Weeral streik?

VC

VC

Het ziet er, mijn mening, langzaam naar uit dat cityline heel mooi gebruikt wordt door de lh gf om de VC en natuurlijk de piloten die ze vertegenwoordigen (egal clh, dlh of wat dan ook voor tent) eens lekker in een hoek te drukken.
Feit is Germanwings en Eurowings doen niet meer mee, die krijgen het voor elkaar om op wonderbaarlijke wijze een tarif af te sluiten. (germanwings zelfs met gewinnbeteiligung, waar wij als 100 procent dochter gewoon naar kunnen fluiten...) Als geen honderd procent dochter is het voor lh gf veel te lastig om die mensen ergens onder te brengen mocht het met die firma's schief laufen..en zijn zij de gebeten hond. Bij ons daarentegen heeft de lh gf wel degelijk de verantwoording om ons ergens in de firma onder te brengen als de cityflug op houdt te bestaan. Daar zijn mogelijkheden voor, goed of slecht natuurlijk, want niet iedereen bij ons kan vliegen...(schuld van de vc)
Dus kunnen Mayrhuber en kornuiten het eens lekker op de spits drijven, misschien zover dat ze kunnen zeggen: Kijk toch eens wat die jongens van de VC gedaan hebben. Door die belachelijke hoge looneis en 70 stoelen regeling is CLH op de fles gegaan.
Daarna komt er opeens een oplossing voor die braziliaanse unit uit de hoge hoed, en drie keer raden, die vliegt niet bij cityline, maar ook niet bij LH, want is daar te duur (volgens lh gf dan he). En ook daar is dan de VC de boosdoener, want die arme piloten bij Lh hebben dan ook ineens minder carriere kansen etc etc.
Ook het staken in ons eentje zal M een enorme Bratwurst zijn, ze hebben allang een draaiboek klaar liggen, aangezien de VC toch niet langer staakt dan 36 uur...langer dan 48 uur kost de vc teveel geld..
Het is zo langzaamaan duidelijk dat clh gebruikt word door vc en lh gf om eens te laten zien wie de sterkste is. Jammer genoeg is dat op dit moment de lh gf. Ze zorgen er heel goed voor (door slimme persberichten en geen staking door dlh) dat de vc steeds zwakker da steht. Het doel van lh gf is overduidelijk: de vc en alles wat ze tot nu toe bereikt hebben (ktv, 70 stoelen vertrag) in een keer van de kaart vegen.
De VC zal heel erg zijn best moeten doen om de zaak weer de goede richting op te laten draaien.
Het meest jammere vind ik, dat aan het eind, wat er ook voor oplossing komt, clh met lege handen naar huis gaat..
Zo en om dan af te sluiten op zijn Maassens,
mit Kollegialen Grusse,

Viboor
 
geen goed woord over voor de vc. Ze moeten nu eerst maar eens bewijzen dat ze het besten met de clh´rs voor hebben! Ze moeten wel heeeeel veel goedmaken!

Precies de reden waarom ik nu eerst wel eens 6 vette jaren wil zien , voordat ik er überhaupt over nadenk terug lid te worden...
Eng clubje , dat ze gevoeglijk aufsalzen met hun Sommerfest en hun Fussballturnier.
 
Last edited:
nouja Japie...

Hun trackrecord voor LH is natuurlijk een "stuk" beter dan dat voor CLH, dus wat dat betreft...
Die 6 jaar goede diensten-in-het-verleden redden ze makkelijk!
 
Ik heb binnenkort mijn FQ en ik lees steeds meer verschillende dingen over CLH, zowel positief als negatief. Ik hoor zelf dat de toekomst van CLH in gevaar is. Zou iemand aub in het kort ff kunnen uitleggen wat de gang van zaken is. Ik heb het bovenstaande al gelezen, maar wordt niet heel veel duidelijker van. Im Voraus vielen Dank!!
 
Kan iemand het volgende berichtje op het VC forum van CLH plaatsten? Ik heb daar helaas geen toegang meer...mijn dank is groot!

"Ich hatte letzter Nacht einen Albtraum....


-Clh wird so gemanaged dass kein co mehr bleiben möchtet.(Ist also auch dass Plan von GF) . Also gehen die ktv tauglichen im ktv rein. (ist von gf so geplannt, billige erfahrene Co´s).

-Neuer Tarifvertrag für Clh. Wir bekommen insgesammt 10% + Einmalzahlung (bis ende 2010) und Clh stellt immer mehr ktv untaugliche Piloten ein.

-Eurowings bekommt bis Ende 2010 insgesammt 12%, damit den Unterschied mit Clh sich vergeringerd.

-Embraer kommt zu Clh, ktv taugliche Piloten gehen auf Embraer und die hälfte der Kaptäne sind Leihmeiers (Gehälter liegen zwischen Clh und ktv mit Blockstunden usw).

-Restlichen Clh piloten (die nicht ktv tauglich sind) bleiben also auf Avro und Crj.

-Ende 2010 laufen die Tarifverträge ab, den Tarifvertrag berederung 900er läuft
aus ,Mayruber und Avro gehen mit der Rente. Was ist passiert? Mittlereweile sind in Clh die ktv tauglichen von ktv untauglichen getrennt durch Muster und gibt es hier also eine neue Spaltung.

-Embraer werd völlig intergriert im ktv(gehälter bleiben aber zwischen Clh und ktv) und die restlichen Clh piloten (auf crj und ktv untauglichen auf Avro) werden mit Eurowings intergriert.

-Anschliesend wird für Eurowings ein neuer Tarifvertrag verhandelt wobei die Gehälter von Eurowingspiloten gleich gestellt werd mit das Gehalt der Clhpiloten, also mit den letzt abgeschlossenne Clh tarifvertrag aus 2008.

CLH ist aber tot...

Einen Schrei!!...und dann war ich wach....."
 
Zonet even een meeltje gekregen van iemand die op z'n loon gekort was vanwege de werkonderbreking afgelopen week...

:eek!: Holy shjitt! Als die berekening zou kloppen was het een maandloon van € 17.000

This war ain't over yet.......
 
Hoe staat het ervoor? Ben net 2 weken met vakantie geweest en heb me verre van alles wat met het werk te maken heeft gehouden.... Ik heb geen 'Morgen staken' smsjes meer gehad, dus volgens mij is e.e.a. ingekakt...

Slim
 
Is er al meer duidelijk omtrent een eventuele opname van Cityline in de KTV? Enige wat ik nog heb meegekregen is dat de onderhandelingen enige tijd terug zijn afgeketst, maar zijn die alweer hervat?
 
Om maar wat geruchten de wereld in te helpen: ik hoorde van een checker dat er een akkoord is, dat nu op het bureau van Mayrhuber ligt om te worden goedgekeurd. Waarheidsgehalte van deze roddel is onbekend. De inhoud van het vermeende akkoord evenzo.
 
Ik heb gister trouwens vernomen van een vriend bij Cityline dat hij woensdag een mailtje van het bestuur had ontvangen, waarin stond dat het gerucht van het akkoord niet waar was. Schade........ :wegkwijt:
 
In de luchtvaart werkt het alleen net ff anders.

Management schrijven kun je meteen in de prullenbak gooien bij de Duitsers. Is allemaal een hele grote stoelendans, waarbij enig vernunft ver te zoeken is.
 
Vooral het schrijven van onze GF. Te triest voor woorden gewoon. Stelletje marionettenpoppen zijn het bovendien....

Vanaf volgende week wordt er weer onderhandeld over de VTV trouwens.

gr.
Slim
 
Back
Top