'KLM integreert Martinair en transavia.com'

Waar ikzelf meer naar kijk is de vraag of het nog rendabel is om nog met een 767 low cost de oversteek te maken. Als je geen business seats hebt is het dan rendabel om zulke lange vluchten te maken.

De majors maken winst met ICA op hun business class de low cost maken winst door sell on board en hoge frequentie van vluchten liefst met zelfde crew.

Al zou het rendabel zijn waarom deed Transavia destijds dan zijn 757's weg?

Ik denk hardop, correct me if I am wrong ;)

PS'99
 
Autobrake,

Mischien verkoopt AFKL MP passage uiteindelijk wel aan de TUI groep. Die vliegt al ICA met de B767 op vrijwel identiek netwerk. Betekend voor Arkefly ( TUI ) minder concurentie op een grotere markt.

Andersom ( AFKL koopt ook Arkefly ) zou de Europese commissie nooit goedkeuren vanwege monopolie van AFKL op de Nederlandse markt.
 
Andersom ( AFKL koopt ook Arkefly ) zou de Europese commissie nooit goedkeuren vanwege monopolie van AFKL op de Nederlandse markt.

Denken julie nou echt dat TUI ArkeFly gaat verkopen en vervolgens stoelen duur gaat inkopen bij AF/KL?
 
Weet iemand of de KLM in de MP-HV constructie de long range operatie van Arkefly gaat overnemen?
Hoorde zoiets?
Gr, AB

Pas boven de oceaan stiekem de comp freq van de mac uitgeluisterd. Daar zat een blaaskaak te vertellen dat ze "wel even" de ICA productie van Arkefly over zouden nemen.

1 They wish........... gaat niet gebeuren omdat we op deze manier tickets juist geprijsd kunnen houden. Verder heeft TUI nog veel stoelen bij de MAC (maar ook bij KLM en HV) die we altijd bij terugloop in reizen zelf kunnen gaan vliegen.

2 Brussel zou door deze actie de overname van het volledige Martinair door KLM kunnen terugdraaien omdat er in deze constructie weer sprake is van monopolie...


Groeten Steef
 
niet helemaal waar stevo, Martinair kan zeker wel de ica markt van arkefly overnemen. Daar zijn al gesprekken over geweest met VDH en hierin heeft Brussel helemaal niets op in te brengen. Arkefly is een airline ontstaan uit een touroperator en kan gewoon stoppen met de operatie en de stoelen elders onderbrengen. Dat had bv dutchbird ook kunnen doen.
 
Wat is dan het voordeel van martinair om verliesdraaiende routes over te nemen van Arke? Voor TUI kan ik het wel begrijpen, maar wat AF/KLM er mee wint is mij niet duidelijk. Ik snap best dat de mac vliegers hun baan willen behouden, maar dat doe je niet door routes over te nemen waar je geld mee verliest.

Ze moeten gewoon verder gaan waar ze goed in zijn en dat is vracht.
 
Uiteraard laten touroperators als Thomas Cook NOOIT hun pax door ArkeFly naar de Caribbean vliegen. Zo moeilijk is dat niet te bedenken. Dus ArkeFly als enige charteraar naar de zon? Gaat niet gebeuren.

Overigens denk ik dat ArkeFly goedkoper opereert dan de Mac, in ieder geval qua personeelskosten. Daarnaast hebben ze een enorme marketingmachine die erop gebrand is die stoeltjes te vullen, in de vorm van TUI. En als zij de routes al met verlies zouden vliegen...
 
Ehm. Thomas Cook passagiers nooit door ArkeFly (TUI Airlines Nederland) laten vliegen??
Zeg nooit nooit....

In Belgie gebeurd het namelijk al. Sinds MP de "Brussel operatie" heeft gestaakt, is het zo dat alle Thomas Cook (Neckermann) passagiers met bestemming Puerto Plata met JetAirFly (TUI Airlines Belgium) gevlogen worden.
Zou me dus niks verbazen als dat in Nederland ook zou gebeuren mocht MP ophouden te vliegen naar de Caraibbean....

@desp. ALs het zo makkelijk had geweest als dat jij steklt, verklaar dan al die rompslomp om MP binnen te halen. Als MP gewoon had gestopt had KL dat in jouw optiek makkelijk over kunnen nemen. Helaas ligt dat allemaal wat ingewikkelder door Nellie's regeltjes ;)
 
TUI heeft volgens mij zijn hele airline in de verkoop staan (al een tijdje). Eh, en daar hoort ARKEFLY ook bij. Leuk hoor wat Steven vindt maar die Duitsers gaan voor in de besluitvorming. Alle stoelen bij elkaar naar Pop en Cun maakt die routes misschien winstgevend. Gewoon terug zoals het vroeger was toch?
 
Gewoon terug zoals vroeger ! :passed: is dat niet een beetje naief?

Low cost of een carrier met dure business class zijn toch de bedrijfsmodellen om mee te overleven. Hopen dat het beter gaat lijkt me niet echt een oplossing.

Dat zie ik ook al bij me huidige bedrijf AUA, wij maken ook al jaren verlies, nu met de crisis houdt het dan toch is een keer op en worden we nu gedwongen eindelijk te gaan veranderen omdat het zo niet verder gaat.
 
Ja dat is zo! daarom zijn er ook gesprekken geweest met de mac. En Arkefly weet ook dat de 787's die besteld zijn voor de Tui-groep niet als eerste hun kant op gaan. waarschijnlijk komen ze daar helemaal niet.
 
Let's wait and see ;)
Wel apart dat ze dan volop bezig zijn met vlootvernieuwing. Kijk wat ze allemaal op de short haul van plan zijn? Of moet ik short haul los zien van long haul?
 
Ja dat is zo! daarom zijn er ook gesprekken geweest met de mac. En Arkefly weet ook dat de 787's die besteld zijn voor de Tui-groep niet als eerste hun kant op gaan. waarschijnlijk komen ze daar helemaal niet.

Oke dan, Er zijn dus zelfs al officiele gesprekken geweest over de verkoop. Weet iemand hoeveel ze voor Arkefly moeten hebben? Waarom komen die B787's eigenlijk niet bij Arkefly, als ze al besteld zijn?
Groet van AB
 
Let's wait and see ;)
Wel apart dat ze dan volop bezig zijn met vlootvernieuwing. Kijk wat ze allemaal op de short haul van plan zijn? Of moet ik short haul los zien van long haul?

Longhaul is van oudsher een lastige manier van geld verdienen. Niet al te hoge marges en hard op lopende kosten bij problemen. Zeker bij een kleine vloot waar weinig te schuiven is in schema's. Dat ze daar eventueel van af willen zien zou mogelijk zijn, hoewel ik geen geluiden heb gehoord die daar op wijzen.

De shorthaul lijkt een beetje het paradepaardje van SvdH te zijn. Nieuwe toestellen en gewoon zelf de produktie vliegen die geld oplevert in plaats van die bij HV te zetten. Voorlopig nog geen reden om daar vanaf te zien.

El Stevo kom er maar is......
 
Sorry dat ik 'off topic' ging, maar nu gaat het hier iets te veel over ArkeFly.
Dat was niet de bedoeling.

grt.
 
Back
Top