Stand van Zaken Deel 23

Status
Not open for further replies.
Verkouden zijn kan best in je voordeel werken.
 
Last edited:
Verkouden zijn gaat in je voordeel werken ;) Geloof me maar!

Het liefst moet je gewoon kotsmisselijk komen en dan als een gekke presteren!

zolang niks gaat draaien, en de kleuren van de instrumenten niet overdreven "feller" worden :eek!:;)
 
Whaha. Inderdaad. Heb je dat weleens meegemaakt dan?

Het zou eerder een probleem zijn als je constant naar de wc moet of dat het een aantal keer te laat is :p
 
of als je net een squawk code moet ingeven, vertragen en dan meteeen een dalende bocht moet inzetten, en dan een loopneus krijgt :D:D
 
en dan ook nog hopen dat de overige kandidaten ook verkouden zijn, want als ze straks van mij ziek worden... no comment :p:
 
Thanks, ja is snel gegaan :D! StarMick, het is inderdaad nog een tijdje uitzitten..
Maarja, uitvalpercentage blijft zodanig dat ik toch een plan-b wil, en dat is me HBO. Dus die kan ik beter even afmaken ;)

3 September was mijn eerste keuringsdag
 
Dag jongens en meisjes,

Ik moet helaas zeggen dat ik geen vlieger meer kan worden: ik ben ontkoppeld van het GVSS (na Vlucht D)... Best jammer, maar toch, ik ben er wel wijzer van geworden. Het zat niet in me, ondanks dat ik PO1 had gehaald. Maar goed, ik mag niet klagen: ik heb het immers geprobeerd, mijn best gedaan, en meer kon ik niet doen! ("You don't have to win to become a winner")

Ik kom wel in aanmerking voor de niet-vliegende functies zoals Officier Luchtverkeersleiding of Officier Luchtgevechtsleiding, hoewel ik daar nooit aan had gedacht. Toen ik dat hoorde van mijn GVSS-instructeur, reageerde ik van binnen een beetje lachterig, maar aan de andere kant, na goed nagedacht te hebben, en besproken te hebben met de jongens die doorgingen naar Vlucht F, bedacht ik dat de KLu mij wel kon gebruiken met m'n knappe koppie (qua brains dan ;)) Want ook al is mijn oog-hand-voetcoördinatie niet super, ik kan nog wel redelijk denken, praten en luisteren tegelijk... en het lijkt me allemaal toch nog wel uitdagend, dus wie weet ;)

Deze week (of morgen) het CML bellen voor de info-/meeloopdag Luchtverkeers-/gevechtsleider :cool:
 
Das balen! Tsja kan me voorstellen dat je daar niet van tevoren op gerekend had (luchtverkeers/gevechtsleider) succes iig!
Waar ging het fout? Of wil je het er niet meer over hebben (kan ook...)
@mike.taks : WOW mijn eerste keuringsdag was in augustus en ik moet nu nog op voor PVS!!! Ik heb het hier over augustus 2007, voor de duidelijkheid;)
dus dat is al 14 maanden en ben nog niet eens klaar...
Heb gelukkig mijn HBO al, maar ben toch wel van plan om iets met vliegen te gaan doen ipv die opleiding... Dus miss (als het moet) commercieel, maar daar heb ik me (nog) niet in verdiept:rolleyes:
En anders kan ik miss nog een andere opleiding doen (je bent jong en je wil wat)... Maar aan duidelijke back-up plannen geef ik nu geen prioriteit haha
Eerst maar eens slagen voor de PVS, en dan zien we weer...
 
Das balen! Tsja kan me voorstellen dat je daar niet van tevoren op gerekend had (luchtverkeers/gevechtsleider) succes iig!
Waar ging het fout? Of wil je het er niet meer over hebben (kan ook...)

Ja, ik ben blijkbaar niet goed genoeg geweest om het GVSS met succes af te ronden. Teveel fouten, teveel resets, overgeconcentreerd zijn... kortom, niets wat de KLu wil verwachten van een vlieger. De instructeur was wel eerlijk en heeft me mogelijke andere wegen binnen de KLu voorgesteld.

Ik heb ervan geleerd, ik ben er wijzer van geworden, en daar ben ik wel trots op. Niks mis met Luchtverkeers/-gevechtsleiding, lijkt me wel zeker gaaf. Ben dan net een dirigent van een groot orkest, alleen zijn de (jacht)vliegtuigen mijn "orkestleden". ;)
 
Jammer om te horen Vietto :(, het is wat je wou, maar zoals je zegt er is ZEKER niets mis met luchtverkeers(gevechts)leider, dat wordt nogal onderschat vaak. Tuurlijk doe je mee aan de selectie met oog op vlieger, maar s*** man, dat zit er niet in dan :(....
In ieder geval heb je wel een super mooie 2 optie. Maar ff goed overwegen denk ik dan.

@up_up_and_away commercieel vliegen is nu niet iets wat je als "backup" neemt éh, alvast die 124.000 euro (give or take) opleiding volgen, voor het geval dat de selecties niet lukken :D, begrijp je standpunt volledig. bij mij is het zo dat ik, mocht het mis gaan, lekker verder ga met programmeren enzo :D. En daarvoor moet ik eerst even mijn HBO afmaken. Nu het laatste jaar.
 
Balen, Vietto. Je neemt het wel sterk op. Mijn complimenten daarvoor.

Gelukkig kijk je al verder. Vliegen kan sowieso nog, het hoeft niet perse een F16, JSF of apache te zijn ;)

Best of luck met wat je nieuwe keuze ook moge zijn. Brains zijn een groot tekort aan ;)
 
Ik ga me vanaf nu all-round oriënteren naar mogelijke andere carrières binnen Defensie. Voorlopig ben ik ff zoet met werk en sporten ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top