Israeli Air Force

@ Maxim

Zolang IDF militairen en vliegers nog altijd dezelfde waarden dragen als dat wij doen (zo als uit het onderstaande fragment van het RTL nieuws is op te maken) vind ik dat je trots zou mogen zijn om deel uit te maken van die club.

Mede gezien dit feit, distantieer ik mij ten zeerste van sommige kneuzige opmerkingen en geblaat door individuen op dit forum ( lees: Q-nimbus, WhoAmI, Surferboy)

http://www.rtl.nl/components/actuee...a06.91313751.public.RTL_Nieuws_12-01-2009.xml
Ik kon de Youtube variant even niet vinden, zoek nog wel ff verder.
 
Lekker stukje Godfried, jij hebt zeker vanochtend sinds weken weer eens naar het nieuws gekeken? Of heb je niet gezien dat er al meer dan 750 doden zijn gevallen, waarvan VERUIT de meeste burgers?!

Blijkbaar zijn die Israelische soldaten toch niet zulke vakmensen.

Ooit weleens 'The Great War for Civilization' van Robert Fisk gelezen? Daarna praten we wel verder.

gr

Q-Nimbus (die als hij Palestijn was geweest ook aanslagen had gepleegd)
 
Als je voor de IDF wilt vliegen ben je niet goed wijs. Hoezo niet?
Als je kiest voor de KLu wel? Dat lijkt me niet consequent. Beide organisaties zijn betrokken bij conflicten en heb je kans dat je mensen moet doden, die als je pech hebt burger zijn.

Voor de rest onthoud ik me van commentaar. Ik heb er geen behoefte gaan om inhoudelijk mijn mening te geven over het in dienst treden bij een defensieorganisatie.
Maar wat mij betreft moet je met argumenten komen waarom iemand niet goed wijs is als hij/zij een bepaalde keuze wil maken.
 
Last edited:
Als je voor de IDF wilt vliegen ben je niet goed wijs. Hoezo niet?
Als je kiest voor de KLu wel? Dat lijkt me niet consequent. Beide organisaties zijn betrokken bij conflicten en heb je kans dat je mensen moet doden, die als je pech hebt burger zijn.

Voor de rest onthoud ik me van commentaar. Ik heb er geen behoefte gaan om inhoudelijk mijn mening te geven over het in dienst treden bij een defensieorganisatie.
Maar wat mij betreft moet je met argumenten komen waarom het iemand niet goed wijs is als hij/zij een bepaalde keuze wil maken.


Thank god, ik dacht dat ik de enige hier op het forum was met nog een normale gedachtegang, ik begon al bang te worden. ;)
 
Sorry, misschien ben ik niet zo politiek correct. Maar ik zou er geen problemen mee hebben om in Israel te vliegen. Graag zelfs. Waarom zou je het land niet mogen verdedigen?

Alsof ze in Nederland altijd zo voor de goede zaak bezig zijn. Kom op zeg. Mijn opa heeft nog in Indonesië gevochten. Gaf later aan hier toch wel spijt van te hebben. Had hij toch de achtergronden uitgezocht en vond dat de Indo`s gewoon net zo goed onderdrukt werden als de hollanders door de duitsers.
 
Heb nog eens wat onderzoek gedaan en wat kennissen en familie in Israel gebeld. Ik heb besloten om mij NIET aan te melden bij het IDF.

Ik proef trouwens bij sommige leden hier op airwork nog een flink staaltje verborgen antisemitisme. Valt me erg tegen. Niet dat ik van mensen een pro-Israel houding verwacht, maar je zult mij nooit of te nimmer betrappen op een racisistische opmerking of insinuatie over wie dan ook.

Mij wordt zelfs een extremistische houding verweten. Ik ben de laatste persoon hier op aarde met zo'n gedachtegoed. Om dan toch maar even op het huidige conflict in Gaza te reageren; naar mijn mening heeft Israel geen andere keus. Ik heb bijvoorbeeld familie in Israel, die dagelijks raketten over hun hoofd zien vliegen. Stel je nou eens voor dat er een groep smurfen is in Belgie, die elke dag 20 raketten in Utrecht laten neerkomen. Nederland zal die raketten willen stoppen en dus actie ondernemen. Het probleem is alleen dat die smurfen, die gekozen zijn door de bevolking, zich nu gaan verstoppen in ziekenhuizen, in scholen of andere dichtbevolkte gebieden. Aangezien de raketten blijven komen, wil je dat de smurfen stoppen en heb je, naar mijn mening, het recht om een defensieve actie uit te voeren binnen de grenzen van de wet. In dit geval zou Belgie dus eigenlijk het slachtoffer zijn van de smurfen en niet van de Nederlanders. Ik denk dat deze situatie te vergelijken is met het conclict in Gaza.

Overigens hoop ik echt dat Israel binnen de grenzen van het Internationale Oorlogsrecht blijft. Het gebruik van bijv. fosforbommen valt hier niet binnen, en dat zou ik echt veroordelen.
 
Last edited:
De tendens in deze thread is wel duidelijk. Vergeet niet dat Maxim een Joodse achtergrond heeft en het daardoor al een totaal ander verhaal wordt dan voor 9 van de 10 airworkers hier. Helemaal als hij zelf Joods is.


Is het dan ook hetzelfde verhaal als mijn Afghaanse ex-klasgenootje zich aanmeldt voor Al-Qaeda? Zie niet zo heel veel verschil, beiden geen problemen met burgerslachtoffers, beiden hun land verdedigen, allebei onder het mom van religie, beiden geen scrupules om buiten hun landsgrenzen te opereren.

