NLS GARANTIEFONDS

Ik sprak vandaag de decaan van het NLS. Het is inderdaad voor elkaar. Vandaag kwam hij met een paar mensen van de ABN bij de simulators kijken.

Dat is in elk geval een zorg minder voor degene die zich daar aanmelden.
 
Heeft iemand enig idee hoe de nls er nu voorstaat qua kwaliteit van de leerlingen. Khoor vaak verhalen dat Transavia en KLM ze bijv. niet meer willen...
 
@ vliegende jurist:
mocht dat gebeuren kan ik dan tegen een aantrekkelijke rente 135.000 € bij je lenen?

@ Dito
Klopt hebt helemaal gelijk.
Kijk ik ga toch naar de NLS dus dat maakt niet uit. heb het geluk dat ik een borgsteller heb. Het is alleen super lullig voor mensen die ervan afhankelijk zijn. en of the record: ik wil liever niet het huis van ons mam inzetten terbevordering van mijn carierre :)


Wees blij dat je geen EFTO-er bent.......:wegkwijt:
 
"De Stichting vraagt de ouders echter wel mee te tekenen om in het uiterste geval de ouders aansprakelijk te stellen."


Wat ik mij hierbij kan voorstellen is dat wanneer de student het voor zichzelf verziekt, dat de eventuele gemaakte kosten verhaald kunnen worden op de leerling/ouders.

Net zoals dat het garantiefonds bij bepaalde andere scholen ook niet uitkeert, wanneer dit geheel de eigen schuld van de student is. En natuurlijk niet omdat hij/zij het gewoon niet kan, maar eerder vanwege diefstal, vernieling etc...




Waarom moeten je ouders bij de KLS/EPST dan niet meetekenen..het is toch eenzelfde Garantiefonds..
 
Waarom moeten je ouders bij de KLS/EPST dan niet meetekenen..het is toch eenzelfde Garantiefonds..

De term "garantiefonds" zegt net zoveel als de term "vliegtuig". Het vliegtuig kan een Cessna 150 zijn of een Boeing 747. Het ene garantiefonds is de andere niet, dus let HEEL GOED op wat de verschillen zijn tussen de garantiefondsen van de verschillende scholen!

Een garantiefonds waarbij de ouders moeten tekenen ("worden gevraagd" is wel een beetje vaag) gaat nogal aan het doel voorbij, niet?
 
Moet ik hieruit opmaken dat als je naar de NLS gaat dus alsnog rijke ouders moet hebben, of dat de NLS niet betaald als je faalt of wat ??????
 
Het garantiefonds zal al dan niet optreden afhankelijk van jouw (!!) gedrag. Stel dat jij de opleiding aan de NLS niet kunt afmaken omdat je het simpelweg niet kunt of omdat je medisch hiertoe niet in staat bent, dan zal het garantiefonds in werking treden. Mocht jij door verwijtbaar gedrag niet slagen of de opleiding niet kunnen afronden, dan zal het garantiefonds niet uitkeren.
 
Last edited:
Dat is OOK zo bij de EPST en de KLS dus ik zie nog steeds niet in waarom de OUDERS MEE MOETEN TEKENEN
 
Ik wil graag het volgende toevoegen. Ik zou a.s. oktober beginnen bij de nls, echter vanwege de andere uitvoering van het garantiefonds heb ik moeten besluiten het toch niet te doen.
De nls noemt het een garantiefonds. Echter als je afvalt, ook al komt het niet door wangedrag, dan keert het garantiefonds initieel uit en daarna komt er een claim op jouw naam die mogelijk bij je ouders verhaalt wordt. De zgn. regresvordering.
Enkel in geval van medische redenen blijf je niet met een schuld achter.
Het is dus helaas een heel ander garantiefonds dan bij KLS/EPST!! Let daar goed op.
 
Is ook ergens terug te vinden hoe het garantiefonds precies in elkaar zit op de website staat er namelijk niks over.
 
