NLS GARANTIEFONDS

Heb vandaag met een piloot gesproken afgestudeert aan de nls. (Hij vliegt nu bij Transavia). Ik vroeg hem hoe het nou zat met de baangarantie van de nls en hij zei dat hij er niks aan heeft gehad. Toen hij afgestudeert was heeft de nls niks meer van zich laten horen. Hier dus een reactie van een afgestudeerde aan de nls.
 
Last edited:
@inuniform,

Heeft die piloot van trans er niks aan gehad of bestaat het fonds niet? Is toch wel een wezenlijk verschil denk ik. Naar mijn weten is er geen garantiefonds zoals de KLS, EPST en andere FTO's die hebben. Je hebt bij de ABN-AMRO, Friesland Bank. ING nog altijd een onderpand nodig om een dergelijk bedrag te lenen.
 
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe je financieel zit als het mis gaat. Dus als je bijvoorbeeld onvoldoendes haalt op de opleiding. Kan je dan bijvoorbeeld nog gewoon een hbo opleiding doen?
 
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe je financieel zit als het mis gaat. Dus als je bijvoorbeeld onvoldoendes haalt op de opleiding. Kan je dan bijvoorbeeld nog gewoon een hbo opleiding doen?

De resultaten op een vliegschool hebben niets te maken met een eventuele andere opleiding op een HBO. Dat staat compleet los van elkaar

Dus dat kan altijd (mits je aan de normale aanname eisen van de hbo doet natuurlijk)

Financieel? dit verschilt per school. Heb je een garantiefonds dan is de kans groot dat je geld krijgt (mits buiten eigen schuld om)
maar dit is al echt heeeeeeeeeel veel besproken op het forum
 
even toevoegen!

de kosten voor de eerste fase zijn 5000€ excl woning en leefgeld. 1ste 4 maanden. als je dit verkloot compenseert het garantiefonds 2500€ en heb jij dus een schade van 2500€ voor eigen rekening + woningkosten + leefgeld.

in tegenstelling tot andere scholen waar je DIRECT al kosten heb van 20K tot wel 35/40 K (EAA) in de eerste paar maanden (EAA : omdat je direct gaat vliegen en studeren)
 
Per ongeluk zoeken op "nationale luchtvaartschool" in google geeft onderstaand nieuwsbericht. Zal het dan echt zo ver zijn....

Nieuw Garantiefonds van de Nationale Luchtvaartschool en ABN-AMRO Bank

NATIONALE LUCHTVAARTSCHOOL

Hoofddorp, 20080523 -- Op vrijdag 23 mei is er een nieuw Garantiefonds ondertekend tussen de CAE Nationale Luchtvaartschool en de ABN-AMRO Bank. Met dit nieuwe garantiefonds zijn er een aantal verbeteringen aangebracht ten opzichte van het oude garantiefonds.

Belangrijk daarbij is dat er geen harde borgstelling meer benodigd is om de financiering te verkrijgen. Bij uitval uit de opleiding zijn de kosten gedekt, evenals de risico's na de opleiding die een grote financiering op jonge leeftijd met zich meebrengt.

De NLS kan deze garanties aanbieden door zijn zeer effectieve opleidingsbeleid en zeer goede record na de opleiding voor het vinden van een baan.

Hiermee wordt een bijzonder aantrekkelijk financieringspakket geboden welke het iedereen mogelijk moet maken, na selectie, de opleiding tot verkeersvlieger te volgen en een droom werkelijkheid te maken.
 
Wat ik mij hierbij kan voorstellen is dat wanneer de student het voor zichzelf verziekt, dat de eventuele gemaakte kosten verhaald kunnen worden op de leerling/ouders.

Net zoals dat het garantiefonds bij bepaalde andere scholen ook niet uitkeert, wanneer dit geheel de eigen schuld van de student is. En natuurlijk niet omdat hij/zij het gewoon niet kan, maar eerder vanwege diefstal, vernieling etc...
 
Dat is goed nieuws, als het daadwerkelijk zo is. Ik werk toevallig in dat gebouw, ik zal het eens rondvragen.
 
Vraagje,

Is zoon handtekening van de ouders bij het garantiefonds van de KLS, Stella of EPST ook nodig? Of is dit alleen bij de NLS aan de orde?

Groetjes.
 
Het lijkt er dus op dat het toch gekomen is. Dus als ik aangenomen wordt na mijn selectie op 4 juni zou ik er gebruik van kunnen maken en hoefen mijn ouders geen borg te staan? of is er nog een adertje onder het gras?
 
Back
Top