Weeral streik?

ik vind 36 uur toch bepaald geen warnstreik meer , maar het lijkt wel of het die Mayrhubert niet juckt?
 
Het juckt hem zeker wel, hij houdt zich alleen groot; het gaat hier immers vooral om zijn persoonlijke status, nog veel meer dan om geld.
 
Ik denk dat mayrpoepert nog ff zit te wachten op een paar andere "strategische" zetten, oa bv overname Austrian. Als die er bv doorkomt kan ik me heel goed voorstellen dat daar de F70´s er allemaal uitgaan en de EMB ervoor in de plaats komt.... daaaaag CityLine....:dozey:

Ben blij dat ik me daar geen "zorgen" meer om hoef te maken, tis alleen zwaar KA UU TTEE voor de collega´s van CityLine.

C
ps. echter door de houding van de vakbond VC kunnen wij bij LH (ik kan nu "wij" zeggen...) wel mooi fluiten naar die arbeidsplaatsen schat ik zo in...
 
Ik geef die 1% liever aan iets anders uit dan die naziclub... :airforce: ooohh wat zeg ik nou.... foei

gr
C
 
Nee een beetje rondschreeuwen op een forum in Nederland, daar ga je meer van verdienen.

Begrijp dat je kritiek hebt op de VC, onderschijf die ook gedeeltelijk. Maar was je op de Versammlung in april? Staak je mee als het wordt gevraagd? Heb jij de oplossing voor het Embraerconflict in een laatje klaarliggen, waarbij je voldoende rekening houdt met ieders interessen? Laat je je liever vertegenwoordigen door Bsirske van Ver.di?

Ik vind "naziclub" over the top, incorrect en bovendien niet van toepassing. Grow up.
 
De vraag is eerder hoe de VC het voor elkaar heeft gekregen dat mensen überhaupt naar Verdi zijn gegaan. Stel je voor wat er bij de Passage allemaal moet gebeuren voordat mensen die stap maken en dan snap je wat er bij CLH (niet) gebeurt is de afgelopen jaren. Ze hebben het voor elkaar gekregen dat iedereen weg wil en al meer dan een jaar ook daadwerkelijk weg gaan (richting de concurrent). Dat in een tijd dat piloten gezocht worden (werden) en er een konzernwinst geboekt is die groter is dan ooit....

Dat is in mijn ogen niet uit te leggen of goed te praten... Dat is het moedwillig de nek omdaaien van een goedlopend en winstmakend bedrijfsonderdeel in de hoop het nog voordeliger te kunnen doen met een ander onderdeel. En de VC staat er bij en kijkt ernaar...
tot er mensen de Verdi bellen voor ondersteuning omdat ze bang zijn dat hun job eraan gaat...
 
Jarenlang heeft de vc Cityline in de steek gelaten, vooral onder von sturm! De vc heeft jarenlang het spel meegespeeld vwb loonmatiging bij cityline zodat de gap tussen ktv en clh maar groter werd. Regelrecht apartheidssysteem!Toen vervolgens de clh´rs naar verdi gingen overstappen en verdi zelfs tot warnstreik opriep (vorig jaar) werden ze opeens wakker in neu issenburg en begonnen ze zich eindelijk een beetje te veranderen omdat ze hun grip op clh verloren!
Na alles wat er gebeurd is, na de brief van von sturm (waaruit blijkt dat die apartheid zelfs zo bedoeld was!!) en na 6 jaar minusrunden bij clh (terwijl in diezelfde tijd de ktv vrolijk zn zakken heeft gevuld) heb ik geen goed woord over voor de vc. Ze moeten nu eerst maar eens bewijzen dat ze het besten met de clh´rs voor hebben! Ze moeten wel heeeeel veel goedmaken!

Cheers!
 
Dat "nazi-club" ongepast is, daar ga ik in mee, bumperking.

Maar voor de rest doet de VC nog steeds helemaal niets voor ons.

Die stakingen? Die gaan op onze eigen rekening, want een 48-uursstaking (of nog beter, 36 uur) wordt door de VC niet betaald.

Reden voor de staking? Onze salarissen? fehl-anzeige.

Het gaat er hun om dat de Embraer naar CLH komt, dan kan men de posities die links ontstaan, mooi aan LH-co's verkopen. Of, nog liever, de Embraers gelijk naar LH.

Dat we misschien ook een tikkie salaris meer krijgen, is misschien een gevolg, maar voor VC zeker niet de reden van de staking.

Waar waren ze nou, vrijdag, met hun verzamelde staking voor een Konzern-PV? Was toch oppeens niet meer zo belangrijk, oder?

Dus eigenlijk staak ik voor jou. Op mijn rekening, voor een vereniging die 6 jaar lang geen ruk heeft gedaan, en nu ook niet écht laat zien dat ze hun Gedankengut verandert hebben, want dan hadden we al lang een doorlopende staking. Maar, zoals gezegd, die kost geld...
 
Wie gesagt, ben het gedeeltelijk met jullie eens; ik ken de geschiedenis van Cityline en ben het er mee eens dat de VC jullie in de kou heeft laten staan. Heb echter het gevoel dat dat nu (onder druk van jullie) verandert. Het is een vereniging, van en voor de leden; dat bleek tijdens de Versammlung in april heel duidelijk (waren jullie zelf er bij?). Er was grote steun voor Cityline, ook vanuit de KTV-piloten. Er is nu duidelijk gezegd dat de VC gelijkmatig de interessen van alle groeperingen dient te vervolgen.

