Stand van Zaken deel 25

Status
Not open for further replies.
Even een vraagje tussendoor.
Ik ga de 30e naar een voorlichtingsdag van de luchtmacht en daarna ga ik hoogstwaarschijnlijk solliciteren voor vlieger. Maar wat moet je allemaal met je sollicitatie meesturen? Want als ik dat nu al weet kan ik het ook nu al regelen zodat ik deze maand nog mijn sollicitatie op de post kan doen.
 
Even een vraagje tussendoor.
Ik ga de 30e naar een voorlichtingsdag van de luchtmacht en daarna ga ik hoogstwaarschijnlijk solliciteren voor vlieger. Maar wat moet je allemaal met je sollicitatie meesturen? Want als ik dat nu al weet kan ik het ook nu al regelen zodat ik deze maand nog mijn sollicitatie op de post kan doen.

Eehm, even denken. Je krijgt een gewoon sollicitatieformulier mee die je in alle rust in dient te vullen. Lees goed en vergeet niets, je leest snel over iets heen. Verder wat je mee moet sturen is een uittreksel uit het bevolkingsregister. Je zou die nu al kunnen halen/kopen/aanvragen bij het gemeentehuis in jou gemeente. Volgens mij was een kopie van het paspoort ook verplicht, maar hier ben ik eigenlijk niet meer zeker van.

Ben ik iets vergeten?
 
Cijferlijsten, diploma's en een aantal referenties van mensen (geen directe familie) die iets leuks over je kunnen vertellen.
 
uitreksel van de gemeente kost je geld, als je de solicitatiepapieren ( die je krijgt bij de voorlichting)hebt is het gratiz! (jaja ik ben nederlander)

& ja kopie van je paspoort = verplicht
 
Even een vraagje tussendoor.
Ik ga de 30e naar een voorlichtingsdag van de luchtmacht en daarna ga ik hoogstwaarschijnlijk solliciteren voor vlieger. Maar wat moet je allemaal met je sollicitatie meesturen? Want als ik dat nu al weet kan ik het ook nu al regelen zodat ik deze maand nog mijn sollicitatie op de post kan doen.

Je kan alvast kopietjes van je diploma's/id maken. Als je nog enige tijd vervolg onderwijs hebt gevolgd moet je van het laatste rapport ook een kopie mee sturen. Het uitreksel van het bevolkings register printen ze zo voor je uit en kost iets van 6 euro. Ik zou er ook een motivatie brief bij doen!
 
Ben zojuist gebeld door het CML, en ik ga ook in week 15 naar portugal. Morgen briefing. Ik sta voor augustus ingepland dus ik denk dat de mensen die nog in april zouden willen komen allemaal niet kunnen of iets dergelijks.

Is het de normale procedure dat je zo kort voordat je naar portugal mag pas te horen krijgt dat je bijv. volgende week mag?
 
weet ik niet, maar heeft misschien wel te maken met weersvoorspellingen e.d.
ook kunnen ze niet voorspellen hoeveel mensen keuringen wel/niet halen
 
uitreksel van de gemeente kost je geld, als je de solicitatiepapieren ( die je krijgt bij de voorlichting)hebt is het gratiz! (jaja ik ben nederlander)

& ja kopie van je paspoort = verplicht

nou ik moest toch echt voor m'n stempeltje betalen.... lang leve Enschede!
 
Ik dat een motivatiebrief je kansen tijdens de selecties niet vergroot...

Voor PO1 en gvss zal het niet uitmaken maar voor PO2 is het wel handig, zo laat je zien dat je echt heel goed gemotiveerd bent en dat je er echt mee bezig bent. Bij elke andere baan schrijf je ook een brief dus waarom hier niet? Misschien maakt het niet zoveel uit maar het verkleint je kansen iig niet. Ieder zijn eigen mening.
 
ik denk dat het weinig uitmaakt want de 'shrink' had mijn dossier er toch niet bij, alleen m'n vragenlijsten van diezelfde morgen.
misschien dat ze het lezen nadat je alles hebt afgerond en ze aan het vergaderen zijn over de uitslag, but who knows.
 
Is het de normale procedure dat je zo kort voordat je naar portugal mag pas te horen krijgt dat je bijv. volgende week mag?

Rofl, 5min na m'n vorige post. Belletje van het CML:"kan je morgen naar de briefing aanwezig zijn? En volgende week naar portugal."
Helaas ben ik volgende week met m'n huidige opleiding weg dus ging dit niet door. Verwacht binnenkort een brief met 'n datum.

Martin
 
sowieso! volgende week ga ik pas, samen met Crashdummy overigens.
Arjen vliegt deze zondag, voor ons nog even hopen dat het weer goed is/blijft zodat het niet afgebeld wordt!

ook een hele leuke groep!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top