Personal records

Even aansluitend op Count Blah's post earlier on. My record; (BAe AVRO RJ100)

3073887627_de9c9d5f1a.jpg


FL350 with a jetstream straight behind us on our way from London City to Zurich in 1hr 11min. Routing from GTQ VOR (GROSTENQUIN in France) direct towards BLM VOR. (41.9nm to go to Basle in Switserland) A direct tailwind of 156 knots!
We reached 565 knots when cruising at M0.70.
 
Kermit, I meen echt te herinneren dat het CL waren in Nairobi. Als dat niet het geval was dan waren het de edge lichts. Veranderd niets aan de ervaring dat er inderdaad nog maar 1 lamp (of setje lampen) te zien was.

[

Ben recentelijk een paar keer op NBO 06 geland maar heb er nooit centreline lights gezien. Misschien dat ze ze sparen voor low(er) vis condities.. :grijns:
 
Nou nou nou nou nou...

Nou nou nou nou nou...

Chupito, je smart-ass opmerkingen hebben een limiet en die is wat mij betreft bereikt.

Nou nou nou, nu al?

Ben toch vrij netjes, maar kritisch geweest. En nu blijkt achteraf ook nog dat NBO geen centreline lights heeft, dus dat het gewoon een broodje aap verhaal is. M.a.w. een sterk verhaal. Nou, en dat vond ik en mag best gezegd worden.

Maaaaaaaaaaaaaar huh, mocht ik nu mensen naast Metrodriver op de kast gejaagd hebben. Sorry hoor.
 
Je praat uit ervaring, je hebt wide bodies met MTOW op critical runways
aborted vanuit de linker stoel, of "God" forbit, in je broek gescheten vanuit de rechterstoel terwijl je Captain rustig zijn voeten op de pedals liet plaatsnemen???

Hihi grappig
 
Ik zei toch al eerder, als het de centerline lights niet waren, dan waren het de edge lights. Feit is en blijft, er was nog maar een set lampjes te zien, en veranderd aan het gebeurde verder niets.

Chupito, vertel ons nu eens wat jij vliegt, en hoeveel uur je werkelijk hebt
 
Ik zei toch al eerder, als het de centerline lights niet waren, dan waren het de edge lights.

Hoi, ik zal proberen wat minder bijdehand uit de hoek te komen, gezien dit forum gevoelige leden heeft.

In mijn ogen (mijn ogen) veranderd dat wel degelijk de zaak. Als je bij 80 kts 7 lampen telt en het zijn de edge light is dat 7x60=420m. Nou ver boven de minimale waarde van 250m. Dus zou ik ook doorgaan. Is wat ander dan 105m (7x15), waarbij ik liever zou stoppen gezien de trend--> eerst goed zicht, dan zwaar Low VIS. Kan alleen maar erger worden dus... Maar goed, als je zegt dat je company vanaf 80kts in de Hispeed sector komt en dat er dan voor een 5 tal redenen wordt gestopt, ok. Maar waarschijnlijk waren het er vlak voor die 80 kts ook zo weinig lampjes. En als het dan blijkt dat je beneden je minimale zicht voor take off zit VOOR die 80 kts wil ik liever afremmen dan accelereren. Nogmaals, ik zeg ik....

Dus als het de Edge Lights waren de je zag: als zag je er 5, zit je nog steeds ruimschoots boven de benodigde 250 m.

En waarom wil iedereen zo graag weten wat ik vlieg en hoeveel ervaring ik heb? In hoevere veranderd dat de zaak? Het blijft mijn mening...
 
Nou nou nou, nu al?

Ben toch vrij netjes, maar kritisch geweest. En nu blijkt achteraf ook nog dat NBO geen centreline lights heeft, dus dat het gewoon een broodje aap verhaal is. M.a.w. een sterk verhaal. Nou, en dat vond ik en mag best gezegd worden.

Maaaaaaaaaaaaaar huh, mocht ik nu mensen naast Metrodriver op de kast gejaagd hebben. Sorry hoor.

Chupito, dat je redenaties en argumenten kunnen kloppen betekent niet dat je automatisch alles mag zeggen en doen. Er zijn de afgelopen tijd meer mensen geweest op dit forum (kuch kuch LZ kuch kuch) die best wel eens gelijk konden hebben, maar het op zo'n manier brachten dat niemand meer zin had om naar het inhoudelijke plaatje te kijken.
Er is een zekere mate van sociale flair voor nodig om niet op alle tere zieltjes te trappen in het luchtvaartwereldje. Niet onhandig lijkt mij, omdat je toch met die mensen misschien nog eens in een kist komt te zitten. Hell, al kom je niet met ons in de kist te zitten, denk ook aan alle mensen waarmee je wel komt te zitten.
Ik ben de afgelopen tijd door de selectie-molen gegaan en heb mogen zien dat er erg veel nadruk wordt gelegd op het sociale gebeuren bij de piloten in het psychologisch onderzoek. Er is mij ook verteld dat ik wat langere sociale antennes moet ontwikkelen, juist voor dit soort zaken. Ondanks dat ik dus niks weet over runway centreline lights in Nairobi, kan ik wel een serieuze, opbouwende bijdrage leveren aan deze thread, alleen maar door even na te denken over hoe ik dit neerzet.