Zal ik dan ook maar even edit'en: Vind je dat de palestijnse bevolking dan wel een keus heeft met alle bombardementen die ze dagelijks over hun hoofd krijgen.....beetje kip en ei verhaal dit.
 
Last edited:
Ik proef trouwens bij sommige leden hier op airwork nog een flink staaltje verborgen antisemitisme. Valt me erg tegen. Niet dat ik van mensen een pro-Israel houding verwacht, maar je zult mij nooit of te nimmer betrappen op een racisistische opmerking of insinuatie over wie dan ook.

Als je met zo'n multi-intepretabele, bijna kinderlijke topicstart komt kan je natuurlijk zulke reacties verwachten Maxim, zeker in deze tijd.

Even los van je overtuiging (want daar kan ik zelfs nog wel enigszins inkomen) vind ik het getuigen van bijzonder weinig relativeringsvermogen om mensen hier te betichten van antisemitisme. Niets duidt hier immers op vijandigheid tegenover het jodendom in het algemeen, op wat manier dan ook. Hoogstens uiten mensen op duidelijke manier hun afkeer tegen het beleid van de Israelische overheid.
 
Diana slotje? Dit gaat nergens meer over, nouja zeker wel ergens maar eerder een leuke topic voor het fokforum bijv. dit lijkt me niet echt luchtvaart geralateerd meer. Maxim heeft ook al een antwoord op zijn vraag gekregen en de persoonlijke afweging gemaakt.
 
Ja, laten we Israel met Al-Qaeda vergelijken... Ik ben weg hier... Slot erop, sorry Diana, dit was niet mijn bedoeling.
 
Ja, laten we de staat Israel met Al-Qaeda vergelijken, erg intelligente opmerking...


Daahaag, nee... zodra antwoorden je niet aanstaan mensen beschuldigen van anti-semitisme is intelligent? Anyway, Surferboy out....:dozey:
 
naar mijn mening heeft Israel geen andere keus. Ik heb bijvoorbeeld familie in Israel, die dagelijks raketten over hun hoofd zien vliegen.

Vind je dat de palestijnse bevolking dan wel een keus heeft met alle bombardementen die ze dagelijks over hun hoofd krijgen.....beetje kip en ei verhaal dit.

Zie nergens een afkeer van het jodendom in de post van Q-Nimbus, enkel begrip voor de acties van palestijnse kant.....
 
En dat is het probleem van Israel en Joden... Zodra je ook maar een beetje kritiek levert word je meteen voor anti-semiet uitgemaakt. En ja, ik generaliseer.

Laten één ding heel erg duidelijk zijn: ik ben niet anti-semitisch. Ik ben zelfs niet tegen de staat Israel. Ik ben wel tegen een staat die mensen liquideert, martelt, onderdrukt, een complete bevolkingsgroep afsluit van de rest van de wereld etc etc.

Een jaar of 9 geleden ben ik in de Gaza-strook geweest, i.v.m. de haven die Ballast Nedam daar zou bouwen. De ellende die ik daar heb gezien, en om dan 300 meter verderop Israeli's te zien wonen waar de Arabische namen van de vorige bewoners nog op de voordeur stonden, was weerzinwekkend.

Ook wil ik graag toevoegen dat ik durf te zeggen dat ik na 14 jaar in het Midden-Oosten gewoond te hebben, en een boekenkast vol heb met de hedendaagse geschiedenis van het Midden-Oosten (dus ook Israel), ik bij uitstek kritiek mag leveren, omdat ik voor 100% weet waar ik het over heb.

Overigens zou ik graag willen weten waarom mijn laatste post is verwijderd; eventueel per PM. Naar mijn mening stond er niets ongeoorloofd in; ik weerlegde met sterke argumenten een post van een andere Airwork-deelnemer.
 
Heb nog eens wat onderzoek gedaan en wat kennissen en familie in Israel gebeld. Ik heb besloten om mij NIET aan te melden bij het IDF.
.

Goede keus;) Het zou niet zo fijn zijn als een NL'er bij de massamoord op de Palestijnen betrokken raakt.
 
Advies aan jullie:

Is het dan ook hetzelfde verhaal als mijn Afghaanse ex-klasgenootje zich aanmeldt voor Al-Qaeda? Zie niet zo heel veel verschil, beiden geen problemen met burgerslachtoffers, beiden hun land verdedigen, allebei onder het mom van religie, beiden geen scrupules om buiten hun landsgrenzen te opereren.

En dat is het probleem van Israel en Joden... Zodra je ook maar een beetje kritiek levert word je meteen voor anti-semiet uitgemaakt. En ja, ik generaliseer

Q-Nimbus (die als hij Palestijn was geweest ook aanslagen had gepleegd)

Goede keus Het zou niet zo fijn zijn als een NL'er bij de massamoord op de Palestijnen betrokken raakt.

STEM SP!:D

Echt jullie partij, hanteert namelijk dezelfde logica.

Groeten.
 
Als je wilt discussieren over wie er gelijk heeft, dan wens ik je succes, maar ik ben bang dat je er niet uitkomt.
Men zou in het Midden Oosten kunnen kiezen voor een pragmatische oplossing, die wellicht niet altijd recht doet aan de situatie voor soms Israeli's en soms Palestijnen. Een oplossing die 100% rekening houdt met de aanspraken van beide partijen lijkt me niet haalbaar. Airwork lijkt me niet het ideale platform voor een dergelijke discussie.

Iedereen moet zijn eigen keuze maken of hij in dienst wil treden bij een krijgsmacht die betrokken is of kan raken bij een conflict.
Lang leven de democratie! :yeehaa:
 
Back
Top