Compass oefenen??

R

Royaldman

Guest
Hallo allemaal,

Er zal ergens wel een thread zijn, maar toch de vraag.

Zijn er mogelijkheden om al kennis te maken met de compass tests??

Niet de Ipas , want die is naar verluid niet echt relevant. Daar had ik vrij makkelijk 4800 gehaald. Dat was good.. Een paar excellent en een paar good..

Maar de compass..waar zou je die kunnen proberen??

Dan weet ik en de anderen wat er te wachten staat.

Vriendelijke en gevleugelde groet,

Royaldman
 
Maar de compass..waar zou je die kunnen proberen??
Westkanaaldijk5 Oetka ;)

Check de thread "gerichte epst vragen"..
Heb ik iig wel wat aan gehad, verder kun je "zien" wat je te wachten staat op http://www.epst.com/com/compass.swf

Ik weet uit mijn ervaring dat de IPAS scores niet te vergelijken zijn met de compass results. Echter, ervaringen verschillen :)

Succes gozer!
 
Zelf had ik vooral op deze site gekeken en die Ipass een paar keer geoefend..verder moet je het maar gewoon laten gebeuren..je kan je memory natuurlijk heel goed trainen..daarvoor zijn wel wat testjes op internet te vinden..bv op funnygames.nl en dan zoeken naar memory..dan vind je er zat..behalve dat het leuk is om te doen train je (misschien onbewust) je geheugen een beetje..klinkt stom maar ach;)

De test zit als volgt in elkaar :

1. je krijgt eerst een hand-oog-voet coördinatie test..met een stuurknuppel moet je een naald binnen een bepaalde marge houden en tegelijkertijd moet je met voetpedalen een balletje in het midden houden (een soort van slipkogeltje)..focus hier niet op 1 van de 2 maar kijk ertussen in..zo kan je beide in de gaten houden..
2. nu moet je met dat knuppeltje slalommen over een kronkelweggetje.. je moet hier opletten dat op het midden van de knuppel een dood punt is! Dus je verliest zoiezo wat punten..maar dat is niet erg als je het voor de rest wel goed doet;)
3. hier kijken ze naar je memory..je moet allemaal getallen onthouden van verschillende metertjes binnen een bepaalde tijd en die daarna invullen.. bv:

altitude 14500
heading 090
speed
radio frequency

antw is dan 14500 r en 090 h

dit kan je dus oefenen op internet met van die memory dingetjes..bij de Ipass is hetzelfde soort iets, alleen de Ipass is steeds hetzelfde..

4. dit is hoofdrekenen..24 sommen in 20 min tijd..hier heb je een kladpapiertje en het is best makkelijk..je moet dit gewoon goed oefenen..Het gaat hier om je snelheid en accuracy..handig is dat je weet hoe staartdelingen werken..de vragen zijn open en de antwoorden zijn allemaal hele getallen.. de vragen bij de Ipass lijken wel op de vragen die ook daadwerkelijk in de COMPASS voorkomen..maar meeste zijn net iets pittiger..er zitten ook echt hele makkelijke tussen hoor..die moet je dus niet in je haast fout doen!
5. De bedoeling hiervan is dat jij aan de hand van instrumenten weet wat de stand van het vliegtuig is..op een scherm zie je een kruis in het midden en daaromheen allemaal vliegtuigjes die een bepaalde kant opgaan en een pijl erbij die aangeeft of die stijgt/daalt of een linker/rechter bocht maakt of een stijgende/dalende danwel linker/rechter bocht maakt..hier krijg je een aantal instrumten (nmlk een kompas, een attitude gyro en een instrument waarbij word aangegeven hoe de stand van het vliegtuig is tov het kruis).
Een leuk testje...lees de instructies goed!! want echt zonde als je het niet snapt!!
6. laatste testje is een taskmanager..je moet dan allemaal gegevens in een autopilot invoeren en die veranderen constant..terwijl je dat doet lichten er lichtjes op en die moet je weer zo snel mogelijk uitschakelen..

