Wiskunde D of Natuur Leven en Technologie?


Goed verhaal. Ik moet nog even toevoegen dat ik niet puur studeer voor een engineering backup, maar mede om wat meer levenservaring erin te pompen. Ik wil zeker niet zeggen dat je zonder studie een minder goeie vlieger bent, maar als ik nu terug kijk naar de afgelopen twee jaar studeren ben ik 'zeer' blij dat ik twee jaar geleden niet ben begonnen aan aan een vliegopleiding (zelfs buiten de recessie feiten). We worden wel als engineer opgeleid en uiteindelijk komen we normaliter niet in de cockpit, maar ik ben er van overtuigd dat ik mijn leiderschap, samenwerking en nog veel meer skills niet zo ver had kunnen brengen op een Flight Academy. Aviation Studies is lang niet perfect, maar als ik Aviation Studies vergelijk met HBO opleidingen van andere bekende dan leer je hier 'zeer' goed in teams te werken en tot een oplossing te komen. Dit soort dingen zijn zeker niet onbelangrijk met MCC/CRM (Al vergt dat wel meer dan alleen leiderschap en samenwerking).
 
@ DownburstX: Ach, aviation engineering;). In Delft, daar zitten de echte die-hard engineers:D.
 
@ DownburstX: Ach, aviation engineering;). In Delft, daar zitten de echte die-hard engineers:D.

Die-hard inderdaad, maar (kort door de bocht) die komen toch gewoon bijv. in het NLR lab te staan i.p.v. op Schiphol Oost? Ik hoorde laast nog dat er nog een paar uit Delft bij ons kwamen door het stage/praktijk gebrek van L&R (ik weet niet of het waar is).

Maar, ik raak off-topic :eek:fftopic:
 
Die-hard inderdaad, maar (kort door de bocht) die komen toch gewoon bijv. in het NLR lab te staan i.p.v. op Schiphol Oost? Ik hoorde laast nog dat er nog een paar uit Delft bij ons kwamen door het stage/praktijk gebrek van L&R (ik weet niet of het waar is).

Maar, ik raak off-topic :eek:fftopic:

Klopt, L&R zijn beunhazen die knikkende knieeën krijgen als ze een steeksleutel vast moeten houden:grijns:. Nee ik heb het over Luchtvaarttechnologie/Aeronautical Engineering:D.
 
Klopt, L&R zijn beunhazen die knikkende knieeën krijgen als ze een steeksleutel vast moeten houden:grijns:. Nee ik heb het over Luchtvaarttechnologie/Aeronautical Engineering:D.

Vieze kleren...wat zijn dat? Maar dat zullen de MBO-ers ook wel weer tegen de HBO-ers roepen. :grijns:
 
Het is niet echt de tijdstip om over oliebollen te praten. Poeff, Safa heeft weer honger gekregen.

EDIT: Een broodje shoarma kan wonderen verrichten. Vraag niet hoe ik eraan kom :grijns: .
 
Nog iemand suggestis, ik twijfel nog steeds.....?

Voor een havo 3 leerling ben jij echt nog een oliebol....

Jezus, zo'n domme opmerking heb ik zelden gehoord.

Hij stelt hier volledig legitieme vragen voor zijn leeftijd. Dat jij wellicht op die leeftijd al precies wist wat je wilde gaan doen wil niet zeggen dat je hier andere mensen op grond van niets af kunt gaan zagen, beunhaas.

Wat de jongeman in kwestie hier doet is zich volledig oriënteren en zoveel mogelijk advies vragen aan mensen die al wat meer ervaring hebben, iets waar jij duidelijk in lacked.
 
Nou... hij is wel een beetje een oliebol, hoor. We hebben het antwoord nu al meerdere keren duidelijk gegeven in deze thread omdat hij meerdere keren twijfelt, hij geeft uiteindelijk toch aan dat hij eruit is... en dan ineens twijfelt hij weer (zonder weer te geven waarover of waarom). Legitieme vragen stellen is goed, maar dat blijven herhalen terwijl het antwoord al 5 keer herhaald is in dezelfde thread... Waren wij ook zo in de 3e klas? Wel erg lang geleden zeg....

Wellicht moet je wat duidelijker zijn, boschr. Misschien denken wij dat we antwoord op je vraag geven, maar is je vraag eigenlijk net wat anders dan wat wij denken dat je bedoelt... denk ik. Of je bent gewoon een gigantische draaikont (/ oliebol).... Ook niet erg hoor, iedereen heeft wel iets :D.
 
haha, maar ik twijfel steeds omdat ik nou weer denk dat wiskunde D beter op je 'papiertje' staat dan Natuur Leven en Technologie....? (Heeft dat betrekking op aanname bijvoorbeeld bij een vliegmaatschappij?)
 
In werkelijkheid maakt het geen drol uit, kies gewoon D, niet omdat het vereist is, maar dan heb je altijd meer bagage. De weg van de minste weerstand blijft immers de weg van de minste weerstand:blabla:. Als je niet de weg van de minste weerstand kiest, des te trotser je kunt zijn op je behaalde resultaten.

Oftewel, make up your mind, make a decision. Je zal een keer zelf moeten gaan beslissen.
 
