Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Art...ik ken jouw career-background niet helaas, (op het feit dat je met de 707 hebt gevlogen na dan) dus als je zegt 'we'' weet ik niet wie je bedoelt...misschien een tipje van de sluier?

In ieder geval spreekt de MK1 manier van vliegen met zo'n grote jet mij wel heel erg aan, vandaar dat ik er naar refereerde..

Ik zou eigenlijk haast willen zeggen:
Is there any other way to fly, other than with Eyeball, stick and rudder?
respectful greetings to you sir,
N-(min)1
 
Altitu en N-1, neen, niet het goede antwoord. Ik geef toe, je moet ergens een beetje insider zijn om te weten waar het over gaat.

Jaren geleden heeft een DHL A300F de XXXdeparture opzij gezet en is take off gegaan straight ahead runway heading.
Twintig minuten later stonden ze weer op het deck, aan flarden geschoten.

Voor wat er daarvoor gebeurde, maar eigenlijk after the facts, heeft de crew
voor airmanship en landing nog allerlei accolades, medailles en awards gekregen.
Het was ze gegund hoor, ik heb de kist zien staan na het event maar de XXX departure hadden ze niet gevlogen.

En voor het 707 en DC8 tijdperk, dat was toen, een heel ander operationeel environment wat nu absoluut niet meer toepasbaar zou zijn. Ik heb geluk gehad het allemaal te mogen meemaken en, te overleven.:)

Cheers
Art
 
Hi Brakes, just saw your post.

Inderdaad, the corkscrew approach and departure.

Voor de approach kwam je op 20.000 feet overhead the field.
Daarna in een corkscrew omlaag en binnen de perimeters van het vliegveld blijven.
Je moest het zo uitkienen dat je laatste turn naar final ook de laatste turn was. Anders gezegd, you would screw up the corkscrew if you didn't.

Omgekeerd bij een departure deed je een corkscrew omhoog naar 20.000 ft en then on your way.

Did alles om de fuzzy wuzzies op de grond een zo klein mogelijke kans te geven je dag te bederven.

De foto's zijn gemaakt vauit een BBJ. Onze baas zat op de jump en is daarna nooit meer meegeweest naar deze destination.

Brakes has the floor.

Cheers
Art
 
Merci Art, daar gaan we dan:



Geen makkelijke lijkt mij, waar is dit? (land en naam veld)
Voor de bonus punten: Vlak bij de baan staan er waarschijnlijk 3 fighters op "slingshot", ik zie ze vaak staan. Welk type is dit hoogstwaarschijnlijk?
 
Art, ik dacht dat die foto uit je 707 tijdperk was, je had toen geen corckscrew nodig. Ik heb tot nu toe dat veld kunnen vermijden, alhoewel we daar zo af en toe heen gaan.

@N-1, ik wist dat Twenthe een "H" had. Mijn voetstappen hebben daar ook in het gras gestaan. Een vingerslippertje. En natuurlijk bedoelde ik Tempelhof. In mijn tweede e-mail had ik dat goed. Ok, ok, geen airwork meer met een goede jetlag achter je ogen
 
Merci Art, daar gaan we dan:



Geen makkelijke lijkt mij, waar is dit? (land en naam veld)
Voor de bonus punten: Vlak bij de baan staan er waarschijnlijk 3 fighters op "slingshot", ik zie ze vaak staan. Welk type is dit hoogstwaarschijnlijk?

Dat is Khalkhalah Airbase in het zuiden van Syrië, waar 945 en 946 Squadron allebei nog opereren met de Mig-21Bis. Dus ik neem aan dat die drie kisten op je foto van dat type zijn.

Khalkhalah.jpg


De pijl op deze foto wijst naar het achterste deel van een Mig-21 dat nog net uit de shelter piept.

Was inderdaad een lastige, maar met de nodige info, ondermeer uit je eigen antecedenten en sporen die je op de fora hebt achtergelaten toch te vinden....

Greetz,
TD
 
Art, ik dacht dat die foto uit je 707 tijdperk was, je had toen geen corckscrew nodig. Ik heb tot nu toe dat veld kunnen vermijden, alhoewel we daar zo af en toe heen gaan.

Met de 707 had hij die draai nooit gehaald :grijns:

@N-1, ik wist dat Twenthe een "H" had. Mijn voetstappen hebben daar ook in het gras gestaan. Een vingerslippertje. En natuurlijk bedoelde ik Tempelhof. In mijn tweede e-mail had ik dat goed. Ok, ok, geen airwork meer met een goede jetlag achter je ogen


Pff, zo erg is dat toch ook weer niet :)
 
Met die 10.000 punten kan ik wel een poosje vooruit :grijns:

Categorie 'goed te doen':

Onderstaande foto is waar en op welke datum genomen en wie betreft het?

waargenomen.jpg
 
Hi TD.

