E190

Gisteren de fabrieks E190 een aantal starts en touch&go's zien maken op LCY steep apr., ziet er wel erg cool uit loskomend by "D" vanaf rwy10....:cool:

Grtz,
M1


1506855.jpg
 
Is idd even wennen om zo'n grote kist te zien op LCY. Gerucht is dat ie te groot (low wing en wing/tip clearance) is voor de normale stands. De nieuwe stands zijn natuurlijk geen probleem, ruimte zat. Waarschijnlijk dus TIPO style op de oude stands. (Taxi In - Push Out) Wat een beauty he! Toch snel even wat foto's geschoten en op m'n site gezet. Enjoy...

3396659928_bc373ff051.jpg


3396660666_a3ba322287.jpg


3396659176_10c93e47cd.jpg
 
Afgelopen week voor het eerst met de Embraer als pax van MAN naar AMS gevlogen.
nix te klagen, leuk kistje, stoote wel weer mn harses tegen de deurpost hahah
 
Hoe zit die steep apparoach capability in elkaar? Ik meende dat een ''belly speed brake'' was afgewezen. Worden dan de flight spoilers aangepast?
 
Uit nieuwsgierigheid , kan ie dat wel hebben kwa rwy lengte enzo?? weet dat de BAe-146 wel op LCY komt ,maar of de E190 dat ook kan hebben of niet.

Dat zijn ze nu juist aan het uitproberen/ testen met de kist op de foto's hierboven! ;)

'T zal uiteindelijk goed komen, vraag is alleen met hoeveel payload/restricties maar dat zullen enkele 190 guru's hier wel al weten denk ik.

Grt,
 
Hoe zit die steep apparoach capability in elkaar? Ik meende dat een ''belly speed brake'' was afgewezen. Worden dan de flight spoilers aangepast?

Initieel was er inderdaad sprake van een "ventral brake", maar daar kregen ze kennelijk niet de gewenste resultaten mee. Daarbij moet je dan de structuur van de kist aanpassen en certificeren natuurlijk, dure zaak.

Nu is het slechts een softwarematige aanpak, waarbij waarschijnlijk een deel van de multifunction spoilers uitklapt om genoeg weerstand te creëren voor de steep approach. Zo begreep ik het althans. Slechts een software upload en you're good to go :). Vermogen zat op de Embraer, ik zie KLC er wel gebruik van maken t.z.t.
 
Aldus Embraer, de E190 zal alle BA CityFlyer routes (incl de in januari tijdelijk gestopte Warsaw) kunnen doen met een volle payload (i.e. 98 seats) vanaf LCY op een standaard ISA dag.

Wordt geen belly brake, wel een software matige aanpassing aan de EGPWS neem ik aan. En wat Nosig hierboven zegt over de multifunction spoiler deployment during approach. Heb daarover nog niets interns of van Embraer gehoord/gelezen.

Grotere probleem op dit moment is het parkeren op LCY. De eerste E190 van ons komt pas in Maart 2010 dus ze hebben nog even om alles in orde te krijgen. :D
 
Last edited:
Uitklimmem doet ie in ieder geval wel goed!! ;)

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=54YS7enZIKk[/YOUTUBE]

Hij roteerd wel erg snel!! Hoe zit dat, is dat ding gevoelig voor tailstrikes??
 
Hij roteerd wel erg snel!! Hoe zit dat, is dat ding gevoelig voor tailstrikes??

Mijn ervaring is van niet, maar ik heb ook anders gehoord. Een landing pitch van circa 9 graden is niet ongewoon. Met take off houdt de FD hem op ca. 9 graden, na lift off gaat ie verder richting de 20 graden (en dan gaat ie zelfs derated als een banaan inderdaad). Je zou denken dat door die lange buis hij gevoelig is voor tailstrikes, maar het gear blijkt telkens toch verbazingwekkend hoog te zijn.
 
Kom kom, niet gelijk zo serieus...

Tuurlijk vind ik het ook heel erg wat er met die crew gebeurt is en zoiets hoop ik zelf of mijn mede collega's dan ook absoluut nooit mee te hoeven maken. 'T ging meer om de passende context....:dozey: Maar goed, smiley is weg hoor....



Grt,
M1
 
Tsja, sarcasme/ironie is nu eenmaal aan sommige mensen op dit forum niet besteed ;)

Valt me wel vaker op dat dit niet overkomt.
 
Back
Top