Zoals ik al eerder heb gezegd (misschien is het handig om de replies hier een keer te lezen boschr), wat je ook kiest, als je er toch niet blij mee bent kun je ALTIJD van vak wisselen! Dat is nou zo mooi aan die vrije ruimte, je kunt er een beetje mee doen wat je wil. Stap dus gewoon af op je afdelingsleider als je merkt dat het vak niks voor jou is. In klas 4 is dit geen enkel probleem.
 
Ik wil geen topic ruïneren, maar is het niet zo dat je 2 vakken mag kiezen in de vrije ruimte? Als je ze beide kiest laat dat wat mij betreft alleen maar zien dat je een doorzettend mannetje bent!;)
 
Nog een vraag; Is het eigenlijk handig als je Spaans kiest voor een pilotenopleiding? (in het profiel N&T)

Ik wil geen topic ruïneren, maar is het niet zo dat je 2 vakken mag kiezen in de vrije ruimte? Als je ze beide kiest laat dat wat mij betreft alleen maar zien dat je een doorzettend mannetje bent!

@Wessen: Je kan allebei de vakken (WID en NLT) in het profiel N&T kiezen maar ik ga dat niet doen, omdat ik Spaans als keuze-examenvak in het profiel wil gaan kiezen. Ikzelf vind Spaans erg handig voor piloot en voor mezelf......
 
Nog een vraag; Is het eigenlijk handig als je Spaans kiest voor een pilotenopleiding? (in het profiel N&T)

Ikzelf vind Spaans erg handig voor piloot en voor mezelf......

Even ophelderen wat je nou bedoelt, boschr. Je vraagt eerst of Spaans handig is voor een opleiding, daarna zeg je dat je al weet dat Spaans handig is (ik zou overigens niet weten waarom dat handig is)?
 
Wiskunde D is de moeilijkste wiskunde, op de middelbare school je krijgt hier bijvoorbeeld: Kansrekening en statistiek, Meetkunde, Complexe getallen, dynamische systemen.

MAAR WAT IS NOU HET HANDIGST OM TE KIEZEN VOOR DE OPLEIDING TOT PILOOT WID OF NLT??????

Sorry vriend. Wiskunde B is het moeilijkste stukje wiskunde.
Misschien weet je nog niet zo goed wat het is, want meetkunde is toch echt wiskunde B. Inderdaad is wiskunde D statistiek.
Wiskunde B staat voor diffrentiëren, vergelijkingen, groei etc:blabla:
bewezen is dat daar de meeste mensen moeite mee hebben op school.

NLT is dubbelop aangezien je natuurkunde al hebt.
misschien kan je beter biologie nemen, dan kan je nog vele kanten op.
verbreed het een beetje.
uit mijn ervaring zeggen klasgenoten tegen mij dat ze piloot willen worden maar in de 4 jaar dat ik ze ken, hebben ze allemaal al weet iets anders in hun hoofd.
nu heb je N&T en N&G als je biologie pakt. Wiskunde D heb je verder niet nodig, dat is meer als je de economische richting wilt hebben.

veel plezier ermee

ik begrijp je probleem je kan niet kiezen. Maar misschien kun je beter naar je Decanaat gaan, omdat zij ervoor heeft gestudeerd. Een portaal zoals deze is handig, maar niet persoonsgebonden. Dat doet je decanaat wel;)
 
Nog een vraag; Is het eigenlijk handig als je Spaans kiest voor een pilotenopleiding? (in het profiel N&T)

@Wessen: Je kan allebei de vakken (WID en NLT) in het profiel N&T kiezen maar ik ga dat niet doen, omdat ik Spaans als keuze-examenvak in het profiel wil gaan kiezen. Ikzelf vind Spaans erg handig voor piloot en voor mezelf......

Wauww, wat een school heb jij:wah:!

Kies iets waar je je goed bij voelt, waar je in bent geïnteresseerd.
Niet iets wat een vliegschool graag ziet. STEL
je hebt NLT of WiD gekozen en het blijkt moeilijker te zijn als je dacht en vliegen vind je ook niet meer zo fantastisch (enkel een voorbeeld:grijns:) dan kun je het laten vallen. Maar dat is zonde, je had daarvoor in de plaats beter een vak kunnen kiezen dat je leuker/beter aankunt lijkt mij.
Ga van je eigen capaciteiten uit!;).

Ik neem aan dat je snel je keuze moet maken ( zo rond Maart/April ). Veel succes!:D
 
@WVDB

Ten eerste is jouw taal gebruik ook niet echt toepasselijk. In het vervolg zou ik het prijs stellen als je wat minder aanvallend naar mij toe schrijft. (Comment was ook niet aan jou gericht)

Ten tweede ben jij dus oliebol nummer 2 (nu wel dus) want als je het topic goed doorleest wordt er vaak genoeg antwoord gegeven en nog begrijpt hij het niet. Hierbij opent hij ook nog voor iedere scheet dat in zijn hoofd opkomt een topic terwijl met een beetje zoeken het antwoord al ergens anders gegeven is.

@Boshr: In mijn tijd ging ik met de decaan/mentor zitten die goed advies kan geven mbt tot een vakkenpakket (was zelfs verplicht). Daarbij kan hij/zij je assisteren om een zo goed mogelijke keuze te maken voor het geval het dus niet mocht lukken bij de pilotenschool.

Vergeet niet dat je selectie moet doen en daarbij een grote lap geld moet lenen van de bank.

- De bank was in dit geval einde oefening voor mij.

regards,

At
 
Back
Top