Personal records

@KL, nee,een slimme vogel had bedacht dat het goedkoper was om te tankeren. Endurance op het flightplan was 16 uur..
 
Ja, met 7 uur af....

650 kt groundspeed
FL 450 in een 747-400 (later op de approach een FAS van 132 kt, lege freighter)
4 landen overvliegen zonder een controller aan de lijn te hebben gehad ('N'Djemena, N'Djemena!!')
 
Vandaag in de Fokkert50 descending out of FL190

tikte even de 392 aan, maar helaas te laat met drukken :)

f50hq3.jpg
 
392??? ben je nog om de kist heen gelopen na de landing? en? had je de eerste f-50 met een swept wing concept??

Snelste klusje: F-16 komt binnen, halverwege de thru-flight erachter komen dat de linker ventral los zit, meteen beginnen met schroeven en inclusief wisselen toch nog binnen 45 minuten de kist weer weg kunnen schoppen :)

Kortste klus: Boven de North Atlantic op de jump van de F50 (van Gander naar Shannon) en PANG daar knalt de LH sliding aan stukje, crew gaat door de checklist met als resulaat: "Inform Maintenance".....
Capt draait zich naar mij en zegt: raampje kapot.
Maintenance replies: Thanks,... jij nog een colaatje? (what the hell moet ik anders doen)

Koudste klus: In freezing fog midden in de nacht een intake-lip wisselen op rotjeknor,...brrrrrrr klus duurt normaal zo'n 2 uur nu waren we met z'n tweeën bijna 4 uur bezig.

Warmste klus: Op Bonaire op een zeldzame windstille dag op een gloeiend hete PW123 de fuel control wisselen....... no fun at all!!!!!!

Mooiste klus: Als Flight Engineer mee met de "VIP" kist tijdens de Amsterdam-Beijing Classic Car Endurance Rally, van begin tot het eind :) (ones in a lifetime experience :) )
 
2 keer met rechts een keer met links met nagellak op na eerst half uurtje op hand gezeten te hebben en daarna onderlangs..... en dat alles in 35 minuten, was tevens record...
 
speedy embryo

speedy embryo

Toen ik nog bij Air Exel vloog op de Embrear Brasilia, vloog ik op een dag met een NW storm in de rug binnen 11 minuten van AMS naar EIN. Doe ik op de A-2 met m'n blik niet na.
De Embryo was een leuke kist om te vliegen, ik denk er nog met veel plezier aan terug.

El Capitano
 
@DTM vlak voor push in:
"Cockpit to Ground"
"Ghround to Cokpit"
"Gute mittag, we're about to run out of duty time, can you turn us around a.s.a.p. We do need fuel!?!"
"Kein Probleem, you have 180 pax, confirm parking brake set?"

":blabla::blabla::blabla:"

180 pax-en er uit, 180 pax-en en 5,5T peut er in en binnen 12 minuten turnaround!!

Alle medewerkers (Fuel, luggage, trapbestuurders, shift leader etc) in de startblokken, headsetje op en luisteren exact naar aanwijzingen van shift leader. WOW!!!

Alles gedaan binnen de wet, nooit meer zo een perfecte omdraai gezien in mijn leven!

Dat lukt ons nooit :(

Ik geloof dat de beste turn around die ik heb gehad misschien iets van 15 min zal zijn geweest, maar dat is zonder fuel en 60 pax of zo.
 
Geloof er namelijk geen zak van
Zoals Fish al zegt doen we zelfs met de outbound pax bijna onderaan de trap, geen fuel en zo'n beetje 80 eraf, 80 erop zo'n 15 minuten over...en dan trappen we ze dr bijna uit...Dus 360 stuks vee tegen 160...En dan heb ik het nog niet over die arme baggagejongens die zich een breuk hebben lopen werken....Wat zei je tegen de pax dan? Kan je even rennen want we motten naar huis?

Kijk onder persoonlijk record geloof ik best als je de honderd meter onder de halve minuut loopt en dan zou ik applaudiseren en hoezee roepen, maar beweren dat je t in 8 seconden doet?

Oh ja: wat in the hell is een push in?
 
Last edited:
7:12 met een K-8 zweefvliegtuig
.568Mach met een Eclipse 500
FL180 met een DA-42
276.4 GS met een DA-42
248.5 GS met een Piper Aztec
195 GS met een DA-20 (straight & level) op 11,500'
 
Whatever

Heb het over on blocks-off blocks, geen schoonmaaktijd inbetween en pax voor de deur (want zo werkt t bij RYR)
Als je al niet weet wanneer wanneer wat wordt gerekend telt t niet mee...t is maar waar je je gaaf mee voelt.
Dus jouw passagier staan al voordat de parkingbrake is set?

Noem me geen knul, want dat ben ik niet en zeker niet voor jou
En geen grappen over de holocaust (heb a. het woord nog nooit genoemd, b. is het nog erger als je dat zelf aanhaalt, zegt wat over je lange tenen en je inflexibiliteit) want ik heb het alleen maar over Duitse efficiency waar ze om bekend staan.

Succes met je turnarounds (als ik jou was zou ik een mailtje naar MOL sturen, hij zal je wel mogen)

Vind Imo Apita zn accomplishments veeeeeeeel interessanter
 
Last edited:
ach ja, het hele verhaal rammelt van gevaren

Pax staan tijdens taxi in (push in of niet, t ding staat niet stil), rushed departure...Tenerife op herhaling zeg maar
 
Begint een beetje een "ik kan verder van de brug af piesen dan jij kan " verhaal te worden.
 
Back
Top