Verder krijg je een technisch inzicht testje.. Dat zijn 15 vragen en je moet er iig 10 goed hebben..
Volgende dingen komen daar in voor:
- Momentenwet
-buigzaamheid materialen
-Luchtdruk
-Werking van een 4-takt motor
-Luchtballon
-lift op een vleugel
-krachten
-magnetisme
-wet van Ohm
-Draairichting tandwielen
-Hydraulica
-draaisnelheid tandwielen
-eigenschappen van een vliegtuig in kruisvlucht
- relatie hoogte, temperatuur en luchtdruk
-richting van een wegschietende steen uit een autoband..

hoop dat je er wat aan hebt! succes!! zelf heb ik mn fase 2 aankomende donderdag!!
 
kijk barbar..

daar hebben we allemaal wat aan..

zeer nuttige info..laat ook even weten of je door fase 2 ben...

meer mensen.. met infoo..

kom maar op..

greetz
 
oud plaatje danielle ;)

haha van trans.. wel mooi als je uiteindelijk voor ze mag vliege..lijkt mij mooie maatschappij..

succes met jullie selecties... ik moet helaas nog eventjes wachten..moet als ouwe bok nog eerst die stomme havo halen..maar dan in de tussentijd mag ik wel al selecties doen..

kan niet wachten..
 
oud plaatje danielle ;)

haha van trans.. wel mooi als je uiteindelijk voor ze mag vliege..lijkt mij mooie maatschappij..

succes met jullie selecties... ik moet helaas nog eventjes wachten..moet als ouwe bok nog eerst die stomme havo halen..maar dan in de tussentijd mag ik wel al selecties doen..

kan niet wachten..
Bij welke school ben je eigenlijk van plan om je aan te melden? Want het lijkt er wel alsof je bij verschillende scholen selectie doet. (Wat de meeste scholen niet graag zien, omdat je dan blijkbaar niet erg gemotiveerd bent om juist bij die school je opleiding te willen doen.)
 
ik zit nog niet in selectie fase..maar ben nu beetje aan het rond kijken op verschillende scholen.en ga verschillende open dagen bezoeken..

uiteindelijk wil ik KLS EPST of NLS, gezien je daarme toch het beste toekomst perspectief heb..
 
Waar je die compass test kan oefenen. Dus niet de Ipass.

Alvast bedankt.

groeten
 
Maar de compass..waar zou je die kunnen proberen??
Westkanaaldijk5 Oetka ;)

Check de thread "gerichte epst vragen"..
Heb ik iig wel wat aan gehad, verder kun je "zien" wat je te wachten staat op http://www.epst.com/com/compass.swf

Ik weet uit mijn ervaring dat de IPAS scores niet te vergelijken zijn met de compass results. Echter, ervaringen verschillen :)

Succes gozer!

Moeilijk he, lezen...
 
doet het niet..

en btw, dat was alleen uitleg. en niet dat je die oefeningen zelf kon doen. zo ver als ik dat kon zien.

anyway..

greetz
 
Dat is inderdaad alleen de uitleg. Oefenen kan nergens op internet, tenminste niet exact de COMPASS test, er bestaan wel wat vergelijkbare testjes.
COMPASS test zelf oefenen kan zoals eerder werd genoemd bij EPST zelf, ze noemen dit dan de vliegaanlegtest, kost je 50 euro en verplicht je tot niks.
 
okeej dank je wel vor..

als er toch mogelijkheden zijn dat het elders getest kan worden verneem ik en denk ook andere graag..

groeten
 
Yes, compass vandaag gehaald!

Nog even een tip voor de mensen die nog moeten: zorg dat je snel werkt! Bij orientation moet je gewoon zo snel mogelijk werken, fouten tellen namelijk niet. Het gaat erom hoeveel je er goed hebt. Ik heb hier een 3 gehaald omdat ik toch te veel tijd ervoor uit trok. Verder staat alles heel duidelijk beschreven in de kennisbank en valt daar vrij weinig nog aan toe te voegen :)
 
Yes, compass vandaag gehaald!

Nog even een tip voor de mensen die nog moeten: zorg dat je snel werkt! Bij orientation moet je gewoon zo snel mogelijk werken, fouten tellen namelijk niet. Het gaat erom hoeveel je er goed hebt. Ik heb hier een 3 gehaald omdat ik toch te veel tijd ervoor uit trok. Verder staat alles heel duidelijk beschreven in de kennisbank en valt daar vrij weinig nog aan toe te voegen :)

:eek: Weet je dat zeker? Mooi verhaal anders, ik kan me niet herinneren dat dat in de uitleg stond namelijk en dat hebben ze me ook niet verteld. Ik vond orientation super simpel maar ik heb de meeste wel dubbel checkt om te zorgen dat ik geen fouten maakte... Had uiteindelijk een 5 ervoor maar als ik dat had geweten had ik ongetwijfeld beter kunnen scoren. Na ja maakt uiteindelijk voor mij ook niet uit maar toch...
 
Back
Top