de franse ontmanteling is begonnen.....

Ontopic!

Ontopic!

Niet dat ik hier iets te zoeken heb in dit topic, maar heb het wel doorgelezen. Ik moest vandaag direct aan dit topic denken toen ik dit bericht las:

Vierde Boeing 777-300ER KLM wordt SkyTeam-vliegtuig

02-04-2009

MILAAN - KLM heeft ter promotie van luchtvaartalliantie SkyTeam gekozen voor een speciaal beschilderde Boeing 777-300ER. Woensdag (1 april) werd in Milaan bekendgemaakt dat SkyTeam, in navolging van Star Alliance en oneworld, vliegtuigen in de alliantiekleuren de lucht in stuurt. Alle tien leden van het samenwerkingsverband brengen de nieuwe 'look' ten minste op één vliegtuig in de vloot aan.

In augustus ontvangt KLM van vliegtuigbouwer Boeing de vierde van acht bestelde Boeing 777-300ER's. In tegenstelling tot de gebruikelijke blauwe kleuren van KLM wordt het toestel in het nieuwe SkyTeam-jasje gestoken.

Het eerste lid van SkyTeam dat een vliegtuig in de alliantiebeschildering tot haar beschikking heeft, is Delta Air Lines. De Amerikaanse maatschappij liet een Boeing 767-400 van gedaante verwisselen. Op het Tsjechische CSA na brengen alle leden de SkyTeam-kleuren op een langeafstandsvliegtuig aan. CSA doet dat op een ATR turboprop.

SkyTeam ziet graag dat haar leden de aanpassing op één procent van de vloot doorvoert, met een minimum van één toestel. De werkzaamheden vinden plaats tijdens reguliere onderhoudsbeurten.

klm_773ER.jpg


Lijkt me mooi voer voor de conspiracy denkers onder ons! ;)
 
De meeste alliances hebben vliegtuigen in een speciale livery, dat zegt toch niks over AF/KLM integratie. Of snap ik hem niet helemaal :rolleyes:
 
Een beetje conspiracy denker snapt het natuurlijk ook niet helemaal en zal hier alleen maar een conspiracy in zien om langzaam aan alles in skyteam kleuren te krijgen, net zoals een conspiracy denker gelooft dat alle KLM kisten in AF kleuren komen en STAR alliance hetzelfde gaat doen... duh...
 
Een beetje meer conspiracy zou zijn als de vijfde 777-3er in het wit met een rode staart verschijnt. Met bij de deur "operated by KLM in order of AF".

Kijk, dan heb je de poppetjes aan het dansen... de spreekwoordelijke poppetjes dan wel....
 
Een beetje conspiracy denker snapt het natuurlijk ook niet helemaal en zal hier alleen maar een conspiracy in zien om langzaam aan alles in skyteam kleuren te krijgen, net zoals een conspiracy denker gelooft dat alle KLM kisten in AF kleuren komen en STAR alliance hetzelfde gaat doen... duh...

Juist, dat dus.
 
Een beetje conspiracy denker snapt het natuurlijk ook niet helemaal en zal hier alleen maar een conspiracy in zien om langzaam aan alles in skyteam kleuren te krijgen,

De vraag rest wat dat met een conspiracy te maken heeft aangezien het al jaren door verschillende managers als lange termijn toekomstvisie wordt verkondigt dat er uiteindelijk voor de hele af/kl vloot een geheel nieuwe kleur zal ontstaan met als meest waarschijnlijke die van skyteam. Geen nieuws lijkt me, een kwestie van langzaam en vooral voorzichtig introduceren zodat de vaste klant er niet van schrikt.
 
Kijk, dan heb je de poppetjes aan het dansen... de spreekwoordelijke poppetjes dan wel....

".....zijn geen echte poppen he? Tuurlijk niet man , poppen kunnen toch nie dansen man.
Het zijn spreekwoordelijke poppen , die wel , die heb je aan het dansen maar da's een zegswijze....."
 
De vraag rest wat dat met een conspiracy te maken heeft aangezien het al jaren door verschillende managers als lange termijn toekomstvisie wordt verkondigt dat er uiteindelijk voor de hele af/kl vloot een geheel nieuwe kleur zal ontstaan met als meest waarschijnlijke die van skyteam. Geen nieuws lijkt me, een kwestie van langzaam en vooral voorzichtig introduceren zodat de vaste klant er niet van schrikt.

Dat wilde ze in Duitsland ook doen met Condor. De naam werd veranderd in Thomas Cook. Dat was ook een doorslaand succes.....not! Het zou erg dom zijn als ze de naam KLM zouden weg doen. Mij is wel eens verteld dat de naam KLM meer bekendheid heeft dan AF. Waar of niet, het is in ieder geval heel veel naams bekendheid die ze zouden weggooien. Dus Ik denk dat ze de naam KLM en de blauwe vliegtuigen lekker houden.
 
Waar of niet, het is in ieder geval heel veel naams bekendheid die ze zouden weggooien.
De naamsbekendheid wordt niet weg gegooid. Hij wordt gebruikt om een andere naam te promoten en bekendheid te geven; Skyteam. Natuurlijk is dat een heel langzaam proces dat jaren en jaren in beslag neemt en heel langzaam opgebouwd dient te worden. Verder is het geen kewstie van: "als gaan doen". Het proces is immers al een paar jaar onderweg. Steeds meer en meer wordt het skyteam logo groter en groter gepresenteerd. Zowel op papieren zaken, reclames, op uniformen als op de kisten.
 
Ziet er veel geiler uit dan dat wc-blokjes blauw man :D:D

Het KLM-logo staat er nog redelijk groot op. Ik geef t 2 jaar en dan staat t naast de deur formaat 2"x3"

Air uk/KLM uk,
Cityhopper,
Buzz
VLM,
Condor en vele anderen gingen u voor
 
Hebben ze de oude kleurstelling van het logo weer van stal gehaald? (twee kleuren) of is dat gezichtsbedrog door verschillende invalshoek?

BTW, is dit een nieuwe triple 300 die nog in Seattle staat?
 
Hebben ze de oude kleurstelling van het logo weer van stal gehaald? (twee kleuren) of is dat gezichtsbedrog door verschillende invalshoek?

BTW, is dit een nieuwe triple 300 die nog in Seattle staat?

Nee, ja, ja.

Ik heb nog een plaatje waar hij in take off gaat, daar is iets beter te zien dat het volgens mij 1 kleur is, in skyteam donkerblauw volgens mij. Alleen heeft m'n photo upload site even onderhoud.
 
Back
Top