Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Ik heb even geen inspiratie. TD: ga je gang en iedereen kappen met Tukkers praten.
Tukkers zijn STOM!!!
 
MG heeft de vloer, we wachten af waar ie mee komt

Art zal onderhand ook wel weer in Truly Asia aanbeland zijn

Oeps, zie net dat MG de vloer heeft gegeven (en aangeveegd voor degenen waarvan hij denkt dat ze Tukkers proat'n, maar als halve Drent denk ik doar oars over heur!):p::p::p:
Nou, kom maar op met de nieuwe dus
 
Last edited:
TEC, inderdaad. Nou ja werken, ik doe "hotel room protection" totdat de Zimbabwanen me een license toesturen. Dan wordt het hard werken. Veel vliegen en minimum rust.

Waar ik vandaan kom hebben ze ook iets tegen tukkers, MG heeft me daar dus ook niet mee
 
Ik heb even geen inspiratie. TD: ga je gang en iedereen kappen met Tukkers praten.
Tukkers zijn STOM!!!

OK, dan komt er eentje van mij:
raad.jpg


1. Wie is dit? (makkie ennuh MG, het is geen Tukker :p:)
2. Waar is deze foto genomen en in welk jaar?
3. Ter ere waarvan?
 
De kist kon wel eens een F86 zijn. Wie die kerel is? Geen idee

Inderdaad een F86. Kennelijk is de man niet meer zo bekend en toch een oh ja vraag.
Ik doe er een bonusfoto bij; zelfde man, zelfde plek, zelfde gelegenheid, zelfde dag:
rijtje.jpg

Wat staat er nou op die krant in zijn zak?
 
Okee dan, het is kennelijk tijd voor een stevige hint.
Denk aan het eerste militaire vliegtuig dat Nederland heeft gekend. Ik bedoel echt het allereerste vliegtuig van de Luchtvaartafdeeling! Aanvankelijk werd dit van deze meneer gehuurd voor 25 gulden per dag, later is het aangekocht voor maar liefst Fl. 3.493,33½ (kom daar nu eens om, onze vakanties zijn duurder)

@Art, transmitting in the blind: HELP! :(:(:(
 
1.Marinus van Meel (Ken hem goed, heb nog met hem geknikkerd)
2.Soesterberg, 1956.
3.Zo te zien brevetuitreiking van nieuwe studenten?
 
Marinus van Meel?

Kijk eens aan, het eerste goede antwoord en nog wel uit Letzebüerg! Daat huest du gud gemaach.
Het is inderdaad Marinus van Meel, de man die in 1911 de eerste Nederlander was die zijn brevet haalde en de Farman heeft verbeterd door zelf een vliegtuig te bouwen die hij de 'Brik' noemde en welk het eerste militaire vliegtuig in ons land werd.
Nu nog de overige twee vragen.....
 
Last edited:
1.Marinus van Meel (Ken hem goed, heb nog met hem geknikkerd)
2.Soesterberg, 1956.
3.Zo te zien brevetuitreiking van nieuwe studenten?

En gelijk daar overheen komt MG met het tweede goede antwoord, goed gedaan MG.
Toen die foto werd genomen was ik echt uitgeknikkerd trouwens en begon al aardig wat belangstelling in het andere geslacht te krijgen...... kun je nagaan (hoe oud MG nu wel moet zijn hahaaaaa)

De foto's zijn genomen op 9 maart 1956 op de vliegbasis Soesterberg. Je ziet Luitenant-Generaal Baretta Marinus van Meel feliciteren. Blijft over de vraag: waarmee? Het was echt een bijzondere situatie die volgens mij nooit meer is voorgekomen.
Naast Marinus en generaal Baretta zie je op de foto ook Bennie Drenth en Ami Emanuel die op dat moment hun GMB in ontvangst namen
 
Last edited:
Uitreiking GMB (Groot Militair Brevet). Volgens het nationaalarchief.nl was het trouwens 6 maart 1956. Was dat misleiding TD? Want dan heb ik meteen een alibi waarom ik er 2 minuten te lang over deed.
 
Ter gelegenheid van zijn 75ste verjaardag krijgt hij van de Chef Luchtmachtstaf A. Baretta de officiële vliegerwing bij het groot militair brevet. Van Meel overlijdt op 12 juli 1958 op 77-jarige leeftijd in Den Haag.
 
Ter gelegenheid van zijn 75ste verjaardag krijgt hij van de Chef Luchtmachtstaf A. Baretta de officiële vliegerwing bij het groot militair brevet. Van Meel overlijdt op 12 juli 1958 op 77-jarige leeftijd in Den Haag.

KLIKOOO! Jij sluit de rij met het laatste goede antwoord! De goedlachse Marinus werd op die sympathieke manier geëerd.
Ja, wat moet ik nou? De Floor over drie man verdelen lijkt mij een beetje gordiaans te worden.
Zullen we afspreken dat wie van jullie drietjes het eerst de floor neemt hem dan ook heeft? Deal?
MG, je gaf wel twee goede antwoorden tegelijk, noblesse oblige..... neem de kop
@MG, je hebt gelijk, het was 6 maart:grijns:
 
Excuse me? Die dikke was gewoon een volle minuut later dan ondergetekende, maar hij mag de vloer hebben hoor, want hij gooit hem toch weer open. Hij is of te lui of niet slim genoeg om plaatjes te uploaden.
 
Back
Top