Cityline/LH is en blijft een moeilijk thema. Cityline bestaat bij gratie van het KTV-contract dat nu onder druk staat. Ik geloof nog steeds niet dat alleen de Embraer jullie kan redden, die Canadairs blijven heus wel vliegen. Er is jullie teveel beloofd vanuit de GL (automatische doorstroming bijvoorbeeld naar LH). Er is heel erg veel gestookt, heel veel stemming gemaakt; niet vanuit de VC trouwens. De interne informatiepolitiek van LH is geraffineerder dan de oude russische propagandamachine.

Ik zou blij zijn als je de kans krijgt door te stromen, zelfs al is het onderaan de lijst; dan heb je in ieder geval de kans verder te komen.

Ik vind het jammer dat de VC zich heeft laten intimideren door Mayrhuber vorige week vrijdag, ik stond klaar om te staken. De juridische teksten die we te lezen kregen logen er niet om, maar zou ik graag voor de rechtbank getest hebben gezien. De eerstvolgende mogelijkheid zijn onze MTV-Verhandlungen in oktober.

Het wij-zij-principe is begrijpelijk maar brengt je niet verder. De enige mogelijkheid voor jullie, maar ook voor ons, is om toch eensgezind middels de VC iets te bewerkstelligen; daarvoor zullen jullie niet meteen captain 747 worden bij ons, en wij ook zeker water bij de wijn moeten doen qua instapsalaris als captain. In dem Sinne heeft Mayrhuber gedeeltelijk al gewonnen trouwens, hij speelt het sluw.
 
Ik vind het jammer dat de VC zich heeft laten intimideren door Mayrhuber vorige week vrijdag, ik stond klaar om te staken.
Daar heeft de VC zeker een steekje laten vallen. Denk dat die staking van jullie kant hard nodig is (voor ons allemaal dan). Denk dat we bij CLH kunnen staken tot we een ons wegen....gebeurt geen reet.

Anywho....ik heb (eindelijk) 's vakantie....verstand op nul en me hier maar even niet mee bezig houden. EN ALS IK TERUG KOM..........dan is er waarschijnlijk nog niks veranderd. :1855:

gr.
Slim
 
Die staking komt er wel; je moet in Duitsland alleen een legale grond hebben om voor te staken; schijnbaar was een konzern-PV te weinig; een MTV-onderhandeling biedt wel grond. De toekomstige einsatz van de Embraer niet, zegt iedereen.
 
Ik dacht dat het allang duidelijk was dat die open MTV als reden gebruikt zou worden...maar goed. Ben benieuwd...
 
Cityline bestaat bij gratie van het KTV-contract dat nu onder druk staat

Bumperking, uit jouw citaat geloof ik dat je toch de situatie niet helemaal begrijpt zoals je in een vorige post zei. Ik denk dat het juist andersom is met deze LH-Vorstand. LH bestaat in haar huidige vorm bij de gratie van het KTV-contract...Denk daar maar eens over na.

..En of men nou de VC een "naziclub" (ok ok commentaar copied) of "apartheid" noemt, "figuurlijke doden" gaan er vallen, of denk jij soms dat er arbeidsplaatsen bij CLH gespaard blijven? Die CRJ´s kunnen niet blijven vliegen, de 200 valt bijna uitelkaar, de AVRO... nou ja en de 700/900 hebben we er slechts 32 van. De nieuw bestelde 900´s mogen volgens het KTV niet naar CLH, hetzelfde verhaal als de EMB !!!... ff rekenen: CLH heeft 750 2e rangs piloten in dienst... Dat moeten dan wel hele relaxte roosters worden:D

C (en ja Bumperking, ik ben blij dat ik weg ben, maar het is eigenlijk toch te gek voor woorden, bijna 8 jaar senioriteit pleite... bij de gratie van het KTV??)
 
Tot nu toe is het probleem hier meer dat er steeds meer co's verdwijnen. Richting meiers, maar ook helemaal eruit.

Ik persoonlijk kijk er al wel naar uit naar "mijn eigen" 700, met, top-gun-style, mijn naam en rang FO Variatie - CLH ONLY* onder het rechter raampje te hebben staan.

* Bemerking toegevoegd op uitdrukkelijk verzoek van KTV-Senioriteitslijstbeheerder.

En opgefuckte landings als kruisjes eronder natuurlijk..

Alleen dat ik dan ook met go/no go tabletjes m'n dienstplan mag afvliegen, is dan weer minder.

On-topic -> BurgerKing, het probleem met die CRJ's is dat de 200 lifecycle-begrenst is. En Bombardier heeft al gezegd niet eens over een eventuele verlenging na te willen denken.
Die avro's vliegen ook binnenkort, maar dan eruit.

Met 750 man een crewfactor van 1 op 11 is idd best relaxed.
 
Last edited:
Dan heb ie in ieder geval de tijd om in nieuw-iesenburg langs te gaan voor zo´n gewichtige verzameling....

en o ja, clh is er toch alleen maar om de LVV te drukken? Jawel ik heb hem weer gehoord op de lijn.
 
Back
Top