Het is alweer drie dagen geleden dat je de nieuwe challenge geplaatst hebt.
Tot nu toe zonder resultaat.

Dat kan liggen aan het feit dat een peleton Airworkers bezig is met het verwerken van de demise van een Diana Ross impersonator, je was zelf ook even geschokt heb ik gelezen, maar dat mag toch niet verhinderen dat het de hoogste tijd is voor een hint?? Life goes on etc.

Trouwens, waarom waren Mr. en Ms. TD niet op de BBQ.?? :)

Cheers
Art
 
Hah, JPC, er is natuurlijk wel een verschil om je even te comitten om naar een BBQ te proceeden, als TD,cs, er een uurtje voor nodig hebben om over de weg te komen en Dhr. en Mevr. Horizon veertien uur moeten vliegen, non stop, ook dat nog, om het zelfde resultaat te bereiken dan kan ik mij voorstellen dat de prioriteiten hier en daar wat anders liggen.

Maar OK. Volgend jaar dan, als ik wellicht met de company Falcon 900C langskom?
Help me dan even met de runway analyses voor de bestaande baan op Teuge of dat wel kan?

Overigens, leuke foto's heb je gemaakt. Ik herkende alleen El Stevo en Diana, maar dat ligt aan mij. Er volgen er nog meer I presume?

Cheers
Art
 
Haha tja... alles valt of staat met movitatie toch? ;)
Dacht alleen uit de voorgaande post op te maken dat Mr&Mrs Art er ook waren geweest en toen rees mij automatisch de vraag hoe ik dit duo had kunnen missen...
Was Ome Art dan toch die gemotiveerde jongen die om advies vroeg voor zijn schoolkeuze? Was hij incognito als de eigenaar van het restaurant gekomen om de satésaus bij te vullen? Was Art wellicht gewoon het alterego van André? vragen... vragen... vragen....

Heb gedurende de avond niet heel veel foto's gemaakt; ik was drukker met bier drinken, kletsen en mijn vlees laten aanbranden dan mijn camera, maar ik zal eens kijken of er toch nog een paar leuk genoeg zijn om te uploaden.
JulietWhiskey heeft in ieder geval ook nog een paar leuke foto's gemaakt die binnenkort vast en zeker te zien zullen zijn.

Een Falcon 900c is natuurlijk wel een beetje behelpen, maar zoals bekend is iedereen welkom op de Airwork BBQ.
Dat komt vast wel goed! ;)
 
Verwachten we natuurlijk wel een aantal 'Stinson-like'-lowpasses over de baan met die F900!:grijns:
 
Verwachten we natuurlijk wel een aantal 'Stinson-like'-lowpasses over de baan met die F900!:grijns:

@Art: Hadden we dat geweten, hadden we een al bestaande verplichting omgezet in een vrijblijvendheid!!!!

@Surferboy: Zullen we die Stinson-Like dan maar met een echte Stinson doen?
In het kader van de originaliteit?

OK, een hint, Art heeft volkomen gelijk, Mr. & Mrs. Taildragger kunnen nu wel ontzettend belangrijk zitten doen met allerlei besognes, maar het feit blijft dat een eenmaal neergezette posting toch de nodige follow-up verdient.

De Hint: Ze deden het met zijn tweetjes en het was voor iedereen de allereerste keer dat zoiets werd gepresteerd. Niet voor niets zijn ze allebei daarna tot ridder geslagen!
 
1919 - Alcock and Brown
One of the first events to grab the public's attention was the June 14, 1919 transatlantic flight of Captain John Alcock and Lieutenant Arthur W. Brown. Both had flown in World War One and had been POW's - Alcock by the Turks, Brown by the Germans. The two British officers made the first non-stop flight across the Atlantic Ocean from St. Johns, Newfoundland to Clifton, Ireland, in about 16 hours. They flew a modified Vickers Vimy biplane bomber. The news of their flight spread quickly, and they received as heroes in London. They took the Daily Mail's prize of 10,000 pounds and were knighted by King George V.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vickers_Vimy
 
Art, dat landen met die falcon op Teuge zal nog gaan. Er vanaf vliegen is misschien iets moeilijker. Ik dacht trouwens dat je de pet aan de kapstok had gehangen. Ga je het noodlot weer tarten?
Terwijl de bbq aan de gang was mocht MD alle stoppen eruit trekken om 10.000' te verliezen in een korte visual "approach" die boven de TDZ begon en eindigde in een hele mooie landing op Kabul. Dat veld is zijn eigen airshow. DC3, Jetstream, B1900, F50 (met NL reg), C130, C17, DC10, B727, 737, A320, zo'n beetje alles wat de Russen ooit gebouwd hebben en dan allerlei soorten helicopters die alle kanten opgaan.
 
Back
Top