Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Hij lijkt wel een beetje op Art. Maar nog veel meer op Roald Dahl de bekende kinderboekenschrijver met huiveringwekkende verhalen!

Haha ja lijkt er idd een beetje op maar is m niet!
Heeft overigens wel een prachtig boek op zijn naam staan... of heb ik nu teveel verklapt?
 
PH-JPC heeft een interessante vraag tussendoor gesteld, benieuwd of het antwoord juist was. Zie nu net dat het niet het goede antwoord was, nou ja, hebben we twee dingen te raden. Ondertussen geef ik hier een filmpje prijs die ik heb verkort en hier en daar voorzien van Beeps om niet teveel te verraden. Kon best eens een moeilijke worden schat ik zo in, neem de tijd.

Ik wil de volgende dingen graag horen:
1. Waar gebeurde dit? (Plaats + Straat)
2. Hoe heet de betrokken vlieger?
3. Wanneer gebeurde dit?
4. Wat is exact het vliegtuigtype waarmee het gebeurde?


Filmpje duurt zo'n dikke 9 minuten. Ik was zelf bij het ongeluk betrokken.
[YOUTUBE]PnEMQjjvhQs[/YOUTUBE]
 
1 Woudenberg, Stationsweg-West, op een kantoor
2 2LT Wim Oldhoff
3 11 april 1956
4 Gloster Meteor F8 van 327sq of 328sq

ongelofelijk, geen slachtoffers!
 
Last edited:
Wel wel, dat was snel! Ben je er zelf ook bij geweest misschien?
3 van de 4 antwoorden zijn goed, alleen vloog Wim niet in een achtje....

dan moet het haast wel een ouwe F4 geweest zijn...
was er niet bij, heb wel tien jaar voor Scramble de ongevallen sectie geproduceerd (en heb niet eens een werkende database bij de hand en kan het squadron en I-... nummertje nog niet achterhalen!!!)
 
dan moet het haast wel een ouwe F4 geweest zijn...
was er niet bij, heb wel tien jaar voor Scramble de ongevallen sectie geproduceerd (en heb niet eens een werkende database bij de hand en kan het squadron en I-... nummertje nog niet achterhalen!!!)

Het toestel had geen schietstoel, vandaar alleen al dat het geen 8 was. Het was ook geen 4tje. Wim heeft ongelooflijk gezwijnd dat hij eruit is geslingerd nadat hij zijn harness had losgemaakt. De enige gewonde van het hele voorval was hij zelf! De bajonetsluiting van de slang van zijn masker was niet losgemaakt en bij het eruit slingeren knalde de slang met de koppeling uit de kist keihard tegen zijn rechter wenkbrauw aan. Ik zie hem nog aan komen rijden in een Jeep met een dikke pleister op zijn kop!
Nou, welke kist was het nu?
 
letmesee of ik een mooie (eigen plaat) kan vinden op m'n harde schijf

....

nee dus, paar daagjes geduld tot ik even in NL ben of anders, floor is all open en kom ik er wel achter aan
 
Ja! jij kent m dus! ;)

Prachtig boek en geweldige manier van schrijven... een aanrader voor iedereen die m nog niet heeft gelezen.
 
Ja! jij kent m dus! ;)

Nou, het zal je misschien verbazen, maar ik ken 'm dus niet. Ik heb hem alleen maar kunnen vinden door zwaar speurwerk. Wel heb ik lovende kritieken over zijn boek gezien, dus een aanrader lijkt het me zeker. Misschien iets voor de komende maanden. :)
 
Goed, grijp ik de vloer.

Velen weten al dat ik graag het vliegen en fotograferen mag combineren. Een tijdje geleden kwam ik tijdens een fototocht de volgende opmerkelijke combinatie van vliegtuig en camera tegen:

Watisdit11.jpg


Wat het is is duidelijk. Wat voor kist het is is ook niet zo heel moeilijk te raden. Maar wat ik van jullie wil weten is:
1. van welke luchtmacht die kist is,
2. bonus: wat zijn registratienummer is,
3. wat het verhaal erachter is. M.a.w., waarvoor is deze combinatie gebruikt?
 
@BR: Het toestel is niet van de Armée de l'Air, maar wel een Mirage. Met het doel van de foto's zit je wel aardig in de richting, maar toch ook weer niet helemaal goed. Nog een idee?
 
PH-JPC,


Heb jij dat boek? Zou het graag een keer van je lenen. Lijkt me ook een heel gaaf boek.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Back
Top