Tip van de week: je kan best gelijk hebben, maar breng dat dan op een inhoudelijke manier, zodat je je collega's in hun waarde laat.
 
Chupito, dat je redenaties en argumenten kunnen kloppen betekent niet dat je automatisch alles mag zeggen en doen.

Ik zou niet weten waarom niet. Het is een vrij land, nog wel. En ik vind ook dat ik nog vrij mild ben geweest als ik soms de reakties lees van anderen.

Ik hou er niet van al mensen onzin praten. Het is de thread "personal records". Een thread waar mensen over records praten. Niet over fuck ups. Een record probeer je te verbeteren. En als iemand in eerste instantie vol trots verteld over een situatie die onwaarschijnlijk maar in zijn ogen waar is, waarvan ik vond dat je daar HELEMAAL niet trots op hoeft te zijn, en helemaal niet hoeft te verbeteren. Later wordt er al teruggekrabbeld en goed gepraat. Naja, het zal allemaal wel. Maaaaaaaaaar: ik mag zeggen wat ik wil, ik houd het netjes en mensen (Mr. Orange e.d.) moeten niet al te gevoelig doen over een scherpe opmerking die eigenlijk grappig bedoeld was (zeg maar een inkoppertje). Maar ja, dat is ook CRM he. Geen gezichtuidrukkingen, van daar dat " proost" icoontje. Die is denk ik in alle commotie even over het hoofd gezien.

Straks krijg ik nog een ban omdat ik geen kopie van mijn Licence en logboek heb opgestuurd...:kerst:
 
Ik zou niet weten waarom niet. Het is een vrij land, nog wel. En ik vind ook dat ik nog vrij mild ben geweest als ik soms de reakties lees van anderen.

Ik hou er niet van al mensen onzin praten. Het is de thread "personal records". Een thread waar mensen over records praten. Niet over fuck ups. Een record probeer je te verbeteren. En als iemand in eerste instantie vol trots verteld over een situatie die onwaarschijnlijk maar in zijn ogen waar is, waarvan ik vond dat je daar HELEMAAL niet trots op hoeft te zijn, en helemaal niet hoeft te verbeteren. Later wordt er al teruggekrabbeld en goed gepraat. Naja, het zal allemaal wel. Maaaaaaaaaar: ik mag zeggen wat ik wil, ik houd het netjes en mensen (Mr. Orange e.d.) moeten niet al te gevoelig doen over een scherpe opmerking die eigenlijk grappig bedoeld was (zeg maar een inkoppertje). Maar ja, dat is ook CRM he. Geen gezichtuidrukkingen, van daar dat " proost" icoontje. Die is denk ik in alle commotie even over het hoofd gezien.

Straks krijg ik nog een ban omdat ik geen kopie van mijn Licence en logboek heb opgestuurd...:kerst:

Jammer dat de rest van mijn verhaal aan je voorbij is gegaan. Zegt mij in ieder geval genoeg. Toch dank dat je er even tijd aan hebt willen besteden.
 
of "God" forbit, in je broek gescheten vanuit de rechterstoel terwijl je Captain rustig zijn voeten op de pedals liet plaatsnemen???

Wat vlieg je nu Chupito, 777 RH seat, dan gaan we verder met de discussie.

Cheers
Art

Goh, Mr. Orange, en dan vond je dat mijn opmerking te ver ging? Of heeft Arthorizon teveel Senioriteit om er wat van te zeggen (of ben je hetzelf)?

Dus heeft Ome Art praat met niemand op dit Forum werkzaam bij:

-KLM Ctiyhopper
-Transavia
-VLM
-DenimAir
-Ryanair
-easyJet

Want die vliegen kleiner dan een 777. Beetje respectloos.
 
Beetje kort door de bocht Chupito. Ik neem aan dat je ook wel snapt dat het Art niet op de 777 per se gaat maar om het vliegen van (zware) wide body's vanaf vliegvelden als Nairobi, Jo'burg enz. Niet alleen heb je daar te maken met Afrikaanse toestanden (ATC, weersvoorspellingen die niet kloppen, slechte infrastructuur etc) maar ook bijv hot & high omstandigheden die je idd bij Ryan/Easy/KLC/VLM etc in europa niet meemaakt. 't is niet anders.

Maar goed, je snapte het natuurlijk wel maar wilde gewoon nog ff zeiken....
 
Haha, ja, haha haha :snore:.

Graag weer ontopic.

En voor het geval ik nu de boosdoener ben, maak ik een leuke :593: voor je in het kader van de kerstgedachte.
 
Back
Top