Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

En hoe! Het is weer helemaal correct! :yeehaa:

CRW_7210A_900x600.jpg


Het verhaal van de Papyrus Hunter staat op http://www.hunterverein.ch/papyrus.htm. Dit was de echte J-4015. Toen die het museum in verdween heeft men besloten het opmerkelijke kleurenschema op een andere nog vliegende Hunter toe te passen. Dat is de J-4040, die nu dus met fake registratie rondvliegt.

TD, aan jou de eer . . .
 
En hoe! Het is weer helemaal correct! :yeehaa:

TD, aan jou de eer . . .

Pfft, was er eerst niet van overtuigd, die bolletjes aan weerszijden van de neus kende ik niet van de Hunter. Zal wel een of ander later aangebrachte Mod zijn (antennes van Radar Warning Receiver?). In elk geval is de Hunter voor mij nog de allermooiste Fighter van de naoorlogse jaren. Wat een stuk!

OK, komt er eentje, over wie heb ik het:
- Who was a mechanic on his Dad's farm, and that is initially what he did in the Army in 1941.
- Who was a Sergeant Pilot and sent to Europe where he flew P-39s.
- A German doesn't stand a chance catching a West Virginian in the forest (he was shot down during WWII and escaped in the woods of Southern France in 1944.)
- He was interned in Spain after being shot down, but got sent to England after getting traded for petroleum. He was supposed to go back to the U.S., but appealed directly to Eisenhower to fly again. Ike said "people usually ask me to go back home, not go back to war."
- He became an ace in a day in Europe. I think he had 13 kills. Flew P-51 on 2nd phase.
- Shot down a German fighter jet while it was landing. He said it wasn't a fair fight but that's war.
- It isn't falling 45,000 feet that hurts; it is the hard stop. He had to bail/punch out 3 times
- After breaking his ribs 2 days before a famous flight, there was no way he was going to the base docs to get patched up because they would ground him. Instead, he went to a veterinarian to get patched up.
- He was the test pilot for a MIG 15 during the Korean War. By the time he got done with it, the U.S.knew more about its flight characteristics than the Russians.
- In one month as a test pilot he flew 27 different models of aircraft. (1953)
- He flew 127 missions over Vietnam
- After retiring from the Air Force he was offered a job as a civilian test pilot, for $1 a year. He took it.
- In his opinion, the best fighter in the world right now is the F-15 Eagle. It is better than the F-22.


Nou, met zoveel hints and clues moet dit een makkie zijn!
 
niet de illusie dat ie moeilijk is,. maar een leuke geschiedenis les ;)

wat is dit?
en wat was haar betekenis aan de nederlandse geschiedenis

timer started..
 

Attachments

  • rara1.jpg
    rara1.jpg
    41 KB · Views: 0
OK, BdM is wel erg longHaul.

Om de vaart er in te houden, waar staat deze gedenkplaat.
Hint, rechts zie je het betreffende vliegveld.

gppu9.jpg


Cheers
Art
 
Goed idee om de snelheid er weer in te brengen, daar doe ik graag aan mee.

Het monumentje staat bij RAF Mildenhall, het beroemde veld dat een sleutelrol speelde bij RAF Bomber Command in de tweede wereldoorlog.
Nog bekender misschien was het veld toen hier vandaan de grote England to Australia Air Race, bij ons beter bekend als de 'Melbourne Race' op 20 oktober 1934 van start ging met de bekende uitslag.
Tijdens de oorlog zijn meer dan 200 vliegtuigen die hier startten niet meer teruggekeerd en 2000 bemanningsleden hebben het niet meer mogen meemaken dat ze na hun missie op Mildenhall Final zaten.....

Greetz
TD :airforce:

@Art: Alles rustig in Truly Asia? Wij zouden (zullen) over 3 weken naar Vietnam/Cambodja en Thailand, maar door alle gedoe in BKK staat alles nu op losse schroeven:confused:
 
Heel goed TD, hoewel voor jouw een inkoppertje, je bent er vast wel eens geweest.

Floor is yours.

