voor een deel bedoelt voor de toekomstige vlieger. Die "wannabe's" die veel (tot alle) scholen in overweging nemen om tot 1 (beste) keuze te komen. Ik ben zo een (16-jarige) "wannabe" en ik denk dat jullie wel naar een reactie van zo iemand verlangen. Want hier gaat het uiteindelijk wel om. Mijn mening volgt:

Op het eerste gezicht leek de AIS FA mij een prima alternatief voor de KLS, dit wegens de lange wachttijden bij de blauwe school. Nadat ik dit onderwerp helemaal had gelezen nam dit gevoel sterk af. Ik heb het idee gekregen dat als ik afgestudeerd ben bij deze school niet echt bij een "major airline"(Voorbeelden: KLM, British Airways, Air France) aan de bak kan komen. Terwijl ik daar wel het meeste naar verlang (net als veel andere "wannabe's" denk ik). Orange lijkt me ook niet echt een leuke baan. Ik heb (jammer genoeg) geen "vertrouwen" meer in de AIS FA. Dus voor mij blijft KLS op nr. 1 staan net als veel "wannabe's volgens mij". Op naar het analyseren van de volgende school, IKA.

Ik bedank iedereen die nuttig heeft gereageerd op dit onderwerp. (MG dus niet want die zit alleen maar te chillen, maar als die wat zegt is het wel kort maar krachtig. haha capeau voor die man. Wat een voorbeeld:p.)

P.S. Graag geen haterige reactie's hierop. Kritisch is wat anders.

CYA
 
Last edited:
@ A(b)IR:
Als je je werkelijk alleen wil beperken tot "majors" dan ben ik bang dat het nog een lange zit gaat worden, sterker nog, vergeet het voorlopig maar. De "majors" maken zeer moeilijke tijden door en het zal nog een aanzienlijke tijd gaan duren voor ze weer op redelijke schaal abinitios gaan aannemen.
KLS heeft al aangegeven dat leerlingen (2010 en verder......) geen kans maken op aanname bij KLM (zie elders op dit forum)

Succes
 
Majors kun je zeker shaken. KLS is geen meerwaarde meer. Je ben net als alle andere scholen gewoon vrije markter gezien je id niet meer bij KLM kan solliciteren. Ik zou dan toch echt gaan kijken naar EPST of NLS. Of Cadetship doen. Echter je ben nog jong. Ga eerst maar eens je middelbare schooltijd afmaken. Ik gok, daar ben je nog wel 2 jaar mee bezig. Ervan uitgaande dat je VWO doet. Missschien.........heel misschien kun je dan wel weer kijken of je bij KLS meerwaarde heb.'

Succes
 
Oke, wat jullie zeggen zit zeker wel wat in, maar van (andere) ervaren piloten hoor ik ook weer dat ik waarschijnlijk precies in de goede tijd zit. Ik ben waarschijnlijk afgestudeerd (bij welke school dan ook) in de tijd dat de economische crisis over is. De luchtvaart kan dan alleen nog maar verbeteren en dan weet de KLM (of andere grote maatschappijen) niet waar ze hun piloten vandaan moeten halen. Natuurlijk is het niet te voorspellen wanneer deze recessie is afgelopen, maar het zal wel in die tijd ongeveer moeten zijn. Ik praat nu over ongeveer 2013/2014.

Ook kies ik niet alleen voor de KLS wegens de grote maatschappijen, ik vind het verloop van de reeks trajecten goed. Je doet bij de KLM eerst alle theorie en dan pas de praktische trajecten. Andere scholen wisselen steeds af. Dit doet de KLS omdat als je na je eerste vlucht minder in de boeken gaat duiken, wat overigens wel nodig is. Je wilt dan alleen nog maar vliegen en verlangt alleen maar naar je volgende vlucht. Ik denk dat dit ook het beste bij mij past. Ik herken deze situatie n.l. wel.

En zo zijn er nog veel meer redenen waarom ik voor de KLS kies.

En by the way: Ik ben op dit moment bezig aan 4 havo N&T, nog iets minder dan 2 jaar dus :D

CYA
 
* AIS gaat voor westerse olieboeren vliegen.

Ik ben heeeeeel erg benieuwd waar er dan wel geld te verdienen valt met de Jetstream.

Maar inderdaad, er is nergens iets over gezegd in het topic, ik heb het even helemaal doorgelezen, dus bij deze neem ik deze woorden terug!

* AIS gaat 1 kist opereren.

Dat weet ik niet, als het gaat gebeuren en het een "rededelijk" goeie deal gaat zijn voor de vliegers nooit genoeg! Hoe meer kisten hoe beter!

* De type gaat tussen de 15 en de 20 K kosten.