Klopt, op website lijkt het namelijk net of de kosten gedekt zijn...maar dat is dus niet zo. Wat ikzelf dan dus raar vind is dat iedereen wel een 2000 euro inleg moet doen in het garantiefonds... Dus ben benieuwd als het garantiefonds later met al dit geld doet, als ze toch alle schades weer terugclaimen. De echte inhoud van het garantiefonds krijg je pas als je aangenomen bent en ingedeeld voor een klas. Ik heb eventuele alle info nog, mocht je die in willen zien...
 
Ja zou je die kunnen emailen ik ben namelijk ingedeeld voor de mei klas, is alleen nog niet hellemaal zeker heb nog wat problemen om mijn medical te krijgen, maar ik zou wel graag willen weten wat het precies inhoud. Bovendien lijkt het me raar dat ze bij jou aan kunnen klopen want, jij staat ten slote geen borg en je ouders ook niet. Dus als ik het goed begrijp is het garantiefonds er eigenlijk alleen om borg te staan?
 
Graag hier ook een mail naartoe (coni123@live.nl)

Ik zie het nut van dit Garantiefonds dan niet in, wat heb je er dan aan...???

@ PH-MOI
Waar ga je nu je opleiding doen dan.
 
Als dat waar is idd dat er na de betaling van het garantiefonds van de schulden toch nog vrolijk een claim op jouw naam komt te staan, dan is dit garantiefonds niets anders dan een uitstel van betaling zonder rente...

Goed opletten dus onder welke voorwaarden je zonder schuld achterblijft en wanneer met een claim op je naam.

Op het eerste gezicht een echt ^@&#garantiefonds als je het mij vraagt...
 
Graag hier ook een mail naartoe (coni123@live.nl)

Ik zie het nut van dit Garantiefonds dan niet in, wat heb je er dan aan...???

@ PH-MOI
Waar ga je nu je opleiding doen dan.

Dat vind ik ook, want volgens mij is dit dan een knappe constructie zodat je ouders eigenlijk alsnog borg staan.
 
Indeed, het hele doel van een garantiefonds is dat je ouders niet garant hoeven te staan, op geen enkele wijze.

De kans dat je ouders worden gepakt omdat het fout gaat met je in de opleiding (om wat voor reden dan ook) is natuurlijk al heel klein. Maar je beslist om van een garantiefonds gebruik te maken om je ouders juist 100% vrij te spelen. Als de kans alleen maar nog ietsje kleiner wordt gemaakt, dan zie ik daar het nut niet van in.

Als er inderdaad een claim op je hoofd komt, dan mag je alvast in je lening een flink bedrag voor proces en advocaat-kosten reserveren of een heel goede rechtsbijstandsverzekering afsluiten.
 
Vanuit het oogpunt van de bank begrijp ik best dat ze een handtekening van de ouders willen zien. Want het garantiefonds dekt toch alleen het risico dat je je opleiding niet haalt? Op het moment dat je je papiertjes behaald hebt, daarna moet je nog een baan gaan zoeken.

Er zijn mensen die nooit een baan hebben kunnen vinden. En met de huidige leningen van 160-170 duizend die ik wel is voorbij hoor komen, dat werk je nu eenmaal niet bij elkaar met een normale baan, tenzij HBO geschoold.

Accepteert de bank dit wel dan? die willen uiteindelijk toch geld zien.

Er moeten hier toch mensen op Airwork rondlopen met een afgeronde NLS/KLS opleiding die licht op deze zaak kunnen schijnen.
 
Vanuit het oogpunt van de bank begrijp ik best dat ze een handtekening van de ouders willen zien. Want het garantiefonds dekt toch alleen het risico dat je je opleiding niet haalt? Op het moment dat je je papiertjes behaald hebt, daarna moet je nog een baan gaan zoeken.

Er zijn mensen die nooit een baan hebben kunnen vinden. En met de huidige leningen van 160-170 duizend die ik wel is voorbij hoor komen, dat werk je nu eenmaal niet bij elkaar met een normale baan, tenzij HBO geschoold.

Accepteert de bank dit wel dan? die willen uiteindelijk toch geld zien.

Er moeten hier toch mensen op Airwork rondlopen met een afgeronde NLS/KLS opleiding die licht op deze zaak kunnen schijnen.

Inderdaad het vinden van een baan na mijn opleiding is ook mijn grootste zorg.
 
Back
Top