Aan alle UK Vliegers: NL wordt heffingsbevoegd...

Ow dan.. dan zou ik meteen dokken en lekker slapen, wellicht kun je het later dan terug krijgen met rente. Na het winnen van een rechtzaak natuurlijk..



Tja, zijn baas doet het zo, die van jouw had je op straat gezet...

Er komt denk ik geen rechtzaak, lijkt me niet nodig. Wij hebben gewoon gelijk voor zover ik kan zien en ik denk niet dat de belastingdienst er een beroepsprocedure voor zal in gaan, maar we zullen zien.

Waarom zou Ryanair mensen op straat zetten volgens jou? Dat is nog nooit gebeurd en we zijn juist aan het groeien. Dat is ook niet MOL's stijl.

Back on topic graag. Ryanair afzeiken doen jullie maar ergens anders, niet in een topic over tax.
 
Op basis waarvan willen ze de UK-vliegers gaan belasten dan? Op de website van de belastingdienst staat dit vrij duidelijk. Uiteraard is het in het verdrag ruimer omschreven:

Wereldinkomen
Als u in Nederland woont, dan moet u in uw belastingaangifte uw gehele wereldinkomen aangeven. Tot uw wereldinkomen behoren ook uw inkomsten uit het buitenland (bijvoorbeeld arbeidsinkomen of vermogen in het buitenland). Dit leidt tot een verhoging van de grondslag waarover uw belasting wordt berekend.

Dat u het buitenlands inkomen in Nederland moet aangeven, betekent niet dat u daarover altijd in Nederland inkomstenbelasting moet betalen. Als het recht om belasting te heffen op grond van (inter)nationale regelingen is toegewezen aan een ander land dan Nederland, bent u over die inkomsten in Nederland geen inkomstenbelasting verschuldigd.
 
dat is achterhaald!!

er is een nieuw accoord , waarin staat dat lucht en zee varende het vershil in nederland moeten betalen

ik heb het thuis liggen
 
Maar dat kunnen ze niet achteraf instellen! Lex certa, één van de beginselen van onze rechtstaat: rechtszekerheid. Het verdrag was tot nu toe erg duidelijk.


Ik ben heel benieuwd/bezorgd hoe ze dat letterlijk hebben beargumenteerd Kliko. Copy?
 
Sorry maar een acoord met wie?

Ze kunnen niet zo maar eenzijdig acoordjes met zichzelf sluiten zonder de belastingverdragen te wijzigen of op te zeggen!

Ik heb gezien dat het Besluit voorkoming dubbele belasting 2001 idd in het bovenstaande voorziet voor lucht en zeevarenden!
Maar dat besluit is alleen geldig als er geen verdrag is dat uitsluitsel geeft! Artikel 1.2

kliko heb je een referentie naar de relevante regelgeving? Ik sta er nou niet bepaald om te springen om het kantoor in goes te bellen en de spotlights op mezelf te richten.
 
Dus op basis van een nieuw NL-UK verdrag ter voorkoming van dubbele belasting gaat de nederlandse fiscus het verschil nu heffen tussen wat je hier had moeten betalen en wat je al in de uk hebt afgedragen, en doet dat zelfs met terugwerkende kracht waarmee ze dus het destijds geldende verdrag herzien??

Op basis waarvan gaan ze dit doen dan?Welk verdrag en welk artikel?
 
cid:73428638-671B-4198-941B-4D09D27A498D/Scannen0009.jp

ik mensen ik heb m'n pa het laten scannen
hoe krijg ik het nu hierop
 
Bedankt KLIKO.
@ TOF; Ik heb de brief (nog) niet kennelijk. (ben nog steeds niet in NL geweest), maar dit was letterlijk wat de inspecteur me over de telefoon vertelde.
Waar het op gebaseerd is wil ik ook graag weten en zoals hier boven al staat, volgens mij kan dat nooit met terugwerkende kracht, want je kan je ook niet met terugwerkende kracht uitschrijven. Ze doen volgens mij maar wat, omdat het geld op is.
 
Ik ook niet.....
Zijn kunstenaars niet vrijgesteld van belasting in NL?
Wanneer ik vlieg is het art namelijk, tranen in je ogen zo mooi.
 
Kliko, ik heb je brief gelezen. Voor zover ik kan zien heeft het alleen betrekking op lucht- en zeevarenden die in een land werken waar Nederland géén belastingverdrag mee heeft. Of mis ik iets?
 
ik doe zaken met

HKG CX thuisbase
UK manchester base
NLwoonachtig

overal verdragen etc, ik heb het gehad, zit binnenkort bij boekling! update volgt
verdrag of geen verdrag nederland wil poen!!
 
Ok, waarschijnlijk dat de HKG-situatie de zaak bemoeilijkt. Zij gaan er bij de belastingdienst dus vanuit waar de feitelijke leiding van je bedrijf is gevestigd en niet van waar jij feitelijk contractueel werkt. Dat kan nog heel interessante dingen opleveren.

Zouden de RYR jongens dan ook niet kunnen profiteren van het verdrag tussen UK en Nederland, ook al vliegen ze vanuit Stansted en is dat dus het probleem van Overload?
 
Klopt het dat RYR gevestigd is in Dublin? Dan zou het dus inderdaad kunnen dat ze dit deel van Ierland zien als een land zonder verdrag. Het verdrag tussen NL en UK geldt voor noord-Ierland.

Verdrag tussen de Regering van het Koninkrijk der Nederlanden
en de Regering van het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
en Noord-Ierland tot het vermijden van dubbele belasting en het
voorkomen van het ontgaan van belasting met betrekking tot
belastingen naar het inkomen en naar vermogenswinsten.
 
Back
Top