Weet ik ook niet, is inderdaad een aanname, inmiddels weten we dat ie onder de 10 K gaat blijven waarvoor HULDE!!!

Mensen, als er bij mij het beeld gekomen is dat ik AIS Airlines geen succes gun heb ik mij niet goed verstaanbaar gemaakt denk ik.

Ik zou het GEWELDIG vinden als het een ronkend succes word!

Echter, wat ik absoluut niet zou willen is dat over de ruggen van vliegschool verlaters met al 140K lening achter hun naam een leuk probeerseltje inelkaar gezet word. Dat zou ik namelijk heel erg vervelend vinden, vandaar misschien een enigzins "kritische benadering" van het geheel.

Wat ik persoonlijk ook verkeerd zou vinden is dat er misschien, wellicht, wie weet wannabees zijn die de keuze van hun vliegschool afhankelijk laten zijn van gereutel over een nog op te starten airline waar ze dan MISCHIEN, EVENTUEEL, WIE WEET, hun eerste uren zouden kunnen maken op een Turboprop, hoe leuk ook overigens.

Dat zou jammer zijn, want het is naar mijn mening geen gezonde manier van evalueren wat de beste vliegschool voor je is.

En verder, zit ik lekker naast Mornig Glory op de bank, laat ik me het bier en de pinda's en bitterballen lekker smaken en laat ik me er zeker niet afflikkeren door iemand die hier denkt uit te kunnen maken wie wat wel en wat niet mag posten op Airwork. Daar is er namelijk maar 1 voor en dat is de almachtige Diana, die zulks eventueel zal delegeren naar de colours.

Groeten

:radar: André :radar:

@ Morning Glory mag je op de bank ook een lekkere sigaar roken? Er is namelijk een nieuwe Montecristo uit, de OPEN, die schijnt heerlijk weg te roken, wie weet komt ArtHorizon dan ook nog een keer langs.
 
Ja hoor, dat mag, maar kijk wel uit met de as. Ik moet geen brandgaten in de bank. Net als de piano. Die ging vorige week ook "ineens" in de hens.
 
@ Vliegende Jurist,

Dat zou ik zo niet weten, ik heb er ook alleen nog maar over gelezen, en om eerlijk te zijn, in die landen waar ik kom snappen ze van het roken van Sigaren al helemaal niks, niet dat ik het wel snap hoor, kom ook nog maar net kijken op dat vlak. Morning Glory daarintegen komt wel in dat soort landen waar ze het wel snappen denk ik.

@ Morning Glory,

Ja hoor, dat mag, maar kijk wel uit met de as. Ik moet geen brandgaten in de bank. Net als de piano. Die ging vorige week ook "ineens" in de hens.

Natuurlijk mag dat, ik herinner me net weer dat het de bank van Beer is, die zat er zelf ook altijd lekker op te paffen. En uiteraard zorg ik er voor dat er geen as op de bank komt, ik ben geen shag rokende buffel :D

En dat verhaal van die Piano, tja, dat hebben de vlieger feestjes zo met elkaar gemeen, maar goed er komt wel weer een nieuwe, zeker VOOR het volgende feestje :D

:radar: André :radar:
 
Last edited:
Ik heb het idee gekregen dat als ik afgestudeerd ben bij deze school niet echt bij een "major airline"(Voorbeelden: KLM, British Airways, Air France) aan de bak kan komen.

En by the way: Ik ben op dit moment bezig aan 4 havo N&T, nog iets minder dan 2 jaar dus

CYA

Als ik mij niet vergis moet je voor BA level A hebben (vwo) en voor AF moet je (zeer) goed frans kunnen praten. KLM kan je wel binnen komen met je havo mits je NLS, KLS hebt gedaan. Lufthansa (mainline) wil ook een Fachhochschulreife (vwo). Dus als jij behalve de KLM kans wilt maken bij Major airlines, zou je er goed aan doen om na je havo vwo te gaan doen.

correct me if I'm wrong.
 
Kleine aanvulling op Immortal: naast KLS en NLS levert ook EPST aan KLM.


Nee hoor.. de KLM neemt naast KLSers ( ="preferred supplier") alleen vliegers aan van NLS/KLU/MLD met 300 multi engine vlieguren op een vliegtuig met een max startgewicht van boven de 5700 kg.

Bridgecourse was een tijdelijk project waarin naast een aantal andere vliegscholen idd ook de EPST meedeed. Dit project krijgt geen vervolg tenzij er in de toekomst weer niet genoeg aanmeldingen zijn van sollicitanten die aan de huidige eis voldoen....
 
Volgens mij was het zelfs zo dat EPST 10 plaatsen beschikbaar had voor die pilot en dat ze er maar een paar (2 of 3) aanmeldingen voor kregen aangezien de kandidaten de Bridgecourse zelf moesten betalen.
 
Back
Top