@ Asia, Voorlopig even wegblijven uit Thailand en Cambodia. Het wordt nog erger.

Cheers
Art
 
Heel goed TD, hoewel voor jouw een inkoppertje, je bent er vast wel eens geweest.

Floor is yours.

@ Asia, Voorlopig even wegblijven uit Thailand en Cambodia. Het wordt nog erger.

Cheers
Art

Dan houden we de snelheid er meteen maar goed in ook.
Onderstaand twee foto's van een wel heel bekend veld (bekend voor Nederlanders dan). Het ligt wel een heel eind van hier!
1- welk veld?
2- welk type vliegtuig is hier het langst gestationeerd geweest in de squadron historie?

011208.jpg

011208a.jpg


@Art: We kijken nu naar Maleisië of Indonesië als alternatief

Greetz,
TD
 
Tijd voor een hint misschien?
Dat veld zat destijds vol vrijgezellen of althans heren die zich vrijgezel voelden....
 
Hi TD, eerlijk gezegd heb ik geen idee waar dit veld ligt. Buiten dat het ergens in Australia moet zijn?

Wat maakt het zo bekend bij Nederlanders en met name bij de , zg. vrijgezellen?

Als de eerste foto een hint is dan moet ik bekennen dat dat gezien mijn, eh, leeftijd toch voor mijn tijd geweest moet zijn.
Mocht het ergens in Indonesie zijn dan kan ik de flora en fauna niet rijmen met de foto's.

Another hint?

Cheers
Art
 
Hi TD, eerlijk gezegd heb ik geen idee waar dit veld ligt. Buiten dat het ergens in Australia moet zijn?

Wat maakt het zo bekend bij Nederlanders en met name bij de , zg. vrijgezellen?

Als de eerste foto een hint is dan moet ik bekennen dat dat gezien mijn, eh, leeftijd toch voor mijn tijd geweest moet zijn.
Mocht het ergens in Indonesie zijn dan kan ik de flora en fauna niet rijmen met de foto's.

Another hint?

Cheers
Art

Hi Art,
Het is ergens in Australia inderdaad
Dat van die vrijgezellen is een taalgrapje ;), het veld is in gebruik geweest door een NL squadron dat vloog met toestellen waarvan wij bij de SKHV er ook eentje hebben vliegen.

Greetz,
TD
 
Hi Art,
Het is ergens in Australia inderdaad
Dat van die vrijgezellen is een taalgrapje ;), het veld is in gebruik geweest door een NL squadron dat vloog met toestellen waarvan wij bij de SKHV er ook eentje hebben vliegen.

Greetz,
TD

Dan moet het Batchelor zijn, waar 18 (NEI) Squadron met B-25's vandaan vloog.
 
Aha, CP heeft de riddle opgelost.
Maar, TD, dit soort challenges zijn toch wel erg moeilijk voor ons soort stervelingen.

CP heeft de floor, neem ik aan, my request, iets moeilijks maar herkenbaar voor de hedendaagse Airworker, we want to keep the audience, now wont we?

Cheers
Art
 
Aha, CP heeft de riddle opgelost.
Maar, TD, dit soort challenges zijn toch wel erg moeilijk voor ons soort stervelingen.

CP heeft de floor, neem ik aan, my request, iets moeilijks maar herkenbaar voor de hedendaagse Airworker, we want to keep the audience, now wont we?

Cheers
Art

Yeah Art, agree totally!
Ik dacht dat dit toch niet te moeilijk zou zijn, maar heb me daarin kennelijk vergist.

BTW, we hebben de reis omgeboekt, gaan nu door Java toeren drie weken....

Greetz,
TD
 
Yeah Art, agree totally!
Ik dacht dat dit toch niet te moeilijk zou zijn, maar heb me daarin kennelijk vergist.

BTW, we hebben de reis omgeboekt, gaan nu door Java toeren drie weken....

Greetz,
TD

TD, ik geef de vloer aan jou. Heb zelf geen inspiratie op het moment. Bedenk wat leuks.

Chaseplane back to sleep :snore:
 
Back
Top