Stand van Zaken Deel 23

Status
Not open for further replies.
ik denk dat het wel goed zit Jordy ;), ja thanks voor de felicitaties :D

inderdaad die aerobatics misgelopen, en na PVS 6 circuit vliegen + laden ook.. achja, hopelijk haal ik het tot de EMVO, dan doe ik het daar wel
 
Gefeliciteerd mike.taks!
Bij mij hetzelfde verhaal. Sta nu ingepland voor de KMA van februari.
Kan iemand me trouwens vertellen hoe je je kan abonneren op "de vliegende hollander"?
 
Ik heb beetje contact met andere jongens van KMA 3 November maar 1 had gebeld en zei dat we maar met 6 mensen in de klas zitten. Niet echt een volle boel dus.
 
Dat wordt privéles. Gefeliciteerd Mike. Nu elke dag eruit om 6u en hardlopen, fietsen en flink opdrukken. Hoppah. Komt dik voor mekaar. Vergeet niet je krachtvoer te eten.

Good luck
 
Last edited:
Dat wordt privéles. Gefeliciteerd Mike. Nu elke dag eruit om 6u en hardlopen, fietsen en flink opdrukken. Hoppah. Komt dik voor mekaar. Vergeet niet je krachtvoer te eten.

Train like a beast, eat like a horse, sleep like a baby.

Good luck

En zo moet het.
Amen!

Mocht ik de keuringen allemaal halen, dan kijk ik uit naar de KMA :)
 
Zeker, man. Lekker rommelen in de modder. Vies naar bed. Korps mariniers en Landmacht is ook mooi.
 
Last edited:
Zeker, man. Lekker rommelen in de modder. Vies naar bed en konijnen eten als toetje. Dat is pas krachtvoer. Het is dat het mijn grote droom is om vliegenier te worden, anders ging ik bij het korps mariniers of landmacht. Niet te vergeten dat ik graag door studeer met geneeskunde.

Ow heerlijk, dat bikkelen. Ik doe mee!
Landmacht is ook nog een optie die ik open houd. Maar luchtmacht gaat voor.
Ben op dit moment bezig met de studie biotechnologie :)
Mocht alles misgaan dan heb ik dit nog achter de hand ;)
 
Hier niet hoor. Ik heb anderhalf jaar keuringen gehad en in die tijd echt geen FLAUW idee gehad wat ik anders had willen worden. Alleen maar beter want dat motiveert me wel meer om hiermee door te gaan.
 
Okey. Dat kan ook.

Bij mij staat vlieger worden bij de Luchtmacht gewoon op nummer 1. Het is wat ik het aller liefste wil. Daarnaast vind ik het erg belangrijk om gewoon een goede opleiding te doen.

Het lijkt me verstandig toch iets te gaan zoeken naast de Luchtmacht. Je moet toch verder als het anders uitpakt dan je had gehoopt.
 
Last edited:
Helemaal mee eens Flyxible,

net als jij heb ik ook en goed back-up plan :p. Ik ben dit jaar begonnen op de Technische Universiteit in Eindhoven aan de studie Werktuigbouwkunde. Met de eerste keuringen heb ik flink wat gemist, maar met wat bikkelen is dat wel bij te halen. Ik had dan ook wel de pech dat mijn eerste keuring precies tegelijk viel met mijn tweede schooldag...

Ik ben trouwens tot de VMO1 + FAM gekomen, VMO1 gewoon gehaald, alleen bij de FAM kwam ik wat kracht tekort, terwijl mijn conditie prima in orde was. Ik mag dus over 3 maanden (lees begin December, dus ondertussen nog maar 2 maanden ;)) terugkomen. Ben nu dus 3x per week aan het fitnessen, en ik weet ook zeker dat ik het de volgende keer wel haal. Daarna zal ik dan natuurlijk nog de PVS, VMO2 en het eindgesprek moeten doorstaan, en anders is het toch nog altijd fijn om te weten dat ik nog altijd een mooie studie achter de hand heb.

mvg,
CrashDummy
 
Mooi gezegd Flyxible! :)

En voor alle anderen, veel succes van een beroepspiloot die al schijt in z'n broek bij het idee dat hij in een F16 op het handje in Afghanistan moet vliegen, om maar heel erg te overdrijven ;)
 
Dat kan natuurlijk ook een reden zijn.

Als je een lange vlucht maakt als F16 piloot schijt je volgens mij sowieso in je broek omdat je niet even naar het toilet kunt in die kist gedurende de missie/vlucht.
 
Last edited:
Okey. Dat kan ook.

Bij mij staat vlieger worden bij de Luchtmacht gewoon op nummer 1. Het is wat ik het aller liefste wil en dat neem ik ook 100% serieus. Daarnaast vind ik het erg belangrijk om gewoon een goede opleiding te doen. Nu studeer ik dan geneeskunde, een beroep als chirurg spreekt mij ook enorm aan. Neemt niet weg dat ik gewoon probeer bij de Luchtmacht als vlieger aan de slag te gaan. Misschien geven ze me zelfs wel de kans om door te gaan met geneeskunde. Who knows...

Maar mijn droom om te vliegen zal gewoon waar worden gemaakt. Er is natuurlijk een kans dat je niet bij de Luchtmacht aan de slag kunt, omdat je niet goed genoeg bent of omdat ze je niet nodig hebben of omdat je pech hebt, whatever. Reken maar wanneer dat bij mij het geval is ik het gewoon privé haal als de tijd daar is. Daarvoor is een goede back-up vereist.

Het lijkt me verstandig toch iets te gaan zoeken naast de Luchtmacht. Je moet toch verder als het anders uitpakt dan je had gehoopt. Zorg dat je goed bent in alles wat je doet. Zorg dat ze je nodig hebben, bij de Luchtmacht of ergens anders. Dat is in het kort mijn visie van het toch wel belangrijkste aspect van je leven: Carrière maken.

Doe je best. Operationeel zijn als piloot, vooral als F-16 piloot, is een enorm serieuze discipline.

Goed gezegd jongen! Ik heb als back-up het Korps Mariniers, mocht ik nog ergens afvallen. Defensie heeft me altijd aangesproken, dus dat laat ik mooi niet liggen ;)

Maar vliegen, dat is echt de droombaan van menig jongen en ook meisje. Ga voor de 100%, wie weet haal je het gemakkelijk!



Aankomende maandag en dinsdag heb ik GVSS, dus duim voor mij, jongens en meisjes! :)
 
Succes. Vergeet je groene thee niet ;)
 
Last edited:
succes man! :)

goed opletten wat de instructeurs zeggen, jezelf goed voorbereiden, rustig blijven en niet opgeven! dan ben je al een heel eind
 
Yo, thanks mike.taks! :)

Het kutte is nu, dat ik verkouden ben, maar ik ga gewoon lekker de GVSS doen, overmorgen ;) Ik heb er zeker zin in! Ik hoop alleen dat ik niet al te beroerd ga voelen, of dat ik overmatig loop te niezen en hoesten... zal leuk zijn dat ik daar commentaar over krijg, en ook nog met een doekje alles moet schoonmaken :grijns:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top